Euromilhões Lisboa Dakar 2007 – čtyři etapy před koncem

Dnes se nezávodí

Z bezpečnostních důvodů byla již asi před čtrnácti dny zrušena měřená část dnešní etapy, takže závodníky čeká jen 280 kilometrů dlouhý přesun z Némy do Ayounu. Poté se ještě jedou tři etapy dlouhé vždy okolo 250 kilometrů, které by již neměly být tak obtížné jako zejména etapy 7 až 9, nicméně i zde se mohou výsledky měnit. V neděli pak na závodníky tradičně čeká krátká etapička (16 km) okolo Dakaru.V motocyklech stále vládnou stroje KTM, vedení si hlídá Marc Coma s téměř hodinovým náskokem a zdá se, že by jej nic nemělo připravit o vítězství. Nutno ale připomenout, že jeho dva největší soupeře (a zároveň i týmové kolegy), Isidre Esteve Pujola a Cyrila Desprese potkaly potíže s převodovkou, takže nelze vyloučit, že i na Comu časem dojde..Despres přesto drží druhou pozici dvacet minut před Davidem Casteaum, a jelikož byl v posledních etapách rychlejší, tak by si měl druhou pozici i udržet. Stále výborně si vede Martin Macek, který se i přes skutečnost, že mu v deváté etapě došel benzín a musel jít kus pěšky, posunul na osmnácté místo. David Pabiška po dni volna výrazně zrychlil, ve dvou z nejtěžších etap dojel na konci třetí desítky a celkově mu patří padesátá příčka. Ivo Kaštan má stále řadu problémů a nemůže se dostat do tempa, i tak je ale na solidní 59. pozici. Do čela čtyřkolek se dostal Josef Macháček, celkově je 72.V kategorii automobilů došlo k velkým zvratům. Hodně času ztratili Giniel de Villiers a Carlos Sainz, jejichž Volkswageny postihly značné technické potíže, a oba jezdci se propadli až na 10. resp. 12. místo se ztrátou okolo osmi hodin, což samozřejmě již nebude možné dohnat. V čele se tak objevila dvojice vozů Mitsubishi, vede Stephane Peterhansel o necelých deset minut před Lucem Alphandem. Oba mají náskok půl druhé hodiny na ostatní, takže lze očekávat, že místo vzájemného soupeření raději v klidu dojedou do cíle. Na třetí pozici jede suverénně nejrychlejší vůz s pohonem dvou kol, bugyna Jeana-Louis Schlessera. Trošku mu pomohla penalizace Nassera Al-Attiyaha (BMW), který je nyní půl hodiny za Schlesserem a deset minut před Hirošim Masuokou (Mitsubishi) a Markem Millerem (nejrychlejší VW). Miroslav Zalpetal po složitých opravách spojky pokračuje na 58, místě, byť se ztrátou větší než jeden den.To mezi kamiony byla situace relativně poklidná, Hans Stacey na Manu již neriskuje a hlídá si luxusní tříhodinový náskok, takže se lze domnívat, že nestane-li se něco skutečně nečekaného, je o vítězi naprosto jasno. Ilgizar Mardějev, hájící čest Kamazu po Čaginově kotrmelcích, drží druhé místo s náskokem asi osmdesát minut, takže ani on nemá důvod příliš hazardovat. To Wulfert van Ginkel (Ginaf) již nemůže být tak klidný, dvacet minut za ním jsou dvě Tatrovky, řízené André de Azevedem a Alešem Lopraisem, za nimiž je pak opět hodinová mezera. Tomáš Tomeček se s další Tatrou úspěšně prokousává vpřed a nyní je dvanáctý se ztrátou necelé hodiny na oba Sugawary, uzavírající první desítku.

Jiří Hasman

17.1.2007 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist