Ford Focus RS v závodních barvách

Ostrý Focus je šílený dost, ale podle Francouzů mu doposud chybělo pořádně šílené barevné provedení. Od každého z aut vznikne jediný kus.

Francouzské zastoupení Fordu chystá malou připomínku úspěchů, kterých značka dosáhla v šedesátých a sedmdesátých letech v Le Mans. Pokud však lačníte po omezené sérii supersportu GT, čeká vás zklamání. Pět aut, která půjdou do prodeje po skončení letošního ročníku Le Mans Classics (9.-11. července), ukrývá pod netradičním lakem zcela sériový Focus RS.

Motor o výkonu 306 koní tak zůstává, stejně jako pohon předních kol se samosvorným diferenciálem. Několik změn najde pět vyvolených řidičů v interiéru. Všechna čtyři sedadla Recaro, volant i řadicí páka jsou obšity kůži a alcantarou v barevném provedení, které ladí s exteriérem. V každém z focusů je plaketa s přesným označením vozu, jehož barvy ten který Focus imituje, stejně jako jména pilotů a ročník, v němž se stroj účastnil čtyřiadvacetihodinovky.A co že nám chce Ford připomenout? Například že celkové vítězství v Le Mans získal hned čtyřikrát, a to v řadě za sebou. Černé RS se stříbrnými pruhy imituje Ford GT40 Mk II, který slavný závod vyhrál v roce 1966. Sesadil tehdy z trůnu Ferrari, kralující mezi lety 1960 a 1965, a jako první auto v historii dosáhl na La Sarthe čtyřiadvacetihodinového průměru přes 200 km/h.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

Červený Focus s bílými pruhy odkazuje na GT40 Mk IV z roku 1967. To mělo novou karoserii a ochrannou klec, kvůli níž vážilo znatelně více než konkurenční vozy ferrari. Bylo však také o poznání bezpečnější. Na vestavěný rám dodnes vděčně vzpomíná Mario Andretii, z Le Mans ročníku 1967 odešel po svých jen díky němu. Vzniklo šest kusů Mk IV, které se zúčastnily pouhých dvou velkých závodů. V obou navzdory váhovému handicapu zvítězily, také díky silným sedmilitrovým motorům. Dan Gurney a A. J. Foyt vyhráli čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, Mario Andretti a Bruce McLaren pak ovládli dvanáctihodinový závod v Sebringu.
S bílým hatchbackem, který zdobí modrý pruh s červeným lemem, si Francozi přihřívají domácí polévku. Auto má připomenout Mk IIb, nasazené do závodu v roce 1967 francouzským Fordem. Vůz tehdy nedojel, boural po třinácti hodinách.

Asi nejznámější je barevné provedení Gulf Oil v kombinaci bledě modré s oranžovou. V té startovaly v sezónách 1968 a 1969 polotovární GT40 Mk I s motory o objemu 4,7 litru, když nové předpisy velké jednotky zakázaly. Šasi GT40P/1075 je dodnes jediným autem v historii Le Mans, které vyhrálo čtyřiadvacetihodinovku více než jednou. V roce 1968 s ním zvítězili Pedro Rodriguez a Lucien Bianchi, o rok později seděli za volantem Jackie Oliver a Jacky Ickx.

A konečně modrobílé auto je vyvedené v barvách Capri RS 2600, které roku 1972 ovládlo kategorii cestovních vozů. Pokud máte zájem, spěchejte do Francie, u nás jedno z pěti aut koupíte jen těžko.

autoweb.cz

23.6.2010 7:21

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist