Super Aguri oficiálně jedenáctým týmem

Po týdnech čekání dostal od FIA zelenou.

FIA dnes oficiálně akceptovala přihlášku japonského týmu Super Aguri a fanoušci formule 1 se tak opět dočkají jedenáctého týmu na startu Velkých cen. Tým Aguriho Suzukiho dostal zelenou na druhý pokus poté, co se mu loni na podzim nepovedlo včas zajistit potřebnou kauci. „Po obdržení potřebné finanční garance a s jednohlasnou podporou účastnících se týmů přijala FIA dodatečnou přihlášku týmu Super Aguri do sezóny 2006 formule 1,“ píše se v komuniké automobilové federace. Pole monopostů formule 1 se tím pádem znovu rozroste na 22 přesně po třech letech. Naposledy tomu tak bylo v roce 2002 před odchodem týmu Arrows. Právě zázemí bývalého týmu Toma Walkinshawa představuje základnu ambiciózního Suzukiho projektu. Japonci operují v bývalé továrně Arrowsu v Leafieldu, kterou v minulosti navštívilo hned několik osobností ze světa formule 1, aby se přesvědčilo o úmyslech nového týmu. Na všechny udělala návštěva velký dojem, nicméně v posledních dnech se v tisku objevily spekulace, že tým si nemovitost pouze pronajímá a nemá přístup do všech prostor, což vyvolalo dohady o skutečné úrovni Aguriho projektu. Určité projevy skepse provází i plán nasadit na úvodní závody sezóny čtyři roky staré šasi Arrowsu A23 spolu s úkolem stihnout stavbu vlastního monopostu SA106 do Grand Prix v Imole 23. dubna. Tým se však spoléhá na technickou i finanční pomoc automobilky Honda. Podpora Hondy je také dalším důležitým faktorem ve hře o novou Concordskou dohodu resp. konkurenční seriál sdružení GPMA. Super Aguri se zavázala k dlouhodobé účasti v šampionátu formule 1, což bude logicky znamenat podpis nové Concordské dohody. Nová stáj by tak stála na straně FIA a Bernieho Ecclestonea, zatímco Honda stále figuruje na seznamu GPMA. Prosakují však informace, že Honda čeká pouze na to, aby se mohla z GPMA vyvázat a přidat se na stranu oficiálního mistrovství formule 1. Podobně prý uvažuje i Toyota. Po souhlasu FIA čeká Suzukiho úkol vyřešit otázku jezdeckého složení. Zatímco angažmá Takumy Sata je už podle některých jasnou záležitostí, ve druhém kokpitu by se mohl objevit Juiči Ide, který již měl v Leafieldu absolvovat odlívání sedačky. Bez šance není ani Anthony Davidson, byť jej Honda již potvrdila na pozici svého třetího jezdce.

Martin Ševčík

26.1.2006 6:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist