Ford si nechá Volvo, alespoň prozatím

Důvodem je zdánlivě donekonečna se táhnoucí prodej značek Jaguar a Land Rover.

Ani se Fordu nedivíme. S takovým náročným odprodejem jistě není málo práce a komu by se chtělo absolvovat to hned podruhé. Ford tedy vyhlásíl, že si značku Volvo prozatím ponechá, i když pro svou poslední zbývající odnož nemá žádné konkrétní plány do budoucna. Dost možná někoho napadlo, že by se z dlouhodobějšího hlediska nemuselo vyplatit odhodit značku, která už je poměrně daleko ve vývoji hybridních systémů pohonu.

Šéf Fordu Alan Mulally odmítl případný budoucí prodej vyloučit, ale jeho vysvětlení plánů pro značku Volvo se týká spíš dlouhodobých záležitostí: vylepšit cenovou strukturu a image značky. Podle Automotive News se zdá, že Volvo bude do budoucna nezávislejší na Fordu, bude uzavírat své vlastní smlouvy a vše napovídá tomu, že by z něj Ford rád udělal světově zavedenou prémiovou značku.

Zajímavá je finanční stránka věci – Volvo totiž ve třetím kvartále roku 2007 zaznamenalo výrazné ztráty, podle některých přesahující 100 milionů dolarů. Teď by ale měly být všechny finanční toky zveřejněny, takže si analytici budou moci spočítat, jak si vlastně Volvo vede a jestli mu pomoc Fordu bude co platná.

autoweb.cz

12.11.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist