Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4Matic (2015)

Zakladatel rodu čtyřdveřových kupé ve své druhé generaci prodělal mírnou plastickou operaci, ze svého osobního kouzla však nic neztratil.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.2

Radosti

Stylový vzhled; výkonný a tichý motor; poctivé zpracování

Starosti

Stísněný prostor vzadu; nejistý a nepříliš pohodlný podvozek


Čtyřdveřová kupé – někdo jim nemůže přijít na jméno (už jen kvůli tomu, že samotné označení je jistý oxymorón), jiní na ně zase nedají dopustit. Že je o ně zájem však dokazuje i skutečnost, že po Mercedesu CLS, který tuto třídu vozů fakticky založil, přišly další. Audi A7, BMW 6 Gran Coupé, Porsche Panamera…

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Mercedes-Benz CLS je tu však nejdéle a jeho druhá generace nyní prošla faceliftem. Elegantní profil s nízkou střechou a bezrámovými okny nebylo potřeba měnit, veskrze se tak změnily jen detaily. Nejvýraznější jsou nové světlomety Multibeam LED či „drahokamy“ vykládaná maska chladiče.

Interiér

Uvnitř je nejvýraznější změnou nový volant a displej multimédií, který po vzoru nových generací Mercedesů získal podobu tabletu. Klasická, pro někoho možná až usedlá atmosféra tak získala modernější nádech, poctivé řemeslné zpracování však s příchodem unifikovaných dílů z nových modelů zůstalo zachováno.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Vepředu není interiéru co vytknout, je to stále krásné místo k životu, vzadu je to ovšem o dost horší, zejména kvůli prostoru. Na nohy je ho tu přebytek, na hlavu žádný. Můžete se trochu rozvalit, ale z anatomicky tvarovaných sedadel pak budete mít brzy otlačené hýždě. Jistě, praktičnost není u tohoto druhu aut to hlavní, ale takové Audi A7 Sportback je překvapivě silné i v této disciplíně.

Pohon

Třílitrový šestiválec spalující naftu nabídne 252 koní a lokomotivních 620 Nm, což hodnoty sice za konkurencí zaostávající, ale pro účely vozu naprosto dostačující. Autu nepropůjčují nikterak drtivé výkony, ale frustrovaní z nedostatku při předjíždění určitě nebudete. Motor 350 BlueTEC je pod kapotou Mercedesu CLS zlatou střední cestou.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Za předpokladu, že nechcete poslouchat nedůstojný naftový klapot čtyř válců a zároveň benzínové šesti- a osmiválce vám připadají zbytečné jak výkonově, tak ekonomicky. Turbodieselový šestiválec se odmění klidným chodem a spolu s rozvážnou sedmistupňovou automatickou převodovkou činí z CLS příjemně svižný a kultivovaný polykač vzdáleností.

Spotřeba

Stejně jako kilometry však dokáže polykat i litry. Motor pod kapotou CLS totiž nepatří (opět z hlediska konkurenčních turbodieselových šestiválců) zrovna k těm nejefektivnějším. Pokud se třeba budete pohybovat převážně po Autobahnu rychlostmi, které by u nás znamenaly ohrožení řidičského průkazu, počítejte klidně až s 13 litry na sto kilometrů.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Dostat se pod hranici deseti litrů máte šanci až při dodržení zákonného limitu, lehká stovka po okresních silnicích srazí spotřebu k osmi litrům a v ryze městském provozu lze jezdit za deset litrů, ale vyžaduje to spoustu rozvahy a odříkání.

Ovladatelnost

To samé platí i pro chvíle, kdy se před vámi zaklikatí silnice. Mercedes-Benz CLS možná působí atleticky, pod dynamickým povrchem se však stále skrývá velké a těžké auto naladěné spíš na pohodlí než řezání zatáček. Očekávajte tak nevelkou ochotu zatáčet, která se projevuje těžkopádností přední nápravy a jejím brzkým přechodem k nedotáčivosti, mnoho důvěry nevzbudí ani poněkud nejisté chování ve vysokých rychlostech, kdy má vůz tendenci plavat.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Přestože se plavným pohupováním podvozek snaží navodit komfortní atmosféru, největším nepřítelem vzduhcového podvozku Airmatic jsou tradičně ostré příčné nerovnosti, které dokáží nepěkně bouchat a rozhodit celé auto, přitom stojí jen na 18″ kolech. Nemohu se ubránit dojmu, že bez vzduchového podvozku by to mohlo být lepší.

Verdikt

Pokud hledáte dostatečně rychlý a relativně pohodlný dálniční křižník, který bude vypadat stylově zvenku a noblesně uvnitř, Mercedes-Benz CLS je přesně to pravé. Možná není tak dokonalý ve všech ohledech jako jeho konkurence, z německého prémiového trojlístku má však zdaleka nejvíce šarmu, kterým si vás prostě získá.

Navíc drobné vady na kráse lze celkem snadno vyřešit. Zkuste odolat vzduchovému podvozku, ušetříte si tak 53 585 korun a zklamání, že Mercedes by přece neměl být tak křečovitý. Osobně bych ještě sáhl po kombíku Shooting Brake, který je přece jen prostornější a pouze o 27 830 korun dražší. A čistě subjektivně ještě stylovější…

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2987
Kompresní poměr15,5 : 1
Převodovkasedmistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Pneumatiky vpředu255/40 R18
Pneumatiky vzadu285/35 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)185 / 252 v 3600
Točivý moment (Nm)620 v 1600 - 2400
0-100 km/h (s)6,7
Nejvyšší rychlost (km/h)245
Spotřeba paliva (l/100 km)7,3 / 5,3 / 6,1
Objem nádrže (l)59
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4937
Šířka (mm)1881
Výška (mm)1418
Rozvor náprav (mm)2874
Provozní hmotnost (kg)1915
Celková hmotnost (kg)2400
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)-
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)-
Zavazadlový prostor (l)475
Ceny
Základní cena modelu1 343 100,- Kč (220 BlueTEC 170 k)
Základní cena test. verze1 517 340,- Kč (350 BlueTEC 258 k)
Cena testovaného vozu1 587 520,- Kč (350 BlueTEC 4Matic 252 k)
18.5.2015 7:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist