Rozhovor: Alonso, Fisichella, Heidfeld a Raikkonen

Přinášíme vám záznam tiskové konference z Magny Cours.

Po sedmi závodech sezony 2007 se Fernando Alonso, Giancarlo Fisichella, Nick Heidfeld, Franck Montagny a Kimi Raikkonen ohlédli za předešlými závody a také podívali do budoucnosti.   Giancarlo, cítíte se jistěji po testech v Silverstone minulý týden? Giancarlo Fisichella: Nejdřív – já tam nebyl. Ale byl to pro nás dobrý test. Myslím si, že jsme učinili další krok kupředu. Máme novou podlahu a nové zadní zavěšení kol. Víte, je to malý krok, ale pro tento víkend je to povzbudivé.   Zatím jste zde měl jen dvě šestá místa, což naznačuje, že se nejedná o vás oblíbený okruh. GF: Ano, bohužel jsem v posledních letech neměl moc štěstí, zvláště před dvěma lety, kdy mi při zastávce v boxech zhasl motor. Tam jsem měl šanci skončit na pódiu. Ale ano, v minulosti to zde pro mě nebylo dobré, ale většinou jsem byl v kvalifikaci blízko svého týmového kolegy nebo v několika prvních řadách. Bude to v pohodě.“   Takže jste dost sebevědomý. Pro Renault je to ve Francii dost důležité. GF: Ano, je to pro nás velmi důležité. Je to naše domácí velká cena a máme zde spoustu fanoušků a lidí z továrny, takže to bude opravdu důležitý víkend.   Francku, vy jste zde minulý rok závodil, startoval jste dvacátý a dojel šestnáctý. Byla to taková jednorázovka. Franck Montagny: Bylo dobré závodit zde ve Francii a Super Aguri mi dalo šanci to udělat. Takže jsem byl vděčný a bylo mi s nimi dobře. Nyní je to jiný rok a jiný tým.   Pro vás je to letos docela těžké, loni jste občas testoval v pátek, ale to už neplatí – a letos také moc netestujete. FM: Ne, netestoval jsem moc. Na začátku roku to bylo docela dobré. S týmem jsem dost spolupracoval a auto jsme dobře vyvinuli. Ale od začátku roku s ním jeden z jezdců trochu bojuje, takže potřebuje víc testů. Máme jen jedno auto, takže všechny moje naplánované testy zabral on – bohužel pro mě. Tak to chodí, když podepíšete smlouvu, může to vypadat i takhle. Doufáte, že to tak nebude, ale ta možnost tu vždycky je.   A minulý týden jste měl celkem napilno, povězte nám o tom. FM: Pokaždé, když je auto na trati, jsem u toho, protože chci být týmu nablízku a chci se na sto procent účastnit. Takže i když netestuji, chci tam být. Minulý týden jsem celý strávil v Silverstone a pak jsem se přesunul do Goodwoodu. Tak jsem strávil celý týden s týmem.   Kimi, na konci testování v Silverstone byl tým o 0,4 sekundy rychlejší, než kdokoliv jiný. Dodalo vám to sebevědomí? Kimi Raikkonen: Myslím si, že to pro nás byl dobrý test. Z auta jsem měl rovnou dobrý pocit. Závody se vždy od testování liší, ale myslím si, že testování bylo dobré.   Máme skoro půlku sezony, čekal jste, že budete tam, kde nyní jste? Nebo jste trochu zklamaný? KR: Samozřejmě jsem nečekal, že budu v této pozici, ale to je závodění a myslím si, že se pokoušíme zlepšit a vyhrávat závody. To je naším hlavním cílem.   Je nějaká změna, že jsme opět v Evropě? KR: Doufám, že ano. Doufám, že změna se bude týkat výsledků. Ale jak jsem říkal, testování je jedna věc, závodění je zase něco jiného. Uvidíme, jak si zítra auto povede. Doufejme, že bude moci konkurovat McLarenům.   Podobná otázka pro Vás, Fernando. Jak se cítíte po testech v Silverstone? Podle Martina Whitmarshe to bylo pro McLaren velmi důležité. Fernando Alonso: Ano, byl to pro nás dobrý týden. Myslím si, že jako tým jsme vylepšili naše auto i naše výkony. Na autě máme nové díly, které vylepšují aerodynamiku, zavěšení kol i brzdy. Takže máme spoustu novinek. Pro závod si vyberete ty dobré a ty špatné jsem poslány zpět do továrny, kde odhalí v čem je problém. Vyvinuli jsme auto, vylepšili jsme ho a zde ve Francii hodláme být konkurenceschopní.   Jak moc vás děsí časy Ferrari ze Silverstone. FA: Vůbec, vůbec ne.   Blížíme se do půlky sezony. Jsem si jistý, že vše se nevyvíjí tak, jak jste čekal. FA: Myslím si, že v určitém smyslu to bylo překvapení. Dobré překvapení je, že je auto tak rychlé. Vyměnil jsem tým, minulý rok jsem opustil Renault a nebyl jsem si jistý, jaké McLareny budou na začátku sezony. Ihned jsem našel velmi dobré auto a vyhrál jsem dva závody ze sedmi. Jsem druhý v žebříčku jezdců a vedeme také pohár konstruktérů. Takže to byla velmi pozitivní půlka sezony. Ale samozřejmě bych chtěl být první, vést oba šampionáty a proto musím být o něco rychlejší, než v prvních sedmi závodech.   Zde jste měl dvě pole positions, jedno vítězství a dvakrát druhé místo. Jak se na toto okruhu cítíte. FA: Okruh se mi moc líbí. Vždy jsem rád závodil v Magny Cours – také proto, že jsem jezdil pro Renault a zde jsme ve Francii. Měl jsem zde spoustu fanoušků a spoustu podpory. Letos to možná bude trochu jiné, protože hlavní tribuna nebude s McLarenem tak, jako byla s Renaultem. Ale jak jsem řekl, tento okruh miluji a měl by to být dobrý víkend.   Nicku, ze Silverstone jste odjel s bolestmi zad. Už je to lepší? V čem byl problém? Nick Heidfeld: Ano, už je to pryč. Cítil jsem, že to na okruhu dost drncalo a několik dalších jezdců také mělo problémy. Radši jsem zvolil jistotu a nyní už je vše zase v pořádku.   Neměl jste trochu strach ze spolehlivosti během testů a zvlášť během posledního závodu v Indianapolis? NH: Ne, na testech to bylo v pořádku. Zkoušeli jsme některé novinky, které by měly vyřešit náš problém z Indy. Všechno dobře fungovalo a samotné díly, které selhaly, jsme používali při předešlých závodech. Někdy můžete testovat jak chcete a stejně nevíte, co a kdy selže. Zkusili jsme to vyřešit a jsem si jistý, že teď to bude v pořádku.   Zde na VC Francie máte zajímavé výsledky, všechny závody jste dojel ale vaše nejlepší kvalifikace byla na devátém místě. A nejlepší umístění je šestá pozice z roku 2001. NH: Nejsou to zrovna dobré výsledky.   Ale spolehlivost je v pořádku? NH: Je to dobré. Také okruh se mi líbí. Lidé říkají, že není zrovna nejzajímavější protože je uprostřed ničeho, ale pro mě jako jezdce je to dobrá zábava. Druhá zatáčka je velmi dobrá, dlouhá pravotočivá také a zvlášť mám rád dvě rychlé šikany, které ve Formuli 1 jen tak nenajdete. Ve Formuli 3 a 3000 se mi zde dařilo. Je to už dávno, ale zvítězil jsem tady a zkusím to samé ve Formuli 1 v dalších letech.

Richard Herbich

29.6.2007 10:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist