Volkswagen Passat GTE (2015): nový hybrid slibuje 218 koní a spotřebu vybájených 2,0 l

Benzín-elektrický Passat, tedy auto střední třídy se spoustou těžkých akumulátorů má mít spotřebu jen 2,0 l/100 km. Nesmysl? Bruselskou optikou nikoli.

Diskuze

7 komentářů

    VAM

    Víte.. trochu mi začíná vadit takový ten obecně rozšířený pohled „Brusel tohle, Brusel tamhleto.. oni zlí a nepřející, my ustrkovaní“ atd… Je skutečně nutné psát bulvární titulky typu „Bruselskou optikou“, vyvolávající zase nějaké odfrknutí nad tou zlou EU?
    Nedá se na věc pohlédnout tak, že přeci nikdo neočekává, že reálná spotřeba bude 2,0 l, ale že jde prostě o nějaký hrubý srovnávací ukazatel? Informace o tom, že s timhle autem prostě asi budete jezdit za míň, než s autem, které stejnou metodikou vykáže 7,0 l??
    Jak by byl ten život hned hezčí, tak trochu méně zpruzený…

    Miro M.

    Pochopitelně by se to jinak napsat dalo, otázkou ale je, proč nenazývat věci pravými jmény? Vy víte, že GTE za 2 litry jezdit nebude, já to tuším také, ví ale tohle průměrný zákazník, pro kterého je auto běžný předmět denní spotřeby a spoléhá na údaje výrobce a třeba svůj výběr podmiňuje i dobrou spotřebou? Já mám za to, že to vědět nemusí. Stejně tak nevidím nic špatného na tom, když se připomíná, kdo v tuto chvíli ovládá legislativní procesy v rámci EU, pod které spadá i stará a dnes již od reality odtržená norma měření NEDC, kdo nastavuje výrobcům technicky neproveditelné limity démonizovaného CO2 a následně za jejich překročení vybírá pokuty… Tohle nemá být obhajoba automobilek, v jejich případě se mi také nelíbí, když neříkají celou pravdu, pokud bych to ale zjednodušil, VW uvádí pouze to, co mu ona norma nařizuje/dovoluje a dělá tak proto, že nechce platit pokuty. A já se automobilkám ani nedivím, když je zřejmé, že se z něj financuje sociální inženýrství toho nejhrubšího zrna.

    milan

    A koho považujete za průměrného zákazníka? Člověka který vylezl po x letech z jeskyně u vchodu nalezl 3/4 mega a vyrazil je utratit do dealerství VW za nového Passata GTE?

    VAM

    Vy to nechápete – nejde o napadání automobilek, nebo vyčítání něčeho. Mně vadí fakt, že titulek článku o hybridním voze si hned virtuálně „odplivává“ před Bruselem – čímž (opět) podsouvá čtenáři myšlenku „Brusel zlý, my bezmocní“. Což je samozřejmě hovadina a mně osobně už vadí, jakou si děláme my Češi díky našim novinářům (kteří formují názory a náladu masy) a politikům v Evropě ostudu.

    Ad nedosažitelné normy – není snad posouvání norem cesta k pokroku? Jak efektivní atd. to je samozřejmě otázka… stejně tak jako případné pokuty. ALE – je to v současné době asi jediná cesta na které se je schopno domluvit 28 rozdílných států, zastoupených svými vyslanci. Je trochu naivní si myslet, že tam sedí jeden superúředník, který vymýšlí jakási pošahaná rozhodnutí a vedle toho sedí zástupci všech zemí EU, nikdo s tím nesouhlasí, všem to připadá jako volovina, ale rozhodnutí tak prostě platí. A asi je i naivní se domnívat, že o tom nikdo nepřemýšlel a nemá takové rozhodnutí nějaké důvody – byť třeba ekologické. Ono totiž jako na jedné straně vy hovoříte o démonizaci CO2 a dovolím si (možná mylně) předpokládat, že se vám líbí i výrazy jako zde tak oblíbený „ekoterorismus“ apod. – tak ono na druhou stranu je dobré si uvědomit, že skutečně planeta je jen jedna, vzduch jen jeden, příroda jen jedna a přírodní zdroje taktéž dost blbě obnovitelné. Takže pokud se dá a je v možnostech technologií nějak zmenšit potenciální škodliviny, proč to proboha neudělat? Jen proto, aby nemohli na autowebech psát o Bruselu nebo ekofašistech?

    Fox

    Planeta je jen jedna, vzduch je taky jen jeden, zířátka jsou taky jen jedny. Já jsem pro ekologii, ale ekoligii skutečnou, ne tu virtuální která vhání finance jedním směrem a je dělaná pouze pro generování financí a snad i proto aby o čem masa lidí měla diskutovat.

    Máte informace kolik vypouští CO2 osobní automobilová doprava, kolik kamionová doprava, kolik letecká a kolik průmysl celkově? Co jsem četl pár článků tak osobní automobilová doprava(prý) generuje 2% z celkového množství námi vypouštěného CO2. A jediné co slyším je auta tamto a auta tamto ono a tamto ono je špatné.
    Taky jsem bohužel četl článek kde uváděli že Toyota Prius je co se týká ekologie horší než Hummer H1. Brali v úvahu celkovou ek. stopu vč. výroby vozu a likvidace baterií. V tom článku se pochopitelně rozčilovali že je to ekologie naruby.
    Co si z toho chcete vzít? Já jsem také pro rozvoj technologií, ale ne tak nuceně. Ony se ty baterky taky musí nějak vyrábět a likvidovat.
    Ale to, jak je nám „ekologie“ prezentována se mi silně zajídá, na jedné straně je vše na růžových 101% ok a na druhé straně po nás potopa.

    Miro M.

    dobrý příklad, jen místo té jeskyně stačí dosadit třeba cokoli mimo technickou oblast a člověka s přístupem zaplatím a chci, abych s tím nemusel hned do servisu

    VAM

    Vy ale můj point pořád nechápete – já nearbitruju, jestli je ekologičtější dělat hybridní vozy nebo jezdit na koloběžce. Ani jestli více CO2 vypouští auta, krávy nebo čivavy. Mně jednoduše vadí bulvarizace titulků, kam autoweb za každou cenu musí cpát své opovržení nad „optikou Bruselu“.
    A jak jsem uvedl – nemyslim, že ta optika je nutně špatně, protože je to zkrátka srovnávací ukazatel, nikoliv ukazatel reálné spotřeby. Až redaktoři autowebu vymyslí jinou metodiky, která bude za všech podmínek srovnatelná, bude porovnávat porovnatelné a zároveň vykazovat reálnou spotřebu, určitě se jí někdo rád ujme.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist