Lotus Elise S Cup R (2014): na okruhy i s kompresorovým čtyřválcem
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Lotus Evora Sport 410 (2016): deset koní navíc a sedmdesát kilo dolů
Lotus Evora Sport 410 (2016): deset koní navíc a sedmdesát kilo dolů
Britská značka přepracovala svůj největší model Evora 400 a udělala to tím nejlepším možným způsobem v duchu tradic Colina Chapmana – nepatrně zvýšila výkon, především ale „přidala lehkost“. Váha původního auta se díky tomu snížila z 1395 na 1325 kg a Lotus použil nové označení Evora 410.
To signalizuje změny především na pohonné jednotce. Auto je i nadále poháněné 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem s mechanicky poháněným kompresorem, místo 406 koní však nyní nabízí 416 koňských sil při identických 7000 otáčkách za minutu. Vrchol točivého momentu 410 při 3500 ot./min. zůstává a nemění se ani maximální rychlost auta 300 km/h, respektive 280 s automatem.
Konstruktéři nepatrně vylepšili schopnost akcelerace na stovku – týká se to však pouze varianty s automatickou převodovkou. Evora 410 zrychlí s manuálem na stovku za 4,2 sekundy, s automatem pak bude o desetinku rychlejší. Pokud se ptáte, kde je ten progres v číslech, odpověď vězí ve vylepšení agility. Na domácím okruhu v Hetthelu byla Evora 410 o celé tři vteřiny rychlejší než výchozí verze Evora 400.
Největší zásluhu na snížení váhy „čtyři-sta-desítky“ má rozsáhlejší využití karbonu v konstrukci. Z uhlíkového kompozitu je nyní střecha, spoiler pod předním nárazníkem, zadní víko, difuzor a z identického materiálu jsou též sedačka odvozená ze závodního modelu. Změny na karoserii se navíc podepsaly i na zvýšení přítlaku o patnáct procent bez nárůstu aerodynamického odporu.
Evora 410 osazená samosvorným diferenciálem typu Torsen, překalibrovaným odpružením a podvozkem sníženým o 5 milimetrů bude k mání novými kovanými koly a za příplatek vám Lotus dodá i lepivější pneumatiky Michelin Cup 2. Roční produkce bude omezena na 150 aut.