Úvod mistrovství Evropy v režii vozů Fiat Punto S2000

Zhodnocení prvních závodů.

Do mistrovství Evropy jezdců v rally se v letošním roce začleňují vozy kategorie Super 2000. A vstup do šampionátu vyšel fiatu na jedničku, neboť tovární vůz Fiat Punto Abarth S2000 zřejmě těžko najde v dalším průběhu sezony přemožitele. Předpokládá se, že v roce 2007 se objeví s vozem této kategorie Super 2000 automobilky Peugeot a Dacia (Renault) Nejžhavějším kandidátem na zisk titulu mistra Evropy je Ital Giandomenico Basso s vozem kategorie Super 2000 Fiat Punto Abarth s tovární podporou turínské automobilky.S napětím se očekávají výkony týmu Peugeot Espana, za jehož volanty vozů Peugeot 206 S1600 se objeví Enrique Garcia Ojeda ze Španělska a Bryan Bouffier z Francie. Do širší evropské špičky patří Poláci Michal Solowow (Renault Clio S1600), Michal Kosciuzsko (Suzuki Swift S1600), Nizozemec Jan De Winkel (Renault Clio S1600) a Bulhar Dimitar Iliev (Mitsubishi Lancer EVO IX). Z českých jezdců ohlásili starty v evropském šampionátu hned tři zástupci. Loňské zkušenosti chce zúročit Milan Chvojka (Mitsubishi Lancer EVO VIII MR), dále Roman Odložilík (Renault Clio S1600) a Antonín Tlusťák (Citroen Saxo Kit Car). V letošním roce zřejmě na evropských tratích neuvidíme Simona Jean-Josepha z Francie, který měl původně absolvovat seriál s Dacii Logan S2000, ale tento projekt byl pozastaven. Obhájce evropského titulu Renato Travaglia zřejmě dá přednost italskému mistrovství, i když překvapení v jeho případě nelze vyloučit.Devítidílný seriál mistrovství Evropy v rally jezdců tradičně odstartovala MILLE MIGLIA v Itálii. Vedle kompletní domácí špičky se představili i uchazeči o evropské body. Po úvodním čtvrtečním prologu se v čele seřadila trojice továrních fiatů v pořadí Andreucci, Navarra a Basso. Hned v úvodu nenastoupil na start Cunico a velká pohroma favoritů přišla na začátku první etapy. Mistr Evropy Travaglia (Mitsubishi Lancer EVO IX) havaroval, stejně dopadl Francouz Bouffier, Navarra měl technické problémy, Basso ulomil kolo a převodovka vyřadila Longha. Druhá polovina páteční sekce se jela za silného deště, zatímco druhou etapu provázelo slunečné počasí. Andreucci vyhrál stylem start – cíl a po šesti letech podruhé vyhrál „Tisíc mil.“ O suverenitě itlaských jezdců svědčí fakt, že obsadili všechny místa v první desítce. Evropané vyšli zcela naprázdno, podobně jako čeští jezdci. Do cíle dojel pouze Chvojka na 23. místě, Tlusťák nedokončil (prasklé spojovací lanko) podobně jako Odložilík (brzdy).Rovněž FIAT RALLY v tureckém Izmiru přinesla další triumf pro nové Punto kategorie Super 2000. V Turecku se sešlo velmi slabé jezdecké pole, neboť se na start postavilo pouhých 48 posádek. Vedle domácích Turků startovali Giandomenico Basso, Bulhaři Dimitar Iliev, Petro Petrov a Polák Michal Solowow. Italský jezdec Basso dokázal vyhrát celkem 13 rychlostních zkoušek z celkového počtu jednadvaceti měřených testů. Druhým nejlepším ze zahraničních účastníků se stal Bulhar Iliev, který získal tři evropské body za šesté místo. Nedařilo se opět Solowow z Polska, jenž po desátém místě vyšel opět bodově naprázdno.Seriál mistrovství Evropy pokračuje druhý červnový víkend (9. – 11. června) šotolinovou soutěží Platinium 63. Rally Poland v blízkosti Mazurských jezer s centrem v Mikolajki.

Michael Daněk

1.6.2006 7:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist