Roman Kresta odpovídá – II.

Odpovědi na Vaše otázky.

Schlossko: Ahoj Roman. Ja by som strasne rad vedel, ako vo vseobecnosti funguje nastavenie auta na rozlicne povrchy. Kto ma podla teba z jazdcov najrozumnejsi jazdecky styl? S kym si z WRC najviac rozumies? Vdaka. To je hodně složité, třeba jenom pro Monte Carlo jsou tři nastavení – sníh, mokro, sucho, takže výsledné nastavení je kompromisem. Hodně se projevují znalosti a zkušenosti s tratí. Na ostatních asfaltových soutěžích je auto tvrdší a daleko více posazené dolů, zatáčky jsou rychlejší, takže se liší i geometrie. Na Korsice se asi nejvíce blížíme nastavení okruhového auta. Srovnání nastavení pro asfalt a šotolinu nejde srovnat, používají se úplně jiné tlumiče, auto má daleko vyšší jízdní výsku. Nejrozumnější styl má Loeb, který jede na jednu stranu hodně agresivně, na druhou stranu maximálně efektivně.  Tomiik 1: Čaao Romane!Zdrawý tě celé naše torzo bývalého spolku FFK (ted mimochodem CRF“CzechRallyFans“)Doufám že se nám ukážeš ať už na Barumce nebo někde v MS!!!Hlavně nezapomeň na to že ti pořád fandíme ať jezdíš s čím koli Myslíš že něco na příští sezónu vyjde?nějaké to angažmá by nebylo na škodu!!Rally zdar,tobě zvlášť  Ještě to není na 100%, ale jel bych tam rád. Děláme maximum pro to, abychom tam startovali.  Rallydodo: Ahoj Roman, rád by som vedel čo si myslíš o Škode motorsport, vedeniu atď., a o Arminovi. A čo hovoríš na Fabie v MS. nekonkurencie schopná ?, chyba v jazcoch? alebo … Je to obrovská škoda, že skončili v MS. Těch věcí, na kterých to ztroskotalo je asi více. Jedním z důvodů je podle mého názoru i to, že se dlouho vývoj směřoval na jediného jezdce. Pokud zvolíte špatný směr při vývoji, pak se už těžko vrací zpátky.  Mcrea: Ahoj jsem tvůj fanda už od dob co jsi jezdil s felicii a mám na tebe pár otázek: Vím že jsi skvělý testmen ale myslím si že pokud budeš testovavací jezdec i nadále máš čím dál menší šanci jezdit. Co si myslíš o Duvalovi a first motorsport. Je to velmi dobrý a uznávaný tým, Duval jel velmi dobře v Monte a dalších asfaltech. Při srovnání týmů nasazujících Škody Fabie je třeba mít na paměti, že Duval i tým Red Bull nasazuje vozy ve specifikaci 2006, které jsou daleko více omezeny proti 2005. Ford postavil pro rok 2006 zcela nový vůz, který je rychlejší než jeho předchůdce, ale ostatní výrobci jenom upravili stávající vozy. Nevím, kolik úsilí věnovala těmto úpravám škodovka, ale třeba Citroen hodně tvrdě pracoval na tom, aby jeho letošní specifikace nebyla pomalejší než loňská. Rozdíl je nejen v tom, že 2006 má pasivní diferenciály, ale za tepla hraje obrovskou roli i vstřikování vody. To je u letošních specifikcí zakázáno.

Michael Daněk

31.5.2006 11:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist