Rozhovor s Maxem Mosleym ohledně výběrového řízení

Jak byl vybrán dvanáctý tým. Víc jich už nebude.

Proč byl za dvanácý tým vybrán Prodrive?
Prodrive má nejlepší kombinanci finančního krytí, technických kapacit a zkušeností s motorsportem. Navíc je FIA znám díky své účasti v Mistrovství světa v rely. Výkonný šéf Prodrivu, David Richards, má navíc zkušenosti coby šéf týmu formule 1 (BAR – pozn. autora). Podle jakého postupu dosáhla FIA tohoto rozhodnutí?
Poté, co Světová rada motorsportu rozhodla o otevření soupisky pro formuli 1 od roku 2008 mezi 24. a 31. březnem 2006, oslovili jsme všechny současné týmy a organizace, o kterých jsme věděli, že mají zájem. Také jsme vydali tiskovou zprávu, abychom informovali ty ostatní. Brzy jsme dostali příhlášku od stávajících jedenácti týmů a jedenácti dalších. Tam kde to bylo nutné, jsme požádali o dodatečné informace ohledně finančního krytí a zkušeností s motoristickými aktivitami. Poté, co jsme získali všechny tyto informace, jsme seznam předali Světové radě motorsportu. Hlasováním prostřednictvím faxu byl zvolen Prodrive. Světová rada se také shodla, že není důvod neschválit přihlášku některému z jedenácti současných týmů, protože ty už v šampionátu jsou a prokázaly, že se umí efektivně účastnit. Prodrive byl zvolen díky finanční pozici, schopnostem a zkušenostem. Byl jste překvapen počtem týmů, které se chtěli zúčastnit?
Byl jsem potěšen, ale ne tak úplně překvapen. Formule 1 je královnou motorsportu a díky novým regulím pro rok 2008 je potenicálně otevřena většímu počtu týmů. Co mě obzvlášť potěšilo byl vysoký standard přihlášených. S takovou má formule 1 světlou budoucnost. Co podle vás vedlo k takovému zájmu?
Doufám, že to bylo díky novým pravidlům. Ta pro rok 2008 snížila náklady a měla by vylepšit podívanou. Je to lákavá vyhlídka. Bude možnost přijmout více týmů nebo je 12 maximum?
Limit dvanácti týmů byl zaveden z bezpečnostních důvodů a infrastruktury okruhu, garáží, atd. Je to vše připraveno pro tento počet. Bylo by velmi náročné je rozšířit a museli bychom velmi důkladně zvážit bezpečnostní riziko. Je nepravděpodobné, že by se počet týmů zvýšil. Co jste řekli týmům, kterým tentokrát nebylo vyhověno?
Informovali jsme všechny neúspěšné týmy, byť jsme jim neřekli, které týmy úspěšně byly. Požádali jsme je, aby zůstali v kontaktu pro případ, že by se uvolnilo místo.

Tomáš Richtr

28.4.2006 12:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist