You have one shot only!

Aneb kdo zaváhá, neslaví.

Nadpis článku by se dal volně přeložit jako „máš jen jeden pokus“. Používá se v různých situacích, nejpříhodnější je to srovnat s ostřelovači, kteří mají jen jeden pokus a nesmí minout. To samé se dá nyní aplikovat na obě stáje bojující o titul mistra světa. Zaváhání znamená prohraný boj o titul.Protože tentokrát už nikdo nedostane příležitost na reparát. Na chvíli se zcela zapomnělo na Alonsův titul. Oslavy se odkládají, je potřeba ještě něco vyřídit…Zda-li se dá vůbec někdo pasovat do lepší výchozí pozice, mohl by to být Renault, který ve vyrovnaném souboji vede o dva body. Jenomže v Japonsku startoval jeden renault třetí a porazil jej mclaren, který startoval sedmnáctý. Ovšem druhý mclaren nedojel, protože riskoval přeci jen trochu víc, než se na danou situaci slušelo, jakkoli byla penalizována druhá strana.Räikkönenovi MUSÍ vydržet motor, což není letos až tak úplně obvyklé. Renault a Alonso zase bude potřebovat Giancarla Fisichellu, který také neměl na růžích ustláno a Räikkönenovo předjetí v posledním kole Velké ceny Japonska náladu nepřidalo. Montoya MUSÍ přestat nepřiměřeně riskovat a přesto si udržet svou rychlost, a ZE VŠEHO mají nevýraznější šediny Ron Dennis a Flavio Briatore.Druhý jmenovaný možná ani s Pohárem konstruktérů po Velké ceně v Brazílii nepočítal, avšak hranice mezi úspěchem a zatracením je zatraceně tenká. Juan Pablo Montoya bude startovat do kvalifikace v Číně mezi prvními, oba renaulty až před posledním Räikkönenem. To ještě nic neznamená, Montoya může svůj vůz kvalifikovat do druhé třetí řady a McLaren být stále v pohodě díky své rychlosti, kterou Renault nemá. A tak zatímco Renault si pojede to, na co je z poslední doby zvyklý, McLaren musí být trpělivý od pátku až do šachovnicové vlajky. V tomto se může spolehnout na Räikkönena, Montoya je v komplikované rovnici slabým článkem. Tím je u Renaultu kondice Fisichellova monopostu, jednou se pere s nastavením, podruhé se spolehlivostí.Kdo bude v neděli slavit, se jen těžko odhaduje. Co víc si ale z pohledu fanouška přát? Renaultu nestačí vedení udržovat, protože by jej rychlé mclareny převálcovaly, musí jet na plno a to je dobře pro diváka. McLaren zase ztrácí, ale přitom nemusí tlačit na pilu, co se rychlosti týče – naopak je potřeba krotit jak nemoci Räikkönenova motoru tak Montoyovu horkokrevnost – velmi zajímavá kombinace. Karty jsou rozdány, kdo se se svou situací popere lépe, stane se šampionem. Následující závod bude pikantní v tom, že Renault a McLaren have one shot only!

Tomáš Richtr

10.10.2005 4:16

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist