Automobily Saab se vrací na scénu s karosérií Ruukki

Autonovinky | vydáno 29. 1. 2014

Velikost textu: a a a

Na ledě, pokud třeba zmíníme blížící se olympiádu, si nic nedarují, při znovuzrození značky Saab se ale spojili Švédové s Finy.

Historie, tedy ta novodobá, značky Saab není nijak růžová, od spolupráce se značkou Opel pod křídly GM se Saab dopracoval přes pokusy o převzetí ze strany automobilky Koenigsegg až ke svému definitivnímu konci. Nicméně se pokusil vstát z popela a zdá se, ať nesjme za špatné proroky, že se to podařilo.

„Nové“ automobily Saab vyjíždí z továrny v Trollhätenu od 2. prosince loňského roku, ve světě kladně hodnocený model 9-3 je pod novým vlastníkem zpátky ve výrobě a Nevs, tedy společnost National Electric Vehicle Sweden AB, která obnovila výrobu legendárních automobilů, letos také chystá premiéru elektromobilu. Pojďme ale dál, a to k informaci, že společnost Nevs si pro nový projekt jako jednoho ze svých partnerů zvolila Ruukki, firma bude dodávat především ocelové komponenty z vysokopevnostní oceli Litec pro modely Saab 9-3.

„Tvárné vysokopevnostní oceli Litec jsou téměř čtyřikrát pevnější než běžné tvarovatelné oceli a mají vysokou schopnost absorbovat energii a průniky do kabiny vozu v případě srážky,“ vysvětluje Jonas Adolfsson, produktový manažer Ruukki z divize Automotive. „S ultra pevnou ocelí je možné snížit tloušťku materiálu a tím získat lehčí vozy s nižší spotřebou paliva ale stejnými bezpečnostními parametry. V Ruukki se soustředíme na vývoj materiálů a jejich aplikaci tak, abychom splnili požadavky lehkých energeticky nenáročných vozů.“

Krátce tedy o Ruukki. Je to tedy finská společnost, specialista na ocelové komponenty a systémy pro stavebnictví a strojírenský průmysl založená v roce 1960, v současnosti působí ve třiceti zemích světa a zaměstnává kolem 9 000 zaměstnanců a její portfolio zahrnuje od vlastních rudných dolů, hutí a oceláren, přes vývoj, výrobu a prodej produktů Ruukki až po inženýrské a dodavatelské služby. A teď tedy také karoserie s logem Saab.

Komentáře ke článku

  • Možná to bude překvapení roku Zobrazit
    29. 1. 2014, Simiz
  • Generique Levitra 22 Zobrazit
    11. 4. 2017, CesDIT

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den pane doktore. Dle §13 zákona o policii ČR je policista povinen osoby dot... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist