Volkswagen Scirocco 1.4 TSI

27 fotografiíTesty automobilů

Po dlouhé době konečně zase sportovní kupé od Volkswagenu. Ale je vlastně sportovní? A stojí vůbec za to se kvůli němu nějak vzrušovat?

Diskuze

51 komentářů

    joshua

    Nezbyva nez jen souhlasit, spolecne s passat cc je te fakt moc pekne a dobre auto od vw, ja bych mozna sice volil ten 2.0 tfsi, ale i v tehle verzi a hlavne barve nadhera. jen to ze to esp nelze vidim trosku jako problem-nevite zda se da vypnout aspon protiprokluz?

    vzzzum

    No konecne zase nejake video. Hlavne,ze se tu nekdy zacatkem podzimu slibovaly az 2 videa tydne:) Spise se mi zda,ze po te zmene,ktera na webu tehda probehla,je videi jeste mene. Snad se to prichodem pekneho pocasi na jare zlepsi. Jinak pekny test jako vzdy…

    Johny.Rico

    … sliby chyby redakce… to není dobré :-(((

    honza

    Videa řeším tak, že si na stránkách Public TV pustím z archivu AutoMag a mám dvě videa týdně 🙂 Sem si chodím už jen číst.

    248 F1

    Bohužel je to dáno změnami ve vlastnické struktuře Autowebu

    Kyle

    Už jenom pro ten název. Polská lidová republika, Velká libyjská arabská lidová socialistická džamáhíríje,… Představte si, že by se nějaká značka aut v Británii jmenovala People´s Car.

    Tohle je ale nepochybně povedený kchár, a 1,4 turbokompresor mu konkurence může závidět. Než design přístrojovky by mě více zarmucoval náhon na předek, ale budiž…

    No a people tuner´s budou mít zase do čeho investovat. Už vidím ta kšídla, mračítka, zářifky pod prahama, roury vot kamen a vytahaný blatníky na hlíny s pneu 285mm.

    Andrew

    U roury vot kamen jsem si poprskal obrazovku čajem… Jinak si nemyslím, že z široka bude lidový "sporťák" – nezapomeňme, že žijeme v zelené době kde je sporťák sprosté slovo. A když se tam nebude dávat 1.9 TDI tak to spousta lidí nebude považovat jako dostatečný zátach vocpoda za 4 litry. Ale víte co? Tím líp 🙂

    stunty

    Jestli tě rozesměje roura vot kamen, tak si přečti staré články na tuzing.com (pyčo :)).

    Jenyk

    Všeobecná motorová, Všeobecná elektrická peněžní spořitelna, Maloměk, Bavorská motorová dílna, Italská továrna na automobily z Turína…. to také nikomu nevadí, jsme všichni zvyklí a nepřekládáme to, tak proč bychom měli překládat tohle?

    Majkl

    co ma být ten maloměk? Jsem dneska asi trochu mimo a tohle mi nedochazi :)))

    Yaroukh

    microsoft

    Pepa

    To se mu připletly myšlenky jak se byl vychcat 🙂

    Michal

    Auto je to velmi povedené, ale já bych asi stejně volil Mitsubishi Lancer 1.8 Sportsedan. Vím, že se tato dvě auta nedají srovnávat a že je Mitsu i o něco slabší, mně se ale líbí ještě víc a navíc je i o něco levnější

    Lizard

    čtení článku jsem si říkal kdopak nový ho psal? A ono ne :/ pane Koubku zklamal jste mě. Ano může to být dobré auto, ale lze jasně vidět, že jste byl předpojatý…chválit takto desing? Vy jste to auto měl rád, ještě než jste ho zkusil :).

    lada

    Tento článek nebyl vůbec napsán předpojatě,to je naprostá pitomost!Hodně podobné úvahy a hodocení jsem četl v Autocaru,Speedu,TopGearu,Autu.cz apod.S prominutím,to byla kravina, co jste napsal……

    RS

    Kravina je to co pises ty,

    clanek neni objektivni. V  Autocaru,Speedu, TopGearu, Autu.cz rohodne nepisou uplne to same co Koubek v euforii.

    mojito

    RS :Mno tak to se budu muset asi naučit číst…jelikož to auto mám objednaný,tak jsem si o něm zjistil a přečetl vše dostupné.Pan Koubek byl objektivní a to co řekl mě vůbec v ničem nepřekvapilo.

    RS

    Na to uz je pozde, kdyz uz ho mas objednane.

    Yaroukh

    Cože?

    Yuri

    Tak pánové z autowebu, nedávno jsem videa chválil, teď budu kritizovat. Možná je to jen mým vkusem a chápu Váš záměr nečím video oživit aby nebylo stereotypní, ale tohle je oproti předchozím krokem zpátky. Scénář tradičně dobrý, komentář páně Koubka tradičně bez připomínek. To, že byly mizerné světelné podmínky, bohužel člověk neovlivní a nedá se to nikomu vyčítat. Ale ty efekty…né že bych je neměl rád ale rozhodně né v této míře. Všechny ty pauzy, zpětné záběry, místy moc divoká kamera, zatmavení okrajů, přeskoky do černobíla, zrychlování/zpomalování obrazu atd atd, toho tam bylo prostě moc a působilo to nepříjemně rušivě. Tudy cesta (podle mě) nevede. Bez těchto blbinek by to bylo dynamické a kvalitní video, protože jízní záběry byly skvělé a jejich sestříhání a kombinace s pohedy na Honzu vyvážená. Je to můj názor, zkuste se nad tím prosím zamyslet.

    Btw. nezdá se mi že by byl Honza zaujatý a auto přechválil. Je to automobilový nadšenec a rozhodl se to tak podat. Nevidím na tom nic špatného, např. v AUTOCARU taky už poznám kdo psal který článek, protože každý z autorů má svůj styl a názor. A to se v dnešní době cení 🙂

    Johny.Rico

    No ty efekty, to už bylo jak na Auto.cz…

    …a sem chodím proto, abych na to nemusel koukat tam…

    Yuri

    Je to tak, v jednoduchosti je krása.

    Johny.Rico

    Přesně tak!

    Zdeněk

    Už jsem se lekl, že jsem sám, komu se ty pouťové efekty nelíbí.

    Jinak videu není co vytknout.

    Johny.Rico

    To ne 😉

    krosnic

    …který bych si byl ochotný koupit…To znamená naprostá liga! 🙂 Asi bych šel ale do 2.0litru. Jen osobně moc nechápu ten downsizing – jistě – emise…ale ta spotřeba??? Já jezdím město 9,5litru a mimo město cca 7litrů když se krotím a když jedu jak kanec tak se nad 13l nedostanu (Ford Fiesta ST – 2.0l 16V 150koní)…

    petana2

    kanec nebo blbec ? 🙂

    karlitto

    kanec 😉

    krosnic

    Si asi na špatným webu kámo…:( 🙂

    RS

    Ja bych sel radeji zase do ST (Focus).

    krosnic

    No to já asi taky, protože je to zatraceně dobrý auto a taky moje srdeční záležitost 🙂 Pomalu spřádám plány na cca 2 roky starý model Focusu ST po faceliftu a nebo na RS taky tak za 2, 3 roky staré. To už budou tyhle kárky za rozumnej peníz…:)

    PS: Karlitto se svezl s tímhle VW a říkal že hodně dobrý (o něco lepší než moje Fiesta) co se týče podvozku a tak vůbec všeho 🙂 Takže myslím, že to bude dobrá kárka, nicméně Ford a zvláš ST, nebo RS je prostě Ford…;) Jedny z nejlepších předokolek podle mého…

    RS

    Fiestu ma srovavat s Polem a ne z timhle, to je uplne mimo misu.

    Mimo, jeslti jezdi lepe tezke Scirocco s 170 PS nebo lehka Fiesta s 150 PS, by se dalo polemizovat, zkus to sam.

    vsn

    brzy by melo pribyt Scirocco do LFS … po BMW F1 to bude druhy licencovany auto v teto hre … autori slibuji, ze u auta bude co nejmin moznosti nastaveni aby nebyla hra o vytvoreni dobryho setu ale o ridicovi + aby se chovalo jako v realu …

    dokonce je v LFS naplanovany i Scirocco Cup

    kdyz by ste mel zájem 🙂

    http://simracing.sk/live-for-speed/antik-scirocco-cup.html

    Petr

    Nevim jak Honza Koubek, ale ja nevidim 1.4TSI jako super motor, kde nejde poznat turbo…co treba brzdeni motorem a opravdu kudla jizda…velky rozdil oproti atmosfere. Auticko je to pekne libilo se mi take, ale tridverove BMW 120i mi prijde lepsi … ovsem je to jen muj nazor.

    Kyle

    Nemyslím, že Volksvágus objevil Ameriku. Prvním downsizerem historie byl patrně Ettore Bugatti. Jeho Bugatti T35 bylo v pozdějších verzích poháněno ( čtyř- a dokonce osmiválcovou!!!) patnáctistovkou s kompresorem. Turbo chybělo, a přesto ten vůz válcoval mnohem objemnější konkurenty.

    Fuzzy_Stone

    Tak hláška pana Koubka že s dvoulitrem se mimo město pod 8 litrů nevejdete mě celkem dostala…mimo město s dvoulitrem teda pod 8 pojedu !

    Johny.Rico

    Jooo, to jsem si taky říkal, co tím myslí…jenže…vem si to tak, že on je prostě do toho auta blázen, a tak mu trochu hormony běsnící rozjařením prostě zamhouřili mysl:-)

    Já to špatně vůbec nevidím, pro mě je to nejlepší novinář tady z té české šampoňácké bandy, takže mě to baví sledovat (jeho videa).

    Jen jeho přístup k ekologii, no, není nejlepší…:-/

    kvido

    Je to sice hezký, ale životnost přeplňovaného motoru je nižší než u atmosféry. Navíc trpí i spojka, převodovka atd.

    000

    dvojstupŇové přeplňování je možná skvělá technická berlička pokud z motorku ke stěračům chcete udělat zdání velkého motoru. ovšem schází mu všechno co dělá sportovní motor, motorem elasticita, kroutící moment a výdrž. Jistě je to bude skvělé i pro výrobce. Udržet tohle dílko v provozu bude vyžadovat spoustu náhradních dílů. Staré Scirocco se přestalo vyrábět i pro serii velmi špatných jízdních testů kde v zatáčkách zvedalo zadní kolo. Což tehdy jakoby méně sportovní Golf GTI nedělal. Celkově sportovním vozům fandím, ale ve VW OPĚT PŘEDVEDLI jak dokáží podivně experimentovat. Doufejme že tento vůz nepotká osud jeho předchůdce nebo dalších koncernových experimentů jako byly Audi A2, Phoeton, a i silně strátový seat s velkopropadákem Toledo/Altea.

    RS

    Souhlas

    karlitto

    Musim se priznat ze nejsem vubec milovnik VW, ale tohle auto me proste bere. A cim dal vic 🙂 Nejvetsi dilema vidim v motoru, bud tuhle 1,4 u ktere se trochu bojim zivotnosti, nebo 2,0 ktera je silnejsi, ale i pri ekonomicke jizde bude vic papkat.

    Navic me napadlo ze by nebylo spatny udelat srovnavaci test Focusu ST a Scirocca, ne ze by to byli primo konkurentni, ja bych ale volil mezi nima.

    P.S.: Uz mam objednanou testovaci jizdu 😉

    mojito

    Máš pravdu..zvolit svoje budoucí auto bylo největší dilema,jaké jsem kdy měl..Scirocco nebo ST?.Myslím si,že o fous je ,,šíro,,lepší,tak uvidím.

    RS

    .Myslím si,že o fous je ,,šíro,,lepší,tak uvidím.

    225 koni + lepsi podvozek proti 210 PS s prumernym rizenim, to je starej dobrej ST Focus s T5 je jasna volba nebo rovnou Focus RS.

    mojito

    RS : nevím kolik Focus přesně váží,,,šíro,, má 1 300 kg.Řízení je na velice dobré úrovni.Koubek vlastně řekl to,co jsem si všude přečetl.Myslím,že má volba byla dobrá (je docela lehké,o mnoho hezčí,interiér o kus lepší,jízdní vlastnosti prý nadprůměrné).Co víc si přát!A ta cena je hóóódně v pohodě..uvidím.

    RS

    Focus ma i lepsi zrychleni 6.8 a ma srovnatelnych 1317 kg pohotovostní hmotnosti.

    mojito

    Však ten výběr byl zatraceně těžký!Obě jsou to supr auta k pobavení.

    mojito

    Podle mě jsem vybral dobře.Výhody hrají spíš pro Scirocco a pěje se na to auto pouze samá chvála až je to prapodivný

    pliva

    Video je pěkný, jen nechápu ty řeči o tom, že je autor neobjektviní, jakoby snad v některým videu objektivni byl. Ale pravda, neviděl jsem všechny :-).

    mojito

    RS : myslím,že jsem vybral dobře(neví váhu ST,ale šíro 1,3 t).Je mnohem hezčí zvenku i zevnitř,hodně dobrý podvozek,cena.Uvidíme..p.Koubek řekl to,co jsem si všude (cca 6 zdrojů)přečetl.

    michal5763

    Honzo, jen drobnost, nechápu jak se můžete po několikáté "chlubit" tím, že jste Scirocco donedávna vlastnil (nebo ještě vlastníte?) To auto je s prominutím nehorázná harpuna se kterou bych se styděl vyjet na ulici. Natož s tím argumentovat v recenzi (hyundai coupe tuším). Toť můj skromný názor.

    Ondřej

    vůbec tomu nerozumíte…

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist