Loprais Tatra Team: přípravy v plném proudu

O start Karla Lopraise na jeho dvacátém Dakaru fandové nepřijdou.

Po devatenáct ročníků jsme vídali za volantem ostré závodní Tatry legendárního Karla Lopraise. Pro Dakar 2007 připravil Loprais Tatra Team svým fanouškům zajímavé překvapení v podobě startu omlazené posádky závodního vozu. Ale ani o start Karla Lopraise na jeho dvacátém Dakaru fandové nepřijdou, byť se odbude v nové, pro Karla možná nezvyklé, ale o to zajímavější roli. Na Dakar 2007 vysílá Loprais Tatra Team celkem tři vozidla s těmi to posádkami: Tatra DAKAR 2007 4×4 (závodní vůz)
Aleš Loprais
Petr Gilar Tatra 815 6×6 (doprovodný vůz, přezdívaný „Babča“)
Martin Kahánek
Leo Loprais (syn Karla Lopraise)
Petr Čapka Nissan Navara (press car)
Karel Loprais
Milan Loprais
Petr Dufek
Jiří Vintr Aleš Loprais debutoval na Dakaru v ročníku 2006 jako navigátor svého strýce Karla, ale za volantem závodního vozu není nováčkem. Absolvoval v této roli červnovou Rallye Orpi Maroc a po několik let se aktivně podílí na testování všech týmových vozidel: „Naše role s Petrem Gilarem budou rozdělené a oba budeme specialisty na své vlastní okruhy činností. Účast ve dvojici má svá pro i proti, při výměně kola sice můžeme být o pár minut pomalejší, ale věřím, že svou roli zvládneme. Koneckonců, úspora 100 kilo na přední nápravu bude také znát,“ dodal. Závodní vůz prodělal po Dakaru 2006 a marockém intermezzu řadu drobných úprav. Především dostal nový motor (opět KHD Deutz stejného typu) s výkonem zvýšeným až na 780 koní. „Nový motor je proti předešlému točivější a má strmější výkonovou křivku, což bude výhoda v rychlých pasážích, kde bude nutné delší dobu udržovat vysokou rychlost,“ řekl Aleš Loprais. Stejně tak se zlepšilo i chlazení motoru a proudění vzduchu pod kabinou – v těžkých písčitých etapách, které pořadatelé slibují na Mauretánii a Mali a kde je namáhání motoru enormní, se jistě bude hodit, stejně jako větší vrtule chlazení. Tým přistoupil i k modifikaci řazení převodových stupňů – dříve používané bowdeny nahradí táhla. I při Dakaru 2007 bude pokračovat spolupráce týmu s výrobcem tlumičů Fox, jehož výrobky bude závodní vůz osazen. Zcela repasována byla i nástavba z THT Polička, která má nyní otevřené přední i zadní čelo, aby měl horký vzduch od motoru kudy odcházet. Zásadní novinkou je přechod k používání pneumatik Pirelli PS 22 Pista, které na Dakaru už teď nasazuje hned několik elitních týmů. Doprovodná Tatra 6×6 odvádí své spolehlivé služby řadu let a vedle zkušeného Martina Kahánka si vyzkouší poprvé roli mechanika mladší syn Karla Lopraise Leo, jenž startoval už na červnové soutěži v Maroku, a také Petr Čapka, dlouholetý výrobce reklamních polepů na všechny závodní Tatry a velký příznivec vozů z Kopřivnice. Tatrováckou ekipu bude v Africe doprovázet i nově upravený Nissan Navara jako oficiálně akreditovaný press car, v němž si dakarskou premiéru odbude hned několik členů. V úplně nové roli, ryze nezávodní, se představí Karel Loprais, jehož dlouholeté zkušenosti přijdou týmu vždycky vhod, navigován bratrem Milanem, šéfem a majitelem týmu. Posádku doplňují dva novináři Petr Dufek a Jiří Vintr, takže o původní zpravodajský materiál přímo od zdroje by pro příznivce Loprais Tatra Teamu nouze být neměla. Nejbližším programem týmu je týdenní intenzivní testování závodního vozu v tuniské poušti, jehož cílem je ověření vlastností závodních pneumatik Pirelli v hlubokém písku a také otestování úprav na chlazení motoru. Po návratu budou ve druhé polovině listopadu následovat závěrečné testy ve slovenské Senici.

Michael Daněk

2.11.2006 3:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist