Co bude s Bozianem?

Po odchodu Stohla se nad týmem stahují mračna.

Dnes byla oznámena smlouva Manfreda Stohla a OMV Kronos Citroën World Rally Teamu. Pro fanoušky Citroënu jistě dobrá zpráva. Ale tím, kdo ze smlouvy mít radost určitě nebude, je tým Jackyho Boziana.
Sezona 2005 přitom byla nejlepší sezonou, jakou tým zažil. Odchod Henninga Solberga přesto nebyl překvapením – za Norem stojí bohatí sponzoři, takže si mohl jezdec vybírat a logicky zvolil nejlepší vůz v nabídce – Ford Focus WRC. Ale skutečnost, že se s týmem rozloučil i Manfred Stohl, byla daleko méně očekávána. Ještě v cíli Britské rely si rakouský závodník pochvaloval výbornou spolupráci s týmem, zmínil, že jej za celou sezonu nepotkal jediný technický problém, což se kromě něj stalo snad už jen Loebovi, a hlavně řekl, že by rád spolupracoval s Bozianem i v budoucnosti. A co je pro Bozian ještě horší, s odchodem Solberga a Stohla ztratil tým i své dva hlavní sponzory, čímž mu pochopitelně vznikly vážné finanční potíže. Nabízí se tedy otázka, co bude s týmem v příštím roce. Zřejmě všichni jezdci, za nimiž stojí nějací významní sponzoři, již získali angažmá. Je tedy krajně nepravděpodobné, že se tým opět zúčastní všech soutěží mistrovství světa, ba co víc, je i docela možné, že vůbec nebude bojovat v hodnocení týmů a zúčastní se jen pár soutěží, na které se mu podaří zajistit finance. Kdo je tedy volný? Možností je stále ještě několik. Například Andreas Aigner, jenž by sice měl startovat v osmi závodech s produkčním Mitsubishi, ale je možné, že se Red Bull pokusí zajistit svému svěřenci i nějaký start s vozem WRC. Dále je bez angažmá Francois Duval, jelikož pokračování spolupráce se Škodou je nepravděpodobné. Duval je sice spojen s týmem First Motorsport, ten ovšem nemá k dispozici žádný vůz, možná kromě nějaké starší Fabie WRC, ale nemohu se zbavit dojmu, že Belgičan moc po jízdě se Škodovkou bez tovární podpory neprahne. Z dalších jmen lze zmínit Francouze Bengueho a Vouilloze, kteří mají zkušenosti s Peugeotem 307 WRC, zvlášť první jmenovaný potvrdil svůj talent a i nějaká ta podpora od FFSA by se dala vyškemrat. Jenže FFSA má své vlastní velryby, takže ani toto spojení není až tak pravděpodobné. Pak je možností Gianluigi Galli. Letos získal svoje první umístění na stupních právě s třistasedmičkou, o jeho talentu není pochyb a je též velmi oblíbený mezi fanoušky. Ale má za sebou nějaké sponzory? Není mi známo. Dále už mnoho lidí nezbývá. Martin a Rovanperä jsou neznámou už z hlediska výkonů, když jeden letos nejezdil vůbec a druhý se trápil u pana Schwarze. A sponzory za sebou také asi nemají. Takže jak to bude s Bozianem vypadat, je ve hvězdách, můžeme zatím jen spekulovat. Zatím se situace nejeví nejlépe, ale vyjednávání o smlouvách jsou plna překvapivých zvratů. Na každý pád by byla škoda, kdyby se tento úspěšný tým i se svými Peugeoty z mistrovství světa vytratil. Zprávu připravil nový člen redakce Jiří Hasman.

Michael Daněk

16.12.2006 1:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist