Plné znění změn navrhovaných FIA pro rok 2006

Nejedná se rozhodně o kosmetické úpravy.

Plné znění změn navrhovaných FIA pro rok 2006  1. Časy tréninků NÁVRH Pátek     Neměřený        10:00 – 11:00Neměřený        13:00 – 14:00 SobotaNeměřený        10:00 – 11:00Kvalifikace       13:00 – 14:00  2. Formát kvalifikace NÁVRH Sobota dopoledne – 60-ti minutový volný trénink (10:00 – 11:00) Sobota odpoledne – 60-ti minutová kvalifikace (13:00 – 14:00) 13:00 – 13:15: Všechna auta mají možnost vyjet na trať. Po prvních patnácti minutách nebude pokračovat 5 nejpomalejších vozů. Na startovním roštu se tyto vozy seřadí podle zajetých časů od šestnáctého místa dále. Časy patnácti zbývajících aut budou následně anulovány (nebudou mít tedy vliv na pořadí na startu) 13:20 – 13:35: Na trať může vyjet zbývajících patnáct vozů. Na konci druhé patnáctiminutovky bude opět vyřazeno 5 nejpomalejších vozů, které na startovním roštu obsadí jedenáctou až patnáctou pozici a to podle dosažených časů. Časy deseti zbývajících aut budou následně anulovány (nebudou mít tedy vliv na pořadí na startu) 13:40 – 14:00: Na trať může vyjet zbývajících 10 aut. Na konci dvacetiminutovky se pořadí na startovním roštu určí podle dosažených časů, přičemž se nejrychlejší vůz postaví na pole position • Vozy budou v režimu parc fermé (výměna pneumatik a tankování paliva nebude nadále podléhat omezení) od okamžiku, kdy vyjedou do kvalifikace, až do začátku závodu • Palivo může být doplněno kdykoliv během prvních čtyřiceti minut kvalifikace. Auta eliminovaná během prvních dvou částí kvalifikace mohou být dotankována kdykoliv až do okamžiku otevření boxové uličky před nedělním závodem • Týmy budou muset natankovat vozy, které se zúčastní závěrečné dvacetiminutovky, množstvím paliva určeným pro závod. Palivo spotřebované během posledních dvaceti minut může být před startem závodu doplněno (vozy budou před prvním výjezdem z boxové uličky do závěrečné dvacetiminutovky zváženy, stejně jako před závodem) • Každý pilot může během závodního víkendu použít sedm sad suchých pneumatik. Způsob jejich použití záleží na jezdci, s výjimkou toho, že pneumatiky použité pro kvalifikaci a závod musí být stejné specifikace. Výměna pneumatik bude umožněna kdykoliv během závodu • Penalizace za výměnu motoru, případně jiné porušení pravidel, bude uplatněna po kvalifikaci, podobně jako dnes • Článek 131 návrhu Sportovních nařízení Formule 1 pro rok 2006 se bude týkat všech vozů, které během prvních patnácti minut nezajedou žádný čas. Pokud nezajede žádný čas více než pět aut, nebude v kvalifikaci pokračovat pět posledních (po využití Článku 131), zatímco zbývající budou moci postoupit do druhé části kvalifikace. Tato procedura bude opakována i mezi druhou a třetí částí kvalifikace, pokud to budou okolnosti vyžadovat • Pokud se podniku zúčastní 22 vozů, opustí každou patnáctiminutovou část kvalifikace šest aut. Závěrečné dvacetiminutovky se tak zúčastní deset vozů • Pokud se podniku zúčastní 24 vozů, opustí každou patnáctiminutovou část kvalifikace šest aut. Závěrečné dvacetiminutovky se tak zúčastní dvanáct vozů Poznámka: Pětiminutové přestávky by měly být dostatečné, protože tankování zabere řádově sekundy. To vytvoří prostor pro komerční přestávky, přičemž diváci nebudou muset zbytečně čekat. Je pravděpodobné, že všechny oprávněné vozy budou v poslední části kvalifkace jezdit po celých 20 minut maximální rychlostí tak, aby v posledních minutách získali s minimem paliva a novými pneumatikami nejlepší startovní pozici. 3. Náhradní vozy Vzhledem k tomu, že jsou náhradní vozy používány zcela výjimečně a protože podle nových nařízení nedochází k zastavení závodu, nastal ten správný čas zakázat náhradní auta jako taková NÁVRH Omezit počet pro jeden tým dostupných aut na dvě. Poznámka: Jasná definice toho, co je považováno za auto, jako například částečně postavené šasi, by byla specifikována (tento návrh již obsahuje draft Technických nařízení FIA pro rok 2008) 4. Třetí vozy v pátek Účel, kvůli kterému mohly všechny týmy kromě prvních čtyř nasadit během pátečních tréninků třetí auto, nebyl naplněn, protože většina týmů používala třetí vůz pro zisk konkurenční výhody. NÁVRH Týmy by neměly mít nadále možnost nasazovat v pátek třetí vozy. Poznámka: Zákaz nasazení třetích vozů je nezbytný, pokud budou zakázány i náhradní vozy. 5. Počet mechaniků pracujících na autě Budou-li dva předchozí návrhy schváleny, pak se ve snaze zajistit, aby týmy nemusely na závody vozit mechaniky pouze kvůli zastávkám v boxech, navrhuje ustanovení omezení maximálního počtu mechaniků kteří mohou pracovat na voze během zastávek v boxech. NÁVRH Omezit počet mechaniků pracujících na voze během zastávky v boxech nebo vykonávajících jakoukoliv činnost související se zastávkou v boxech na 14. V případě výměny pneumatiky nebo pneumatik, může každé jedno kolo měnit pouze jeden mechanik.  6. Předehřívání pneumatik Existuje důvod pro zakázání zahřívacích deček. Dodavatelé pneumatik nevznesli námitky svědčící ve prospěch vyšší bezpečnosti tohoto opatření. NÁVRH Zakázat použití jakéhokoliv zařízení, sytému nebo procedury, jejímž účelem je zahřátí pneumatik. Poznámka : Je třeba rovněž uvést, že jakákoliv pneumatika, která má být použita, musí být uskladněna v boxech a být po dobu konání podniku dostupná komisařům a to vždy od 8:00. Pneumatika, která nebyla během této doby dostupná, nesmí být použita. 7. Slavnostní představení jezdců Bylo by vhodnější zkrátit dobu mezi slavnostním představením jezdců a startem a učinit z ní součást zahajovací procedury. NÁVRH Otevřít boxovou uličku o něco dříve a na kratší čas. Jakmile by byla auta na startovním roštu, mohli by z nich piloti vystoupit a absolvovat slavnostní představení.  Otevření boxové uličky 13:15Uzavření boxové uličky 13:20Slavnostní představení jezdců        13:25 – 13:40Start do zaváděcího kola                    14:00 

Ladislav Lála

9.10.2005 8:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist