Jedeme a to je to hlavní

Další informace z Dakaru přináší Ladislav Lála.

2. etapa vedoucí z Portimao do Malagy (poslední etapa na území Evropy) byla pro kamiony pouze spojovací. Cesta proběhla bez problémů a na jejím konci jsme se nalodili na osmipalubový trajekt Mistrál, který nás přes noc převeze do Afriky. Do cíle nám tak k dnešku zbývá necelých 8.000 kilometrů. Ještě něco k první rychlostní zkoušce. Celé posádce se charakter rychlostní zkoušky velmi líbil. Tak trochu nám připomínal testovací polygon na Slovensku, kde jsme v průběhu roku absolvovali hned několik testů. V kritickém okamžiku rychlostní zkoušky okolo dvacátého kilometru, tedy v místě kde došlo k nárazu a poškození kloubového hřídele pravého předního kola jsme jeli stejnou stopu jako žlutý Ginaf před námi. Přehráváme si tento klíčový okamžik znovu a znovu a pořád nám není jasné, co se vlastně stalo. Když jsme rozebírali průběh první rychlostní zkoušky s favorizovaným pilotem Kamazu Čaginem, který se vydal na trať jako vůbec první kamion, tak si stěžoval na to, že cesta byla velmi úzká, místy snad až příliš a že musel svým mohutným strojem kácet menší stromy aby vůbec projel. Ostatní to tak již měli alespoň o trochu jednodušší. Velké poděkování patří i portugalskému publiku, které lemovalo prakticky celou trať a všemožně povzbuzovalo účastníky závodu. Diváci byli místy snad až příliš blízko stopě kterou jsme jeli, takže jsme zejména v první polovině etapy používali z bezpečnostních důvodů téměř nepřetržitě klakson, což vyvolávalo nadšené reakce. 3. etapa se jede 8.1. – čeká nás Maroko a 649 kilometrů z Nadoru do Er Rachidie (z toho 252 kilometrů rychlostní zkouška) především po kamenitých površích. Organizátoři předem varují na náročnost navigace, mělo by se jednat tak trochu o jedno velké bludiště. Etapu absolvujeme, podobně jako celý dnešní přejezd, v konfiguraci 4×3 a bez možnosti dohušťování pravého předního kola za jízdy. Po příjezdu do bivaku se přes noc pokusíme o výměnu kloubového hřídele pravého předního kola. Kromě pochroumaného pravého předního kola je auto bezchybné. Víme přesně v čem spočívá problém i to jak jej napravit. Nezbývá nám než doufat, že všechno klapne, že se oprava zdaří a že budeme moci pokračovat dále. 4. etapa vedoucí z Er Rachidie do Quarzazate již slibuje duny, se kterými bychom bez plnohodnotného předního pohonu mohli mít problémy. Děkujeme za podporu z domova, která se k nám nejrůznějšími kanály dostává. Moc si toho vážíme a uděláme všechno proto, abychom nezklamali. Doufáme, že k Vám dorazí i tato zpráva posílaná přes satelit z trajektu.

Michael Daněk

8.1.2007 8:35

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist