Volkswagen Tiguan: první fotografie!

Naživo bude nové SUV od VW k vidění až ve Frankfurtu, ale koncern nám v předstihu odtajnil aspoň pár fotek.

V tiskové zprávě se to hemží odvážnými tvrzeními o vysoké užitné hodnotě, průkopnických technologiích a jízdní charakteristice, která má být „zároveň agilní jako i komfortní“. Pokud se dá soudit, podle většího bratříčka, prvního SUV automobilky, modelu Touareg, opravdu by to nemuselo být zlé, ale raději si počkáme na první svezení.

Pokud jde ovšem o technologie, jedna zajímavost tady je. Pod kapotou Tiguanu nenajdete ani jeden atmosférický motor. Všechny benzínové jednotky ponesou označení TSI, jedná se tedy o motory s turbodmychadlem a kompresorem zároveň. Zákazník si bude moci vybrat z výkonových verzí 150, 170 a 200 koní. Turbodiesely nabídnou 140 a 170 koní.

Volkswagen Tiguan fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Tiguan fotogalerie

Na výběr bude i ze stylů karoserie. Zatímco verze „Trend & Fun“ a „Sport & Style“ mají o něco delší příď s nájezdovým úhlem 18 stupňů, drsnější „Track & Field“ nabízí nájezdový úhel 28 stupňů. Že by to Volkswagen s tím terénním využitém myslel skutečně vážně?

Podvozek má vpředu nápravu MacPherson, uloženou v jednodílném pomocném rámu, vzadu čtyřprvkovou nápravu, podobnou té z modelu Passat. Samozřejmostí (na rozdíl od pseudo-SUV á la Cross-Polo) je pohon všech kol systémem 4-motion. Volkswagen slibuje úplně novou generaci elektromechanického posilovače řízení, které by mělo být přesné a zároveň nepřenášet rázy při jízdě v terénu. Ještě uvidíme, jak na tom bude se zpětnou vazbou.

Ještě se krátce zastavíme u palubní výbavy. Tiguan přinese zbrusu nové infotainment centrum s názvem RNS 510. To v sobě slučuje zábavní a navigační systém, má dotykovou obrazovku a umí zobrazovat i signál z couvací kamery. Softwarová výbava umožňuje ovládat iPod, nebo telefon. Navigační program se umí přizpůsobit i jízdě mimo zdigitalizované silnice.

Dalším prvkem se parkovací asistent, který bude pravděpodobně fungovat podobně, jako ten v Toyotě Prius. Zajímavější ale bude tlačítko, aktivující u verze „Track & Field“ off-road režim. Jediným stiskem aktivujete asistenta pro jízdu z prudkého kopce, dostanete jemnější odezvu na plyn, elektronické uzávěry diferenciálu začnou reagovat rychleji a také pomocníka pro jízdu do prudkých svahů, který pomůže šetřit spojku.

Honza Koubek

2.7.2007 9:24

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist