Chování fanoušků bylo pro jezdce nebezpečné

Hněv a rozčarování se snesli z tribun na trať.

Prořídlé tribunu přihlížely ještě prořídlejšímu jezdeckému poli – i tak by se dala charakterizovat Velká cena USA. Přesto se však i těch pár tisíc lidí, kteří vydrželi v Indianapolisu do konce, postaralo o slušný rozruch. Chování fanoušků, které by se mohlo při současných cenách lístků na formuli 1 zdát pochopitelné, bylo však s ohledem na piloty kroužící po dráze nebezpečné.  Obtížně si hledala formule 1 své nové místo na americkém kontinentu, kde patří srdce fanoušků motosportu především oválovým závodům. Už před samotným závodem bylo jasné, že letošní návštěva bude i díky zdejšímu nabitému programu posledních týdnů (mj. Indy 500) nejslabší po znovuzrození americké Grand Prix.  Do ochozů si našlo cestu 120 000 těch nejvěrnějších. O to větší pak bylo jejich rozčarování, když museli přihlížet závodu vozů, které normálně (s výjimkou Ferrari) v boji o prvenství nevídáme. Emoce na tribunách nakonec vyústily v házení předmětů přímo na dráhu.  Věci, které vidíme spíše při vypjatých fotbalových zápasech, Američané přenesli i na pro ně výsostnou půdu oválu v Indianapolis. Jezdce, kteří zůstali na dráze a za vzniklou situaci vůbec nemohli, tak vystavili nemalému nebezpečí. „Byly tam převážně lahve, trocha piva, co jsem tak cítil v první zatáčce,“ okomentoval po závodě podmínky na trati Michael Schumacher. I když svá slova skryl pod ironickým úsměvem, musel si být stejně jako jeho kolega Barrichello vědom možného nebezpečí. Brazilský jezdec, který sám jednu z lahví rozjel, si přál mít mikrofon, aby mohl divákům vysvětlit, že aktéři na trati za nic nemohou (tady by si však šéf Minardi Paul Stoddart dovolil zajisté nesouhlasit).   Práce tak přibylo traťovým komisařům, kteří si při sbírání nečistot zasportovali více než převážná většina tou dobou už v klidu odpočívajících jezdců. Díky řídkému provozu na trati však měli na všechno dostatek času. Lidé v ochozech netušili nic o situaci a strategii týmů, z okruhového rozhlasu se k nim informace o bojkotu jejich Velké ceny nedonesly. Následné představení pak výrazně kontrastovalo se snahami Bernieho Ecclestona o zvýšení zájmu o tuto disciplínu na americké půdě. Vzkazy typu „$ BACK“ byly pro principála a byznysmena formule 1 pomyslným políčkem do tváře. Jakkoliv však počínání návštěvníků můžeme zlehčovat, při rychlostech, kterých se v Indianapolis dosahuje, se nejednalo o malý problém. Paradoxně tak chování fanoušků  mohlo být stejně nebezpečné jako pneumatiky Michelinu, které celou situaci způsobily.

Martin Ševčík

20.6.2005 12:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist