Volvo S60 je po faceliftu

Jeden z klíčových modelů švédské automobilky má být po prodělaném vylepšení ve všech směrech sportovnější. Je to dobře?

Jak říká viceprezident marketingu Volva, Gerry Keaney, připepřilo Volvo design a došlo i k přeladění podvozku, aby S60 poskytovalo ještě větší radost z jízdy. V této zprávě lze vidět pozitivní i negativní aspekty. Vezměme to od těch kladných.

Po vizuální stránce se toho nezměnilo tolik, kolik by se mohlo zdát. Přepracované spoilery totiž figurují v příplatkové výbavě, stejně jako prahy a nárazníky v barvě karoserie. Na víku kufru můžete mít decentní křidélko, ovšem opět za příplatek. Všechny modely ovšem dostanou větší a výraznější logo na masku chladiče a zrcátka se směrovkami. Ty konečně dostaly funkci tzv. „trojbliku“. Jako poslední vizuální novinky tady máme tři nové odstíny lakování, stříbrnou Electric Silver, modrou Orinoco Blue a červenou Maple Red a také tři nové designy litých kol v 16, 17 a 18 palcových rozměrech.

Velmi pozitivně se dají hodnotit i změny v interiéru. Dveře dostanou nový příplatkový kovový dekor „Grid Aluminium“, v celém interiéru najdete více prvků z hliníku. A pokud jste toužebně zamlženým zrakem hltali fotky palubních přístrojů v S60R, případně v novém S80, nemusíte zoufat, objednat se dají už i do běžných S60. V nabídce přibylo nové kožené čalounění ve dvou odstínech.

Volvo S60 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volvo S60 fotogalerie

Za velmi žádoucí a z hlediska bezpečnosti a pohody na palubě skvělou novinku lze označit příplatkové reflektory Bi-Xenon Active, které se natáčejí až o 15 stupňů do zatáčky.

Dostáváme se k položce, které se trochu bojím: k podvozku. Ten byl totiž opatřen tvrdšími pružinami, tužšími tlumiči a mocnějšími stabilizátory, což by mělo přinést zvýšení torzní tuhosti vozu a sportovnější jízdní vlastnosti. Problém je v tom, že síla Volva je zejména v pohodlném překonávání dlouhých tras a co se týče sportovnosti jízdy, se zavedenými sportovními rivaly s poháněnou zadní nápravou se stejně rovnat nemůže. V téhle branži bohužel v poslední době panuje přesvědčení, že co nemá v názvu „sportovní“, nedá se prodat, ale byla by obrovská škoda, kdyby se kvůli tomu vytratila jedna z největších předností současné S60.

To všechno jsou ale jenom spekulace, které se doufejme podaří vyvrátit plnohodnotným testem. Třeba dojde i na slova automobilky, která tvrdí, že úprava podvozku vedla k „harmonickému vyvážení sebejistého chování v zatáčkách a poddajného jízdního komfortu“.

Honza Koubek

2.5.2006 3:05
Více o tématu: PrahaVolvoVolvo S60

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist