Automobily Saab se vrací na scénu s karosérií Ruukki

Autonovinky | vydáno 29. 1. 2014

Velikost textu: a a a

Na ledě, pokud třeba zmíníme blížící se olympiádu, si nic nedarují, při znovuzrození značky Saab se ale spojili Švédové s Finy.

Historie, tedy ta novodobá, značky Saab není nijak růžová, od spolupráce se značkou Opel pod křídly GM se Saab dopracoval přes pokusy o převzetí ze strany automobilky Koenigsegg až ke svému definitivnímu konci. Nicméně se pokusil vstát z popela a zdá se, ať nesjme za špatné proroky, že se to podařilo.

„Nové“ automobily Saab vyjíždí z továrny v Trollhätenu od 2. prosince loňského roku, ve světě kladně hodnocený model 9-3 je pod novým vlastníkem zpátky ve výrobě a Nevs, tedy společnost National Electric Vehicle Sweden AB, která obnovila výrobu legendárních automobilů, letos také chystá premiéru elektromobilu. Pojďme ale dál, a to k informaci, že společnost Nevs si pro nový projekt jako jednoho ze svých partnerů zvolila Ruukki, firma bude dodávat především ocelové komponenty z vysokopevnostní oceli Litec pro modely Saab 9-3.

„Tvárné vysokopevnostní oceli Litec jsou téměř čtyřikrát pevnější než běžné tvarovatelné oceli a mají vysokou schopnost absorbovat energii a průniky do kabiny vozu v případě srážky,“ vysvětluje Jonas Adolfsson, produktový manažer Ruukki z divize Automotive. „S ultra pevnou ocelí je možné snížit tloušťku materiálu a tím získat lehčí vozy s nižší spotřebou paliva ale stejnými bezpečnostními parametry. V Ruukki se soustředíme na vývoj materiálů a jejich aplikaci tak, abychom splnili požadavky lehkých energeticky nenáročných vozů.“

Krátce tedy o Ruukki. Je to tedy finská společnost, specialista na ocelové komponenty a systémy pro stavebnictví a strojírenský průmysl založená v roce 1960, v současnosti působí ve třiceti zemích světa a zaměstnává kolem 9 000 zaměstnanců a její portfolio zahrnuje od vlastních rudných dolů, hutí a oceláren, přes vývoj, výrobu a prodej produktů Ruukki až po inženýrské a dodavatelské služby. A teď tedy také karoserie s logem Saab.

Komentáře ke článku

  • Možná to bude překvapení roku Zobrazit
    29. 1. 2014, Simiz
  • Generique Levitra 22 Zobrazit
    11. 4. 2017, CesDIT

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Aktuálně sledovaná dopravní nehoda, při které zahynulo malé dítě. Právní expert JUDr. Beran rozebírá skutečnost, zda "zabíjel" řidič auta, které přijelo na místo jako poslední.

Vybržděné stojící auto a zezadu náraz vozu, jehož řidič nedokázal zastavit aneb Co neubrzdíš, to ukecáš!?

Další článek o značce

JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, ráda bych se zeptala, co mám dělat se sousedem, který mi pravidelně ob... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist