FIA představila revoluční řešení zadního křidla

Má zvýšit možnosti k předjíždění. Možná už od roku 2007.

Mezinárodní automobilová federace dnes představila radikální návrh řešení zadního přítlačného křídla, které by ráda zavedla rokem 2007. Hlavním účelem jsou lepší příležitosti pro předjíždění.Problém současné formule 1 je, že auto ztrácí na přední nápravě přítlak v turbulentním vzduchu vytvářeném vozem vepředu – jezdec pak není tak rychlý a předjetí je prakticky nemožné.V zásadě platí, že čím lepší aerodynamickou efektivitu auto má, tím hůře se mu daří za jiným vozem. Mezinárodní automobilová federace proto před několika měsíci zahájila výzkum, který měl za cíl sestavit technická pravidla umožňující větší přitlak při menším odporu vzduchu.Koncept je na světě, ve spolupráci s firmou AMD FIA představuje tzv. křídlo CDG (Centreline Downwash Generating Wing). Koncept bude dnes představen na zasedání Komise formule 1 v Londýně.Cílem je toto křídlo nasadit s většími zadními pneumatikami bez drážek v roce 2008. FIA doufá, že ve spolupráci s týmy se to podaří už v roce 2007.“S tímto křídlem doufám, že fanoušci dostanou to, co žádají,“ řekl Max Mosley. Hlasujte v naší anktetě v pravém menu dole o tom, jak se vám tento nápad líbí.Klikněte na obrázky pro jejich plnou verzi
(pozor, obrázky jsou velikosti několika MB).
click=“target=’_blank‘;“>Tento obrázek znázorňuje rozložení energie proudícího vzduchu (modrá nejmenší, červená největší – v procentuálním rozložení mezi těmito dvěma hodnotami bez absolutních čísel).Následující obrázek ukazuje rozložení energií se současným a s novým křídlem (dole). click=“target=’_blank‘;“>

Tomáš Richtr

24.10.2005 11:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist