Volvo C30 oficiálně!

Švédská automobilka dnes zveřejnila fotky jednoho z nejočekávanějších hatchbacků letošního roku.

Při pohledu na fotky zajásají všichni, kteří nevěřili tomu, co nám Volvo naznačovalo studií C30 Design Concept. Volvo se nebojí a do výroby pouští vůz, který jako by konceptu z reflektoru vypadl. Jistě, nějakou tu změnu na sériové C30 najdete, ale to základní a pdostatné zůstalo.

Nezměnila se například dynamická, moderní a možná by se dalo říct dokonce akční silueta vozu, podpořená zužujícími se bočními okny, nezměnila se mírně agresivní, ale přesto elegantní příď a proti všem skeptickým předpokladům se do výroby dostaly i celoprosklené třetí dveře.

Kromě nich zádi dominují výrazné zadní lampy ve tvaru vidliček (Volvo mluví o prosvětlených podkovách), které nikoho vzadu nenechají na pochybách, co ho to právě předjelo.

Za dveřmi

V interiéru najdete důkaz, že tohle auto rozhodně nechce bojovat proti konfekčním hatcbackům, které se předhánějí v maximálním využití prostoru do posledního místečka. Místo obvyklé třímístné zadní lavice jsou totiž v zádi C30 dvě oddělené sedačky, posunuté blíže ke středu vozu, aby jejich osádka lépe viděla dopředu. Vpředu nemůže chybět „plovoucí“ středová konzola a v podobném duchu je i úložný prostor mezi zadními sedačkami. Interiér si každý zákazník může do značné míry přizpůsobit svému vkusu – už v základní verzi výbavy má na výběr tři aktraktivní barvy čalounění.

Kapitolu samu o sobě tvoří audiosystém – i v té nejlevnější verzi najdete velmi slušnou soustavu, ale ti praví audiofilové mohou zvolit skutečný bombónek: Premium Sound System je vybavený dekodérem Dolby Pro Logic II Surround a poháněný digitálním zesilovačem Alpine ICE Power 5x130W, napájejícím desítku špičkových reproduktorů od dánské firmy Dynaudio.

Z toho všeho jasně plyne, že by Volvo chtělo svůj nejmenší model nejraději vidět jako vysoce funkční módní doplněk pro aktivní a úspěšné mladé lidi z větších měst. Podle předpokladů značky se 75% vyrobených C30 prodá v Evropě, nejsilnějšími trhy budou Německo, Itálie, Španělsko a Británie. Výroba by měla dosáhnout 65 tisíc vozů ročně.

Pod kapotou

Základ nabídky pohonných jednotek tvoří čtyřválcová šestnáctistovka o výkonu 100 koní, stejně velký diesel má o devět koní víc. Na opačném konci motorového spektra najdete přeplňované pětiválce D5 a T5 o výkonu 180, respektive 220 koní.

Podle vedoucího projektu C30, Hakana Abrahamssona, dokáže podvozek dostát slibům, které dává dynamická karoserie. „Nabízí sportovní jízdní charakteristiku, ať už zvolíte nejmenší diesel, nebo T5,“ tvrdí.

Má vůbec cenu se ještě zmiňovat o bezpečnosti, když mluvíme o novém Volvu? Pochopitelně je na nejvyšší úrovni – můžete mít například BLIS, systém, který vás varuje před automobily skrývajícími se ve vašem slepém úhlu. Uvnitř najdete obvyklou armádu airbagů, předpínače pásů, systém proti podklouznutí těla při nárazu, boční ochranu… celá přední struktura karoserie je navíc převzata z pětivězdičkového Volva S40.

Severská automobilka by s novým modelem ráda prolomila hranici 600 000 vyrobených vozů ročně a především nalákala novou sortu zákazníků – mladé lidi s městským způsobem života. Oficiální premiéru si C30 odbude na podzim v Paříži, prodávat se začne ještě před koncem roku.

Honza Koubek

24.7.2006 10:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist