VW doplňuje manažerský sedan o pekelně sexy kombík s 320 koňmi či plug-in hybrid

Volkswagen představuje ve světové premiéře nový model Arteon a současně prezentuje i druhou karosářskou verzi – nový Arteon Shooting Brake spolu s verzí R a plug-in hybridem.
db2020au00984_large-1100x618.jpgCelá galerie 13 Zdroj: Volkswagen

Jedna modelová řada, dvě varianty. Volkswagen představuje ve světové premiéře nový model Arteon a současně prezentuje i druhou karosářskou verzi – nový Arteon Shooting Brake1. Jedná se přitom o zcela novou interpretaci konceptu kombi Variant.

Arteon je od roku 2017 automobilem kategorie „gran turismo“ v podání značky Volkswagen, která nyní představuje dalekosáhlou modernizaci této modelové řady. Design nových modelů Arteon a Arteon Shooting Brake je přitom expresivní a avantgardní.

Výrazný charakter dodává oběma modelům především design přídě s novou nepřerušovanou světelnou lištou, markantními chromovanými lištami a novými spodními otvory pro přívod vzduchu. Maska chladiče a dlouhá, široká kapota motoru tvoří formálně jeden celek. Obě verze modelu Arteon mají díky tomu tvář, která vyčnívá z davu – a to i za tmy díky speciálnímu světelnému designu s diodami LED na přídi a zádi.

Oba nové modely – Arteon a Arteon Shooting Brake – se vyznačují atletickými liniemi a vzájemně se výrazně odlišují tvarovým řešením zadní části karoserie od střešních sloupků B. Zatímco u sedanu se splývavou zádí souběžně klesají linie střechy a oken v oblouku od střešních sloupků B a plynule přecházejí do zádě připomínající kupé, jsou u verze Shooting Brake linie střechy a oken protaženy až k zádi, kde ústí do nového střešního spoileru.

V horní části probíhá linie oken souběžně se střechou. Spodní linie oken však stoupá ke střešním sloupkům D. Plocha oken se tak směrem k zádi zužuje. Souhrn všech prvků vytváří pro Shooting Brake typickou sportovní zadní partii.

Všechny nové plody technického vývoje nalézají uplatnění u obou karosářských verzí. Mezi technické novinky patří také plug-in hybridní pohon, nabízený pro Arteon poprvé. Dojezd v režimu výhradně elektrického pohonu je u této verze tak dlouhý, že mnozí řidiči modelů Arteon eHybrid a Arteon Shooting Brake eHybrid budou překonávat své obvyklé vzdálenosti v každodenním provozu s nulovými lokálními emisemi. Arteon v obou verzích jako sedan se splývavou zádí nebo Shooting Brake patří mezi první modely svého druhu, které budou ve vyšší střední třídě k dispozici jako plug-in hybridy.

Čtěte také: Bentley Flying Spur jako kombík pro boháče. Není už tohle kacířství?

Dynamika pro manažerský vůz

Vrcholnou verzí modelové řady bude Arteon R. Volkswagen s ní proniká ještě hlouběji do segmentu prémiových sportovních vozů. Fascinující jsou zde nejen ryzí výkony, ale také způsob, jímž vozidla přenášejí svou hnací sílu na vozovku a přeměňují ji v rychlost. Nová progresivní technologie, R-Performance Torque Vectoring, zajišťuje variabilní rozdělování točivého momentu nejen mezi nápravy, ale v závislosti na situaci také mezi zadní kola. A zajišťuje novou úroveň jízdní dynamiky v této třídě.

Velký prostor pro řidiče, spolucestující a zavazadla. Arteon se vyznačuje vysoce funkčním celkovým konceptem. Cestující na předních i zadních sedadlech obou verzí modelu Arteon profitují z výhod modulární platformy MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Maximální prostor pro nohy vzadu je s hodnotou 1 016 mm nejlepší ve své třídě. Díky odlišnému průběhu střechy nabízí Shooting Brake vpředu i vzadu více prostoru pro hlavu.

Opěradla zadních sedadel jsou v obou modelech sériově asymetricky dělená a sklopná. Za zadními sedadly modelu Arteon Shooting Brake je k dispozici objem zavazadlového prostoru 565 litrů (sedan se splývavou zádí: 563 litrů), pokud se zavazadla naloží jen do výšky opěradel zadních sedadel a krytu zavazadlového prostoru. Při využití délky interiéru až k opěradlům předních sedadel vzroste objem zavazadlového prostoru na 1 632 litrů (sedan se splývavou zádí: 1 557 litrů). Ložná plocha má v obou případech maximální délku 2,09 m (až k předním sedadlům).

Nové asistenční systémy: „Travel Assist“ pro asistovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.Spektrum technických novinek zahrnuje kromě oblasti pohonu také další asistenční systémy IQ.DRIVE. Novinkou v této modelové řadě je na přání dodávaný „Travel Assist“. Systém umožňuje částečně automatizovanou jízdu v rozsahu rychlostí od 0 km/h do 210 km/h (v rámci systémových limitů).

„Travel Assist“ znatelně zvyšuje komfort zejména při popojíždění v dopravních kolonách ve městě nebo při průjezdu staveništěm. Součástí asistenta „Travel Assist“ je adaptivní tempomat „ACC“ s předvídavou regulací rychlosti jízdy. Automatické udržování bezpečného odstupu reaguje přiměřenou úpravou rychlosti jízdy na omezení rychlosti jízdy, hranice obcí, zatáčky, kruhové objezdy a křižovatky.

Mezi funkce systému „Travel Assist“ patří rovněž asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“ s udržováním vozidla uprostřed jízdního pruhu a asistent pro nouzové brzdění „Front Assist“ s rozpoznáváním chodců. Zdokonalena byla zadní kamera „Rear View“ (výbava na přání), která nyní poskytuje navíc mimo jiné „Cornerview“ (rozšíření obrazu z kamery na displeji informačního a zábavního systému z 90 stupňů na širokoúhlé snímání v rozsahu 170 stupňů) a speciální „náhled na přívěs“ (shora na oj pro snadnější připojení přívěsu).

Nová přístrojová deska v interiéru

V interiéru nadchne tato modelová řada nově navrženou přístrojovou deskou, která propůjčuje modelu Arteon ještě větší exkluzivitu. Ovládání usnadňuje dotykový posuvník automatické klimatizace a nový multifunkční volant s dotykovými plochami. Rovněž nové je nyní bezkabelové připojení aplikací prostřednictvím systému „App-Connect Wireless“ pro uživatelská rozhraní „Apple CarPlay“ a „Android Auto“ (Google).

Výbava byla kromě toho rozšířena o highendový audiosystém harman/kardon s výkonem 700 W, který byl specificky nastaven pro modely Arteon a Arteon Shooting Brake (v obou případech se jedná o výbavu na přání). Nový interiér na přání završí nastavitelné dekorační osvětlení s výběrem až 30 barev světla. Osvětlena jsou přitom ozdobná obložení na přístrojové desce a ve výplních dveří – světlo tak vystupuje v roli „nového chromu“.

25.6.2020 10:01| autor: Hugo Kottás | zdroj: Volkswagen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist