S trojicí mladíků vstříc juniorskému šampionátu

"Zlínský tým zakončil minulou sezonu vítězstvím na Britské rely."

JM engineering nebude ani v letošní sezoně chybět na tratích mistrovství světa. Při ústupu speciálů WRC dostane prioritu juniorský šampionát, kde má zlínský tým uzavřeny kontrakty s trojicí jezdců. S vozy Suzuki Swift S1600 pojedou Estonec Jaan Mölder, Polák Michal Kosciuszko a Litevec Vilius Rozukas. Zlínský tým zakončil minulou sezonu vítězstvím na Britské rally (klasifikace JWRC), kde pilotoval jeho vůz devatenáctiletý Jaan Mölder. Tento úspěch byl solidním východiskem pro jednání o letošní spolupráci. „Určitě nám výsledek ve Walesu pomohl. Přesto jsme se museli rozhodnout, čemu dát prioritu. Nakonec jsme jednoznačně upřednostnili juniorský nad národními šampionáty. Přesto ale starty doma i v okolních zemích nevylučuji“ řekl úvodem manažer týmu Miroslav Houšť jun. Kromě Jaana Möldera bude pokračovat i spolupráce s nadějným Polákem Michalem Kosciuszkem, nováčkem v barvách zlínského týmu i v juniorském šampionátu bude Litevec Vilius Rozukas. „Pevně věříme, že s Mölderem i Kosciuszkem můžeme dosáhnout na solidní příčky JRC. Oba loni získali hodně zkušeností, se kterých letos mohou profitovat. Naopak Rozukas je pro nás velkou neznámou, ale podle všech indicií, zejména na skandinávských tratích nebude bez šancí na bodované příčky,“ věří Houšť jun. Letošní juniorský kalendář čítá sedm soutěží (Norsko, Portugalsko, Itálie, Finsko, Německo, Španělsko, Francie), nominovat musí každý z trojice pilotů šest. Mölder v sezoně vynechá Korsiku, Kosciuszko úvodní závod v Norsku a Rozukas asfaltovou soutěž v Německu. „V průběhu sezony bychom chtěli pilotům nabídnout před samotnými starty v JRC více možností testovat, jednáme i o případných startech v Česku v rámci přípravy na asfaltové závody v druhé polovině sezony,“ otevírá možnost k zajímavým úvahám Houšť jun. Postupný úpadek kategorie WRC byl pro vedení týmu JM engineering podnětem zahájit jednání o případné koupi či pronájmu vozu specifikace S2000 (Fiat, Peugeot, VW, Toyota). „Auta nás bohužel stále nepřesvědčují o konkurenceschopnosti a opodstatnění jejich koupě. Přesto nějaká jednání proběhla, ale co z nich bude, to se uvidí v horizontu několika měsíců. Stále se nebráníme i spolupráci na bázi programu ve světovém šampionátu s vozem WRC a některá jednání probíhají zejména s výhledem na druhou polovinu sezony, ale o nějakých konkrétních jménech je předčasné hovořit. Pokud by však vyšla všechna jednání dle našich představ, tak se za volantem objeví velmi zajímavý jezdec,“ uzavřel Houšť jun.

Michael Daněk

7.2.2007 7:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist