Porušování pravidel: pozornost se přesunula na Ferrari

Konkrétně do oblasti zadních kol.

Netrvalo ani pár hodin po verditku FIA, že tlumiče s přídavnou hmotou jsou skutečně ilegální [čtěte více zde], a pozornost v oblasti technických předpisů a jejich porušování se přesunula zpátky na Ferrari, konkrétně do oblasti zadních kol.Podle všeho je ale snaha soupeřů marná, zařízení v oblasti ráfku zadního kola vylepšující chlazení zadních brzd je po ověření FIA v pořádku. [Prohlédněte si obrázek zde.]Dodatečné aerodynamické prvky se objevily na 248 F1 už v úvodu sezony, objevily se i na nové toyotě. Ferrari argumentuje, že tyto prvky neposkytují žádnou jinou výhodou než co standardní brzdové trychtýře. Stejným způsobem argumentoval Renault o rozdílech mezi klasickými tlumiči a těmi s přídavnou hmotou. Ve svém rozsudku odvolací soud FIA ale toto srovnání zcela ignoroval s tím, že tlumiče s přídavnou hmotou mají (byť malou) aeordynamickou výhodu a jsou tedy v rozporu s článkem 3.15 Technických regulí. Už nepřihlédl k faktu, že jsou na tom klasické tlumiče obdobně.O to víc je divné, že Ross Brawn nyní používá stejný argument, který měl v případě tlumičů Renault.“Myslím, že všechny brzdové trychtýře mají určitou aerodynamickou výhodu, s tím se ostatně navrhují,“ potvrdil Ross Brawn.

Tomáš Richtr

26.8.2006 12:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist