Nové zadní křídlo: obrácená situace?

Auto vzadu nyní bude ve výhodě. Ale asi až od roku 2008.

Opačného problému než se kterým se setkáváme dnes se obávají šéfové týmů formule 1 ohledně nového konceptu zadního přítlačného křídla. Ten byl obecně přijat Komisí formule 1 a bude se na něm nyní pracovat, záleží na technických šéfech týmů.Jak jsme představili dnes, auto vzadu nebude mít handicap nízkého přítlaku na přední nápravě, což ale vede k obavám, že se naopak dostane do velké výhody oproti vozu před sebou.“Vytvořilo by to situaci podobnou ze šedesátých let, kdy se auta za sebou shlukovala,“ řekl Mosley. „Jestli je to ovšem jediný problém, pak mě to neznepokojuje.“V exktrémních případech bude pomalejší vůz schopen držet se rychlejšího, protože v důsledku nového křídla bude mít auto vzadu větší přítlak a menší odpor vzduchu.“Když bylo dnes potřeba na předjetí o dvě vteřiny rychlejší auto, tak pak bude stačit o půl vteřiny pomalejší vůz,“ řekl Mosley. „Otázka je, zda-li jsme to chtěli, ale myslím, že existuje řešení.“Nové zadní křídlo ovšem nejspíš narazí na problém. Tím je skutečnost, že má-li být zavedeno v roce 2007, potřebuje souhlas nejméně osmi týmů z deseti do konce tohoto roku. Což je málo pravděpodobné, myslí si jeden z nich Paul Stoddart.Zavedení jediného dodavatele pneumatik by se tak mohlo také odsunout na rok 2008.“Máme na to pouhé dva měsíce,“ řekl Frank Williams, který prozradil, že nové křídlo se těší podpoře. Další obavy jsou z velkých turbulencí a pevnosti křídel.“Myslel jsem, že jej budu nenávidět, ale poměrně rychle si na to zvyknete,“ řekl ještě.

Tomáš Richtr

24.10.2005 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist