vyrobit-volkswagen-up-bude-stat-900-eur.jpg

Vyrobit Volkswagen Up! bude stát 900 eur

Volkswagen

Výrobní náklady na minivolkswagen budou velmi nízké.

Diskuze

9 komentářů

    turbo

    …tudiz staci do fabrik nahnat tzv.untermensche a naklady leti dolu ani nevite jak …krize donutila i takovy nemecky velikany jako je Bosch pribirat cikany z agentur,tak proc by to nedelal i Konzern …sice uz vyroba misto 0% chyb dela treba 15%,ale evidentne je lepsi zaplatit material navic a usetrit na mzdach nez najmout kvalitnejsi pracovni silu …a to uz vubec nemluvim o produktivite prace …ta je nizka vsude,kde "pracuje" cikan

    MinO

    No, asi preto teda vedenie VW rozhodlo, ze vyrobu Up! umiestnia do Bratislavy 😀 Lacna pracovna sila tam je, relativne dobra poloha na logistiku, plus Euro= tie naklady by nemuseli byt nerealne

    Bob-an

    no tak to by asi vsichni vyrabeli v cine nebo vietnamu nebo podobnych zemich ne? Jak vysvetlis treba to ze nektere automobilky zacinaji stavet v usa nove fabriky? (pritom v usa prac sila suverenne nejdrazsi)… ono obrovske penize stoji hlavne vyvoj (proc asi automobilky uzaviraji "aliance" a stavi auta na stejnem zakladu a svoji maji akorat kastli?), dale doprava taky neni nejlevnejsi (i kdyz dneska uz to zas tak vyrazna polozka neni), propagace stoji majlant a k tomu nejaka marze prodejcu a zisk pro vlastniky…… zajimalo by me jak u nejakeho konkretniho auta vypada presne s naklady (rozepsane na praci, material, vyzkum, marze etc), pokud nekdo o necem vi mohl by sem pisnout odkaz… nebo by to mohl byt namet na clanek 😀

    Timmy

    To je zase kopa blbosti… je moc hezke pocitat naklady na material a praci, ale verte, ze fabriky, koncepty, technologie a spousty okolnich faktoru se zadarmo nezkumuluji… naopak verim, ze tvori 50+% auta.

    k22

    Tahle "kalkulace" je úplně mimo. Náklady na materiál a práci (počet normohodinXmzda+pojjištění) tvoří jen tu menší část celkových nákladů! Je třebe těch 25k násobit režii firmy, což klidně může být teba 300% a máme tu výrobní náklady 75k. Připočtěme náiklady na dopravu, provizi prodejců, DPH atd atd. a jsme někde úplně jinde (a to vůbec nepočítam vývoj!)

    Josef K.

    Oktávie má výrobní náklady kolem 220 tisíc.

    Pokud bude vážit Up cca 1000kg, tak v nejlevnějším materiálu což je plech při ceně 20 kč/kg je to 20 tisíc jen v materiálu, který přijede do Bratislavy na paletě. Takže mají 5 tisíc aby z toho plechu udělali auto. To by tam museli zaměstnat dva tisíce koprfildů, aby jim z toho vyčarovali auto.

    apo

    Mě, na rozdíl od VW, náklady sužují, páč s něma mám soužení. Na zužování máme dietu.

    Jinak k obsahu článku už to napsal Timmy, náklady celkem jsou i za spoustu dalších věcí. Ježdění novým úsporným dieslem od MB není jen o ceně nafty, ta může tvořit i přes vysokou cenu méně než 10% nákladů na 1km jízdy.

    sakal

    nie draha praca ale aj chamtivost ludi tomu dava privela

    duky

    Zda sa mi az nemozne kam chcu zaist tvorcovia Up-u, Ak su schopny vyrobit auto za 900 eu a ine auta stoja o mnohonasobne viac. Je tu otazka na com setrili? na bezpecnosti? zivotnosti? A ta marza co si chcu dat aj ked to budu vyvazat hocikde do sveta , Up sa bude vyrabat u nas a aj s dopravou neprejde 1000 eu. dufam ze ludia radsej daju 9000 eu za auto ktore aj bude mat realne tu hodnotu a nenechaju sa ulakomit na male Upy

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist