Bulleta Motors RF22: Evora se mění v silniční Raptor

Nová kalifornská společnost Bulleta objevila výkonové rezervy v Lotusu Evora a aby se neřeklo, rovnou je vybavila také přepracovaný designem.

Kvalita práce inženýrů britského Lotusu má další velké obdivovatele. Jsou jimi Ferris Rezvani, bývalý člen týmu stojícího za nizozemským supersportem Vencer SartheRamtin Haghighi, který se podle dostupných informací dosud angažoval především v ladění motorů. Jak se tito dva pánové dostali k sobě, asi není důležité, každopádně společně založili firmu Bulleta Motors v kalifornském Irvine a chtějí prodávat značně modifikované Evory.

Výsledek jejich práce ponese jméno RF22, což je odvolávka na letoun F22 Raptor konsorcia Lockheed Martin/Boeing, britsko-americká silniční stíhačka má však pochopitelně poněkud jiné zaměření i technické parametry. Vůz na délku měří 4348 mm, šířka činí 1858 mm a rozvor náprav je 2575 mm.

Hliníková platforma Lotusu zůstává, včetně zavěšení tvořeného dvojitými lichoběžníky nesoucích devatenáctipalcová karbonová alternativně pak dvacetipalcová hliníková kola. Za nimi se ukrývá brzdový systém s karbon-keramickými kotouči o průměru 350 mm vpředu a 332 mm vzadu. Nechybí ABS, brzdový asistent a náhražka samosvorného diferenciálu pomáhající eliminovat prokluz na příslušném kole.O pohon se stará celohliníkový vidlicový šestiválec Toyota o objemu 3,5 litru, který Bulleta opatřila vlastním mechanicky poháněným kompresorem HTV 2300 od Eaton Turbine Technology. Tato změna přinesla zvýšení výkonu z 350 na 512 koní a posun maximálního točivého momentu ze 400 na 556 newtonmetrů.O pohon se stará celohliníkový vidlicový šestiválec Toyota o objemu 3,5 litru, který Bulleta opatřila vlastním mechanicky poháněným kompresorem HTV 2300 od Eaton Turbine Technology. Tato změna přinesla zvýšení výkonu z 350 na 512 koní a posun maximálního točivého momentu ze 400 na 556 newtonmetrů.

Zatímco Evora s manuálem zvládne sprint z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) za 4,4 sekundy, RF22 se na stejnou metu dostane o osm desetin dříve, tedy za 3,6 vteřiny. Stejně jako u Lotusu bude i v Bulletě k mání za příplatek šestistupňový automat s řazením pády pod volantem, pro tuto techniku však výrobce žádné dynamické parametry neuvádí.

Výrazné vylepšení rychlosti novinky nejde na vrub pouze posílené pohonné jednotce, ale také poměrně významného zeštíhlení auta. Pro Evoru S s manuálem výrobce uvádí 1437 kg, díky celolaminátové, respektive příplatkové celokarbonové karoserii však RF22 váží pouze 1363 kilogramů.

K cenám ani termínu uvedení se Bulleta Motors prozatím nevyjádřila, pokud tak ale učiní, dáme vám vědět.

Miro Mihálik, zdroj: Worldcarfans.com

30.8.2013 8:24| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist