Ženeva 2012: Morgan Plus 8 se vrací

Nový osmiválcový roadster má hliníkové šasi, 1100 kg, 395 koní a stovku za 4,5 s. Bude i s automatem. Morgan chystá také plně elektrickou verzi.

Malý britský výrobce strojů, které v drtivé většině vypadají až příliš klasicky, se dávno naučil slepovat konstrukce z hliníku a stavět tak lehké výkonné – a zajímavé – roadstery. Staronový Morgan Plus 8 bude ještě letos dalším z nich. 1100 kilogramů těžké auto s osmiválcem o výkonu až 395 koní se představí v Ženevě, stejně jako prototyp jeho elektrického sourozence Plus-e.

Výroba prvního Plus 8 skončila v roce 2004 po neuvěřitelný 36 letech na trhu. Většinu té doby byl roadster oporou nabídky Morganu. Nové auto s ním má společnou spíš jen filozofii, stojí na stejném základu jako dražší modely Aero. Jeho konstrukce je slepená a snýtovaná z hliníkových dílů. Bezpečnost zřejmě nebude největší předností Plus 8, ale 1100 klogramů suché hmotnosti je velmi slušný výkon.Motor pod kapotou dodává BMW, jde o známý osmiválec o objemu 4,8 litru. Morgan ho nabízí s 395 koni a šestistupňovou manuální i stejně velkou automatickou převodovkou. Obě verze jsou stejně rychlé, stovku pokoří za čtyři a půl sekundy. Maximální rychlost Morgan zatím neznáme. Automat i manuál žerou těsně pod jedenáct litrů, automat by měl být nepatrně úspornější.

Plus 8 má být nejluxusnějším z klasických modelů Morganu (dražší Aero je něco jako vlajková loď). Dostane proto klimatizaci, drahý audiosystém, kvalitní kožené čalounění a dvouvrstvou stahovací střechu.Britové přivezou do Ženevy i další novinky. Vedle Plus 8 bude stát Plus-e, elektrická verze téhož stroje. Podrobnosti zatím Morgan nepovažuje za zajímavé, auto je pouhým prototypem a bude předmětem dalšího vývoje. Výkon, kapacita baterie, hmotnost i plánovaná cena se ještě změní. Šéf vývoje Morganu Matt Humphries však označil roadster Plus-e za použitelný už dnes: „Auto je pojízdné a má slušný dojezd, prostě ho nabijete a jedete se projet.“ Po bok auta se postaví nové Aero Coupé, uzavřená verze modelu Aero Supersports, a vylepšený Morgan Roadster se šestiválcem Ford a 260 koni.

15.2.2012 9:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist