autoweb.cz > BMW > BMW 3 > BMW 320d xDrive Touring (2013)
BMW 320d xDrive Touring (2013)
Dynamika 7
Chování na silnici 9
Provozní náklady 8
Praktičnost 9
X-Factor 7
Celkové hodnocení 8
RADOSTI
Automatická převodovka, vyváženost, schopnost maskovat hmotnost
STAROSTI
Horší dynamika ve vyšších rychlostech
Od doby, kdy inženýr Max Reisböck přeměnil trojkového bavoráka za vraty své soukromé dílny v kombík, uběhlo již mnoho vody. Jeho garážový počin je ale stále jedním z těch neúspěšnějších, které kdy byly převedeny do sériové výroby. Tehdy jen chtěl spojit skvělé jízdní vlastnosti BMW řady 3 E30 s trochou praktičnosti navíc. Tento recept funguje dodnes a podle něj je upečeno i BMW 320d xDrive Touring, které stojí uprostřed nabídky naftových motorů.
DOPORUČUJEME: BMW 330d Touring
Turbodiesel o výkonu 184 koní při 4000 ot./min a točivém momentu 380 Nm, který je dostupný v rozmezí od 1750 do 2750 ot./min, vybízí spíše k šetření. V kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou si drží slušnou spotřebu. K oficiálním údajům si přičtěte nějaký litr navíc, při dálničním tempu ale není problém vejít se pod sedm litrů a ani expresní přesuny po Autobahnu se příliš neprodraží. Nad 180 km/h ale začne motor trochu lapat po dechu a říkat si větší příděl paliva.Na pohodlné předjíždění má ale síly akorát dostatek. Občas mu chybí nenucenost podání výkonů, kdy hmotnost 1660 kg, zejména v přímce, pocítíte. V zatáčkách ale dokáže umě zamaskovat svou lehkou nadváhu. Do zatáček se přední náprava vrhá s nadšením, s přirozenou lehkostí, kterou mu dodává rovnoměrné vyvážení a nízko položené těžiště. Tuto genetickou informaci si přenáší z generace na generaci a ani postupná evoluce ji nezastře, přestože auto časem trochu zpohodlnělo.
BMW 320d xDrive Touring slibuje skvělé svezení v kombinaci s praktičností.
K tomu přispívá také dobrá volba kol. Pneumatiky o rozměru 225/50 R17 díky svému vysokému profilu dokáží absorbovat většinu ošklivých nerovností a přeplouvat přes ně s lehkostí, zároveň však bez vágnosti a nejistoty v zatáčkách. Pochybovat o naladění podvozku u BMW hraničí skoro s urážkou. Neměl jsem navíc ani dojem, že by autu malá kola a bez M paketu, neslušela.
Čímž se dostávám k výbavě. Základní Sport Line bez koženého čalounění působí trochu ochuzeným dojmem. Látková sedadla jsou pohodlná, tradičně široce nastavitelná (vytahovací stehenní opěrka je skvělá) a nízko zapuštěná, což kromě ideální řidičské pozice navozuje příjemný pocit útulnosti. Na omak nepříliš hodnotně ale působí hlavice voliče převodovky a volant, který alespoň svým tenkým věncem dobře padne do ruky.
Systém iDrive a páčky pod volantem vyžadují zvyk, jinak je ergonomie prvotřídní.
Stále také nemohu přijít na chuť „digitálním“ páčkám směrovek a stěračů bez aretace, ale je to jen síla zvyku. Mnohem důležitější je, že prostředí uvnitř zvelebují kvalitní materiály, precizní zpracování a dobré odhlučnění. Absolvoval jsem cestu na závody Amater Cup ve Vysokém Mýtě, což znamenalo brzké vstávání, kdy jsem se do auta skutečně těšil, a pozdní noční příjezd domů, kdy jsem si nemohl v tu chvíli přát lepšího společníka.Možná je trochu škoda, že tohle prohlašuji zrovna o trojkové řadě, která byla vždy etalonem třídy kompaktních sportovních sedanů/kombíků. Ve své poslední inkarnaci přišla o část své orientace směrem k nadšený řidičům, ale ve chvíli, kdy se přede mnou zaklikatila silnice plná záplat, stále jsem naplno pocítil typické DNA, které k BMW patří, a které by mne dokázalo přesvědčilo o tom, abych si jej vybral před Mercedesem C220 CDI i nebo Audi A4 2.0 TDI.
DOPORUČUJEME: BMW 320d vs Audi A4 2.0 TDI vs Mercedes C220 CDI
Přestože oproti konkurentům stojí nepatrně víc s pohonem všech kol xDrive a osmistupňovou automatickou převodovkou zaplatíte 1 065 200 korun. Ve výbavě Sport dostanete nezbytné nutnosti, od osmi airbagů, mlhovek, dvouzónové automatické klimatizace, elektricky ovládaného víka kufru a bezklíčového startování až po stop/start systém. Připlácet je třeba za adaptivní podvozek (28 250 korun), navigaci (63 925 korun), head-up displej (25 150 korun), konektivitu Bluetooth (7700 korun), sportovní sedačky (14 125 korun) nebo displej s rozšířenými možnostmi zobrazení pod rychloměrem (4375 korun).
BMW řada 3 velká fotogalerie
Verdikt
BMW 320d xDrive Touring je takové, jak můžete očekávat od modelu postaveného přesně uprostřed nabídky – ideální volba, jak se dobrat k prémiovému naftovému kombíku. Splní přesně to, co od něj očekáváte – má dost síly, spotřebu si drží velmi dobrou, kufr pojme dost nákladu a svému řidiči poskytne takový ten dobrý pocit z řízení. Prostě rozumná zlatá střední cesta.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu podélně |
Zdvihový objem (cm3) | 1995 |
Kompresní poměr | 16,5 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 90,0 x 84,0 |
Převodovka | osmistupňová automatická |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 225/50 R17 |
Pneumatiky vzadu | 225/50 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 135 / 184 v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 380 v 1750 - 2750 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 7,7 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 222 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,0 / 4,1 / 4,9 |
Objem nádrže (l) | 57 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4624 |
Šířka (mm) | 1811 |
Výška (mm) | 1429 |
Rozvor náprav (mm) | 2810 |
Provozní hmotnost (kg) | 1660 |
Celková hmotnost (kg) | 2135 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1600 |
Zavazadlový prostor (l) | 495 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 795 000 Kč |
Základní cena test. verze | 1 010 000 Kč |
Cena testovaného vozu | 1 058 300 Kč |