Petr Horák o Velké cené Francie

A o svém komentování.

Tak se zdá, že druhá polovina šampionátu bude ještě zajímavá. Ferrari si udrželo vítěznou formu z Indianapolisu, kde se víceméně očekávala převaha týmu na obutí od Bridgestonu. Na domácí trati v Magny Cours to ale pro Francouze určitě byla pěkně hořká pilulka. Nejenže je Italové porazili ve finále fotbalového šampionátu, ale teď silnému triu Renault – Michelin – Elf rudí z Maranella vyfoukli tolik očekávané domácí vítězství. Náskok Fernanda Alonsa se zase ztenčil o dva body a protože příští Grand Prix se jede na Hockenheimu, dá se očekávat, že Ferrari v čele s Michaelem Schumacherem půjde po hatricku. 

Navíc se domnívám, že Němcova forma, jeho chuť vyhrávat a radost po každém úspěchu jasně ukazují, že jej závodění pořád hodně baví. Moc bych za to nedal, že Ferrari podepíše smlouvu minimálně na další rok. Nakonec jej možná čeká nová výzva – Kimi Räikkönen v barvách Renaultu. Kdo ví… 

V každém případě bylo možné na Schumacherovi pozorovat jednu věc, která u něj nebývala až tak obvyklá. Když sbíral vítězství a tituly mistra světa jako na běžícím pásu, statistiky jej moc nevzrušovaly a moc pozornosti jim nevěnoval. Tentokrát ale před závodem prohlásil, že by rád dosáhl svého osmého vítězství v Magny Cours a je to pro něho velká výzva. Aby ne, startoval 15x a 8x vyhrál! Nikdy nikdo na žádné trati ještě nedokázal vyhrát osm GP. Je potřeba k tomu něco dalšího dodávat? 

K velkému výkonu se v Magny Cours vypnul i mladší ze Schumacherů Ralf. Nejenže byl mezi nejrychlejšími ve všech částech kvalifikace, ale nebýt zpackané zastávky v boxech, možná z toho mohly být i srupně vítězů. Na Massu mu v cíli chybělo necelých 6 sekund a to v boxech přišel o mnohem víc. Toyota znovu potvrdila, že se ubírá správným směrem a její výkony rostou a padají s momentální formou Bridgestonu. To je ten samý případ jako u Ferrari, ale na začátku sezóny tomu tak rozhodně nebylo. 

Pro mne osobně je největším zklamáním vystoupení Hondy. Velké naděje podopořené výbornými výsledky v předsezónních testech zůstávají naprosto nenapněny a těžko odhadnout, co by vlastně mohlo japonské automobilce pomoci zpátky na výsluní. 

Z pohledu komentování závod nepřinesl příliš mnoho zajímavých momentů. O Schumacherově vítězství rozhodl stint po druhém pit stopu. Schumacher asi věděl co dělá, když v kvalifikaci použil o jednu sadu nových pneumatik méně než Alonso a Massa. Režie tentokrát trochu odbývala sledování zastávek v boxech u jezdců, u kterých by bylo zajímavé sledovat délku tanklování a předpokládané množství natankovaného paliva. Z toho pak vyplynuly i některé špatné úsudky, především pak ten o strategii Ralfa Schumachera. Že byl Pavel se mnou na komentátorském stanovišti jsem jen přivítal, víc očí víc vidí. Na druhou stranu ale zase chyběly telefonáty se zajímavými hosty. 

Omlouvám se fanouškům Michaela Schumachera, kteří vypnuli TV hned po průjezdu cílem. Různé statistiky se občas různí v některých údajích a tentokrát jsem si to vybral v počtu vyhraných závodů. Ani mne se nezdálo 86 jako to správné číslo a podle dalších tabulek jsem si to ověřil. Ještě před stupni vítězů jsem údaj opravil, ale kdo už stupně vítězů na Nově nesledoval, oprava se k němu nedostala. Příčina neodstartování MSC v roce 1996 mi jaksi vypadla… oooops… na to není omluva a pozorní opět zaznamenali. Díky za Vaše reakce a myslím, že už se všichni nemůžeme dočkat závodu na Hockenheimu. Tak ať nám to čekání příjemně uteče!

 

Petr Horák

18.7.2006 11:02

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist