Smolný Půchov

Rely Matador Tatry s Karlem Trojanem.

Letošní Rely Matador Tatry Púchov byla opravdu velice náročná soutěž, na čemž se shodla většina posádek. Celkem 168 „ostrých„ kilometrů rozdělených do 3 etap důkladně prověřilo připravenost i posádky Karel Trojan – Petr Řihák. S okolím Púchova a Bánovců si totiž zašpásovalo počasí a zatím co při trénincích panovalo krásné slunečné počasí, se startem páteční 1. erzety se spustil déšť, který všechny zúčastněné trápil po celou soutěž. „Letošní Púchov patřil mezi velice těžké soutěže. Rozbité rychlostní zkoušky spolu s klouzavým asfaltem bylo opravdu něco. Do doby, než nám začala stávkovat elektronika, se nám samozřejmě soutěž i přes deštivé počasí líbila.“a Petr dodává: „Jednoznačně s Karlem souhlasím. Z mého pohledu snad byla nejzajímavější právě sobota. Každá rychlostní vložka byla diametrálně odlišná, což vyžadovalo jak jiné nastavení tak jiný způsob jízdy. Např. Bojnická zkouška se jela na úzkém a extrémě klouzavém asfaltu s velkou četností zatáček. Za to následující RZ Zlatníky, která byla pořadateli zkrácena, se jela na šotolině se spoustou děr, výmolů a kaluží. A jedna taková kaluž se nám právě stala osudnou.“Posádka teamu ČKD URBAN PNEU RALLY do 10. rychlostí zkoušky mohla být se svým průběžným umístěním spokojena. Figurovala totiž na pěkném 4. místě absolutně a 3. ve třídě produkčních vozů. Avšak jak již Petr naznačil, právě jeden ze zaplavených výmolů je o krásné umístění připravil. „Na desítce jsme projeli kaluží a po pár metrech se auto zastavilo. Nevěděli jsme, co se stalo a tak jsme kontrolovali vše možné. Nenapadlo nás, že by projetí té louže mělo jakoukoliv spojitost. Voda se zkrátka dostala někam, kam neměla a my jsme za to zaplatili penalizací 5 minut za nedokončenou vložku. Bohužel takové problémy člověk neovlivní.“Karel s Petrem se tak ve výsledkové listině propadli až na 13.místo absolutně. Na boj o příčky nejvyšší tak mohli zapomenout, avšak naděje na zisk alespoň nějakého mistrovského bodu tu stále byl. „S Petrem jsme se domluvili, že v neděli zkusíme ještě pořádně „zatáhnout„, avšak smůla se nás tentokráte nechtěla jen tak pustit. Na první nedělní erzetě jsme dojeli Votavu a poté jsme „udělali„ gumu, což naše plány opět zhatilo. Nastavené tempo jsme drželi až do samotného závěru a udělali jsme si radost alespoň druhým a prvním časem v rychlostní zkoušce.“Karel s Petrem tak přes veškeré útrapy skončili na 12. místě absolutně a 9. ve své třídě. Dosáhli tak alespoň na 2 mistrovské body, které však na konci sezóny mohou být pro lepší umístění rozhodující. V průběžném hodnocení MMČR nyní figurují na 5. místě s 38 body, avšak na druhého Štajfa, se kterým na Slovensku sváděli jeden z nejkrásnějších soubojů, ztrácejí „pouze„ 9 bodů.“Oba doufáme, že ta naše smůla zůstane za hranicemi a v Českém Krumlově se k nám na oplátku přikloní trochu toho závodnického štěstí. Určitě nejsme s výsledkem v Púchově spokojeni, ale můžeme být rádi alespoň za ty dva bodíky.““Naše zklamání nakonec trochu obměkčily gratulace od některých soupeřů k našemu výkonu – obzvláště pak od Doncheva, který se u nás zastavil s tím, že jej naše technické problémy mrzí a že to byla a ještě mohla být velice zajímavá bitva.“Karel s Petrem si však po Púchově žádné volno nemohou dovolit. Již za 3 týdny je čeká start na 34. Rallye Český Krumlov a na INA Croatia Delta Rally o týden později, kde je vážou reprezentační povinnosti. Jsem zvědavý, zda se posádce při startu v Krumlově technické problémy vyhnou a posádka se tak bude moci radovat z lepšího umístění. „Přijeďte se na nás v Krumlově podívat. Krumlov patří mezi jedny z nejkrásnějších soutěží, kde jistě nebude o pěkné souboje o vteřiny nouze. Nashledanou v Krumlově.“

Michael Daněk

9.5.2006 4:08

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist