Již po osmé v této sezóně si může francouzský jezdec Sébastien Loeb vychutnat pocit vítězství v podniku Mistrovství světa automobilových soutěží. Celá soutěž byla pod jeho taktovkou a až na jedinou výjimku byl neustále ve vedení. O zmíněnou výjimku se přičinil jeho stájový kolega Francois Duval, který během víkendu zajížděl nečekaně výborné časy a tak málokdo dokázal uvěřit, když se v jednu chvíli ujal vedení. Svou perfektní jízdou připravil pro mnohé veliké překvapení v podobě druhého místa. Stejně jako se nemohl nikdo srovnávat s Citroëny, nebylo to možné ani s Peugeoty, jež se usadily na třetí a čtvrté pozici. Marcus Grönholm si svou pozici za francouzsko belgickým duem držel od začátku. Zato Markko Märtin ji uzmul až v pro mnoho jezdců osudné osmé rychlostní zkoušce, kterou na rozdíl od jiných zajel bez vážnějších problému. Od druhé půlky soutěže to začalo pořádně vřít na páté a šesté pozici. Nejdříve se na ni probojoval se soukromým Focusem fantasticky jedoucí Daniel Sola, jenže poté ho postihly technické problémy a boj o čtyři body do hodnocení jezdců i značek přenechal dvojici Kresta – Galli. V něm si od počátku vedl lépe český rodák Roman Kresta, ale v sedmnáctém měřeném úseku se před něj přeci jen jezdec Mitsubishi dostal a do cíle nakonec dojel před Romanem s náskokem 8,7s. Na sedmou a osmou pozici se v průběhu víkendu probojovali piloti Subaru Petter Solberg a Stéphane Sarrazin. Sarrazin musel doháněl především ztrátu, kterou získal při svém výletu mimo trať na RZ5. Solberg naopak najížděl minuty, které nabral během osmé ´erzety´ díky porouchané převodovce. Tu musel odjet pouze se třemi rychlostními stupni a to mělo výrazný dopad na celkový čas. Náladu si alespoň trochu spravil nejrychlejším časem na předposlední zkoušce. Z tria továrních jezdců české automobilky Škoda neviděl cílovou rampu ani jeden. Alex Bengue odstoupil po RZ3, během které poškodil při havárii vůz, Armin Schwarz doplatil na osmý úsek a pro Jana Kopeckého byla osudová šestnáctá ´erzeta´, při níž urazil levé zadní kolo. Štěpán Vojtěch, který se rozhodl startovat se soukromým Peugeotem 206 WRC se potýkal s četnými technickými problémy. I přes to se rozhodl, že dojede soutěž až do samého konce a ve finálním zúčtování mu náleží 27.místo.
Vojta Houska
-
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
-
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
-
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
-
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
-
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
-
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
-
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
-
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Vítězný double pro Citroën
Německá rely - 3. Etapa
Čtěte dále
-
-
Soutěž Auto pro Zdravotního klauna pokračuje: děti letos navrhnou…
Komerční prezentace
Jedete do zahraničí? Co si rozhodně musíte zkontrolovat?
Komerční prezentace
Nejvhodnější doba na nákup nového auta je právě teď
Komerční prezentace
Chraňte sebe i svůj vůz s havarijním pojištěním
Komerční prezentace