Miroslav Zapletal a Miloslav Janáček odpovídají na otázky

Česká posádka hovoří o zážitcích z Dakaru.

Kovalainen: Ve které etapě jste skončili nejlépe?
Odpověď: Myslím, že to bylo 24.místo někdy ke konci závodu. Tuším v předposlední 13. etapě. Byla náročná na orientaci a na rychlou reakci řidiče, neboť zde bylo hodně vegetace a nebezpečných stromů. Takový profil tratě nám vyhovuje… JHvP: S jakým autem plánujete v příštím ročníku startovat? A blahopřeji k pěkným výkonům a děkuji za skvělé každodenní zpravodajství.
Odpověď: Díky! Jinak co se týče příštího roku, tak je to samozřejmě o jednáních a o penězích. Ze zkušeností víme, že potřebujeme auto s delším rozvorem a větším výkonem. Jaké to bude je ještě otázkou…fanynka: Můžete taky něco říct o způsobu navigace při jednotlivých etapách? A zabloudili jste někdy? Děkuji.
Odpověď: Naviguje se převážně na azimut a na orientační body v terénu. Navigátor má v ruce papírový itinerář s mnoha údaji (fotku najdete na www.offroadsport.cz), které musí stíhat číst řidiči tak aby nezabloudil, aby nevletěl do wádi (nebezpečná vyschlá řečiště) či jiné díry nebo aby neskočil z příliš vysoké duny a nehodil vůz tzv. „přes boudu“.  bloudění jsme se naštěstí vyhnuli a poškození vozu také, takže otázka navigace: Bez větších problemů! Kronos: Gratuluji. Chtěl by se zeptat zda jste měli možnost promluvit si např. s Sainzem, Peterhanselem,Gordonem nebo Vatanenem? A kolik stupnů Celsia bylo ve vašem voze?
Odpověď: Tu možnost promluvit s nimi máte každý den, nikdo si v bivaku nehraje na „celebritu“, i ti výše jmenovaní jsou v pohodě. U jídla ve velkých stanech prohodíte po etapě pár slov s každým bez ostychu. Je to tam taková jedna velká rodina.  V autě je dole v černé Africe třeba až 50 – 60st. Celsia… fanynka: Gratuluju k Vašemu výkonu. To je dobře, že Češi jsou vidět v Dakaru. Chtěla bych se zeptat, která etapa byla pro Vás nejtěžší a proč. Děkuji.
Odpověď: Díky… Asi ta sedmá, neboť jsme v pouštní bouři na Sahaře museli měnit spojku. To nás odsunulo dost dozadu a následující etapy jsme museli startovat ze zadních pozic, takže to nebyl žádný med, neboť předjíždět v prachu a na pískových vyjetých pistách desítky pomalejších kamiónů a aut bylo náročné a hlavně to neskutečně zdržuje…Vláďa: Velikánská gratulace k perfektnímu výkonu!
Odpověď: Díky…tdbaar: Jsem velkým fandou všech závodníku v Dakaru, ale hlavně českých. Doufám, že příští rok pojedete znovu. Zajímalo by mně, kolik účast na Dakaru stojí (výbava, vůz, přihláška) a jestli jste měli nějaký asistenční vůz.
Odpověď: Díky… jestli pojedeme znovu jsem již psal – to je otázka jednání. Právě peníze jsou rozhodujícím faktorem. Asistenční vůz jsme měli v kategorii „pomalé“ asistence. Tedy takové, která jede jinou trasu z bivaku přímo do dalšího po cestách. Máme Volvo 6×6 (foto najdeš na www.offroadsport.cz). Rozpočet na závod je opravdu velký, když řeknu že 10 mil. Kč nestačí, moc se nepletu… bestwxw: V novinách jsem si přečetl, že některé soupeře jste znali ze závodů v ME, a tak jste tušili kde se můžete pohybovat. Okolo jakého místa? Jinak velké překvapení na letošním Dakaru, a velká gratulace.
Odpověď: Také díky… ano, díky tomu, že jsme loni absolvovali náročnou přípravu v podobě asi 15ti evropských závodů typu baja, hodně soupeřů jsme znali. Na těchto závodech jsme měli možnost porovnat naší výkonnost s konkurencí a tak jsme si asi uměli představit kde se můžeme na Dakaru pohybovat v denních výsledcích. Náš odhad byl celkem dobrý, neboť většinu etap jsme zajížděli časy okolo 25. – 30. místa a s tím jsme i počítali.
Děkujeme posádce za ochotu a přejeme mnoho štěstí.

Michael Daněk

4.2.2007 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist