Týmy zavrhly zmražení motorů už pro příští rok

Formuli 1 by chtěly zpomalovat pomocí pneumatik.

Na včerejší schůzce Technické pracovní skupiny FIA projevily týmy svůj nesouhlas s myšlenkou Maxe Mosleyho prosadit z ekonomických důvodů zmražení motorů už od příští sezóny. Skupina se však shodla na tom, že rychlost ve formuli 1 by se měla snižovat pomocí pneumatik. Mosley včera týmům dopisem oznámil, že FIA zmrazí motory od roku 2008, doufal však, že se mu podaří prosadit tento krok už o rok dříve (čtěte zde). Zamezilo by se tak nákladnému vývoji agregátů pouze na jedinou sezónu. To však včera týmy odmítly. Vedoucí Technické pracovní skupiny a technický delegát FIA Charlie Whiting vznesl otázku bezpečnosti a zpomalování vozů. Ferrari se ústy Rosse Brawna vyjádřilo, že brzké zmražení motorů a stanovený limit otáček (19 000 ot/min) by byli nejlepším řešením. Tým z Maranella však v této myšlence podpořily pouze Renault, Red Bull, Toro Rosso a Midland. Potřebné osmdesátiprocentní většiny tak nebylo dosaženo. Toyota údajně váhala, nakonec však s návrhem nesouhlasila a zůstalo u poměru 5:6. Podobně neuspěl ani návrh úprav v aerodynamice, pro který hlasovaly pouze čtyři stáje. Naproti tomu se však týmy shodly, že zpomalovat by se formule 1 měla pomocí pneumatik, což bude v budoucnu díky jednotnému dodavateli snazší. Situace kolem infračervených ohřívačů pneumatik, se kterými přišlo v Německu Super Aguri (více zde), vedla k myšlence, že do budoucna by měly být zakázány všechny pomůcky zahřívající kola, včetně dnes již klasických deček. Bridgestone by pak musel vyrobit gumu, která by nebyla tak rychlá a dokázala by se vypořádat s podmínkami na trati bez předchozího zahřívání. Z hlediska bezpečnosti by to navíc usnadnilo jezdcům práci při jízdě za safety carem, kdy může dojít k poklesu tlaku v pneumatikách. Bridgestone by tento nápad uvítal, zamezilo by se totiž zbytečnému plýtvání pneumatik. V současnosti jsou gumy, které se předehřejí a jsou připraveny na trénink či závod, ale nakonec nedojde k jejich použití, už zničené, jelikož prošly tepelným cyklem. Bez nutnosti předehřívání by se však daly použít další závod nebo při testech. Bridgestone již shromažďuje data o chování pomalejších pneumatik na vozech formule 1. Ferrari mělo již testovat směsi používané v sérii GP2.

Martin Ševčík

30.7.2006 11:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist