Ferrari hodlá vymáčknout z motorů maximum

V posledním závodě už nehraje životnost motorů roli.

Pro VC Brazílie budou vozy Ferrari osazeny čerstvými motory. Podle současných pravidel musí motory vydržet dva závody, když však zbývá jen jeden, odpadá starost s výdrží pro další VC. Podle traťového šéftechnika pro motory Mattia Binotta využije Ferrari každou příležitost pro získání vyššího výkonu. „V minulosti, když jsme byli v této situaci a nemuseli připravovat motor pro poslední dva závody, to vedlo k extrémnímu experimentování s motory, ale nyní je zde omezení ohledně toho co můžeme a nemůžeme,“ říká Binotto. „V minulosti jste mohli provést vývoj pro jediný závod nebo dokonce použít speciální díly se sníženou životností.“ „Nyní musí všechny komponenty zůstat stejné, ale je pravdou že vzdálenost, kterou musí motory co přivezeme do Sao Paula vydržet se dělí dvěma: pět set kilometrů místo jednoho tisíce,“ vysvětluje Binotto. „To znamená že můžeme zkusit zvýšit nároky na motor, například jet na vyšší otáčky, získat maximální výhodu v oblasti výkonu. Také můžeme jezdit s vyšší teplotou. Co se okruhu Interlagos týče, největším problémem pro motory je nadmořská výška která způsobuje ztrátu výkonu.“„A navíc je zde hlavní rovinka do kopce, což znamená že síla motoru zde hraje největší roli. Musíte proto získat co nejvyšší výkon abyste mohli předjíždět a volba převodových stupňů je také velmi důležitá. Tyto faktory znamenají že při nastavení auta musíte vše optimalizovat ne pro nejlepší časy na kolo ale pro maximální rychlost a akceleraci na hlavní rovince,“ dodává Binotto

Richard Herbich

16.10.2007 9:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist