z-povinne-vybavy-zmizi-rezerva.jpg

Z povinné výbavy zmizí rezerva

Zajímavosti o autech

Nová auta už nebudou muset mít rezervu – stačí sada na opravu či telefon na asistenční službu.

Diskuze

9 komentářů

    jumping.joker

    Naprosto nechápu trend poslední doby, který vedl ke změně právního předpisu. Za posledních 6 let jsme doma 5krát prorazili kolo (na 2 autech) a vždy to byla díra, kterou by prošel prst. Ani jednou jsme nepíchli. A k čemu by nám byla v podobných situacích lepící sada??? Už "galuska" je relativní zlo, protože si nedokážu představit píchnout daleko od domova v zahraničí, a jet domů na galusce maximální rychlostí 80/100 km/h (ještě třeba po sněhu). Není nad plnohodnotnou rezervu. Bohužel jí dnes najdeme už jen u pravých off-roadů (nečti SUV) a v osobácích, pokud se nemýlím, jen u vozů Subaru (vyjma Imprezy).

    Xander_Cage

    Taky si myslím že jezdit bez rezervy je blbost. Je to špatný trend. Když někdo vjede ma české silnice a v nich jsou díry jak v ementále tak nemusí prorazit jenom pneumatiku ale i poškodit disk. Proto vozím náhradní pneu stále bez ohledu na zákony. Ale na druhou stranu je jasné že třeba ve Ferrari nebo v Porsche rezerva není ale to jsou auta vzácná.

    Marek Býma

    Sám v autě rezervu vozím a bez ní bych nevyjel, ale důvody proč ji v autě nemít chápu.

    – nižší hmotnost

    – čím dál větší rozměry kol a s tím spojená prostorová náročnost rezervy (viz dojezdová kola)

    – mobil má dnes každý

    – spousta lidí výměnu kola nezvládne a stejně zavolá asistenční službu

    – a nakonec je to hlavně cena – výrobci aut zalobovali dobře 😉

    Když britští novináři jeli testovat RR Phantom do pouště, měli sebou ještě X5 s náhradními koly. Rolls samozřejmně nemá rezervu 😉

    ero

    Nikdo Vám nezakazuje si rezervu vzít. Bez rezervy nikoho neohrožujete, jen riskujete svoje potenciální problémy. Proto není důvod, aby byla povinná. Kdo má auto na LPG, tak tohle docela uvítá, rezerva v kufru docela překáží.

    Miloš

    Tesat do kamene!

    Petr

    no vidis.. ja za poslednich 5 let ani jednou.. najeto asi 100tis.

    milan

    Panecku hned bude auto bez rezervy vazit o 15 kg min. Tomu rikam uspora jako blazen,chudaci prodejci paliva asi prijdou na buben. Je videt ze ne jen ve FIA vladnou tupci. Rezervu mam a rozhodne nehodlam na tom nic menit.

    Josef K.

    Měl jsem defekt před třemi lety v zimně, na Slovensku, sám a navíc v noci, teplota -10st, metelice nikde nikdo. Byl to vyloženě boj o život. Rezervu jsem měl. Nicméně, kdybych měl opravárenskou sadu bylo by to možná jednodušší – žádné heverování, žádná manipulace s koly, žádné přahrabování v kufru… ale nevím, jestli je lepící tekutina v opravárenské sadě funkční i v -10 nebo -20st. To bych rád věděl.

    kejkl

    mám takovou jednu zkušenost.Píchlé kolo,pouze sada pro opravu pneumatik.Vstříknout pěnu a zapnout kompresůrek.A jejda.Auto je asi moc těžké.Kompresůrek nemůže gumu nafouknout.30 min a guma není ani z 50% nafouknutá.Bez rezervy ani kilometr.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist