Yamaha V-Max

Pekelný stroj na dvou kolech si zaslouží i naši pozornost.

Ano, máme se věnovat hlavně autům, jenže tohle je takové monstrum, že vás s ním prostě musíme seznámit. V-Max od Yamahy (ano, od té Yamahy, která vyvíjela motor pro Lexus IS-F) se stal legendou brzy po svém prvním uvedení na trh v roce 1985. Tehdy ještě nebyly podvozky motorek tak sofistikované, aby dokázaly přenést všech 145 koní, které tehdejší čtyřválcová dvanáctistovka dávala. V-Maxe proto dokázali zkrotit jen ti nejzkušenější harcovníci.

V Evropě byl V-Max k dostání až mnohem později, na řadě trhů navíc s výkonem sníženým na 98 koní – což do značné míry popíralo smysl jeho existence. Otevření plného výkonu naštěstí nedalo moc práce… Teprve v poslední generaci s pořádnými brzdami a vylepšeným podvozkem se V-Max prodával i u nás s plným výkonem.

Nyní nastal čas pro nástupce legendárního pekelného stroje. Yamaha představuje nový V-Max, který má nabízet to, co ten starý už nedokázal v rostoucí konkurenci poskytnout: brutální výkon a neuvěřitelné rychlosti v přímce.Nového V-Maxe pohání vidlicový čtyřválec o obsahu 1679 ccm o výkonu 200 koní při 9000 ot./min. a točivém momentu 167 Nm při 6500 ot./min. Maximální rychlost tohoto monstra činí 220 km/h, ale to jen kvůli elektronickému omezovači. Nebojte se, nějaký úpravce jistě brzy přispěchá s možností jeho odstranění.

Yamaha V-Max váží poměrně masivních 310 kg, ale i tak vychází poměr výkonu a hmotnosti na celkem solidních 645 koní na tunu (Ferrari Enzo má 480 koní na tunu a Corvette ZR-1 ubohých 425). Oficiální údaje akcelerace z 0 na 100 km/h nejsou známy, ale počítejte s hodnotou okolo tří sekund.

Yamaha V-Max se na trhu ukáže začátkem roku 2009 a příznivci brutální síly už nyní začínají skládat finanční zálohy. Pokud tedy chcete patřit mezi drsné hochy a motorek se nebojíte, měli byste se o tento exemplář zajímat.

autoweb.cz

11.8.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist