Volkswagen Passat 1.8 TSI
19 fotografiíTesty automobilů
Benzínový Passat bude na našich silnicích možná vzácnější než Ferrari, ale majitelé konvenčních dieselů neví, že přichází docela o dost.
Audi definitivně zabilo ikonický supersport. Proslavil ho Iron Man
Voyah dream nabídne luxusní svezení a překvapivé zrychlení. Nejvíce šokuje ale vizuálem
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
19 fotografiíTesty automobilů
Benzínový Passat bude na našich silnicích možná vzácnější než Ferrari, ale majitelé konvenčních dieselů neví, že přichází docela o dost.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Passat je fajn auto, len ta spolahlivost! Mal som minulu generaciu r2007 a bola to katastrofa, po roku som ho predal a bol som rad, ze je prec. Takze dufam, ze na \“novom\“ Passate trocha popracovali 🙂
Dobry den, mate zaheslovanu galeriu.
Branislav
chci jen podekovat za peknej clanek. ani by me nenapadlo, jak si u testu passata pekne poctu.
\“Krom podivné (respektive nulové) odezvy ovládacích prvků ale není nic, co by se dalo z hlediska ergonomie nebo použitelnosti vytýkat.\“
Ale je, a ze to ho nie je malo!
Preco vsetci ignoruju preslapy VW?
Volanty vsetkych aktualnych modelov su rovnake, vsetky maju vystuple tlacidla a vsetky neprijemne tlacia do palcov ak sa volant drzi v spravnej polohe – 9:15. Naviac sa palubny pocitac ovlada pravymi multifunkcnymi tlacidlami na volante a radio lavymi. Cize presne naopak.
A co materialy v aute? V B6 bolo vsetko naokolo tvrde ako skala, hlavne kombiky sa krutia jak svina, roleta vrzga. Nic sa v B7 nezlepsilo, prave naopak.
Spravne tuhe riadenie? Ale no tak. Spojka je ako blato, plyn reaguje s oneskorenim, volant ma vyse centimetrovy mrtvy chod okolo neutralnej polohy… Auto sa vyrazne naklana v zatackach, podvozok, zadna naprava, odskakuje na priecnych nerovnostiach…
A Passat si len malokto nekupuje so 170k motorom. Vacsina predajov tvoria 140k verzie…
Jednoducho fantasticke auto.
Tiez nechapem co vsetci na tom obycajnom, priemernom aute tak obdivuju. B7 nie je ziaden novy Passat, ale len facelift B6, podobne ako v pripade Mondea, M6, Acco…novinari sa to vsak akoby boja nahlas (ktovie z akych dovodov 😉 ) povedat.
Skusenost s predFL verziou Comfortline 140k CR na 17\‘ kolesach : sedadla mizerne bez bocneho vedenia, plasty tvrde, vrzganie vo vodicovych dverach, prevodovka s volou v kulise, riadenie preposilovane a nepresne, vyrazna nedotacavost a naklony v zakrutach – porovnanie s Accordom 2.2 DTEC ktory je v tychto parametroch vyrazne lepsi, navyse pruznejsi, nedostatkom u Acco je horsie odhlucnenie od kolies
Samozřejmě má smysl porovnávat podobně výkonná auta a ne podle toho, co se nejvíce prodává.
Vidíte, všichni nejsou stejní, pro mě by tato benzínová motorizace, oproti dieslu, byla jasná volba. 😉
ale jiste 🙂
Pro mě taky. Jenže lidi neumí počítat a spočítat si kdy se diesel vyplatí. Marná to snaha.
Jinak opravdu pěkný článek.
Passat rozhodně nepovažuji za nějaký etalon, (i když jde o schopné auto), ale rád bych podotknul, že správné držení volantu je 14:45, nikoliv 9:15. Potom vás možná nebudou tlačit tlačítka na volantu do ruky. Já sám bych v této kategorii šel do Hondy Accord. Lepší motory, lepší podvozky. Tak bych to viděl já.
To sice máte pravdu, ale spousta Passatů jsou fleety a tam o benzinu jednoduše neuvažují. Pro mně by byla jasná volba atmosferický benzin. Tzn. Honda Accord, Mazda 6, nebo Hyundai Sonata, (které už se k nám bohužel nedováží). Oni si totiž lidé nedokážou spočítat, že to co ušetří na naftě, skoro vydají na servisování, takže úspora je zanedbatelná.
Podívej se na hodiny. tři čtvrtě 3 a čtvrt na 10 je to stejné;-)
Jistě, všichni jsou hloupí, jen ty tomu rozumíš nejlíp. Pokud najedeš za rok se svou starou Hondou 10000 km, tak se ti to nevyplatí, ale jsou lidé, kteří toto najedou za měsíc a tam už je úspora značná.
Asi na 60% Passatov B7 sa pokazi spinacia skrinka čo vas vyjde na opravu za 1000 Eur čista zlodejina fašistickych inžinierov – naprogramovana zavada ktoru zamerne neodstranili ako ulamujuce sa uchyty stahovacich okien na Octavii I. ktore bezo zmeny vyrabali 12 rokov este na Golfe III. sa utrhli vzdy v zime.
Nepopírám, že pro někoho diesel úsporný skutečně je, vždyť jsem zmiňoval fleety atd. Nicméně spousta lidí si kupuje dieselové hatchbacky do města, což moc nechápu (do městského auta diesel), pochybuji totiž, že by někdo najezdil po městě 40 tkm a více (snad kromě taxikářů) za rok. Znám totiž jednoho člověka, který si koupil Octavii Tour 1.9 TDI, sám řekl, \“Vím, že se mi to nevyplatí, ale chci jezdit za 5l/100 km.\“ Takovou filozofii opravdu nechápu. Neříkám, že je diesel nesmysl, ale to bych musel za prací dojíždět dejme tomu do Brna, (jsem z Prahy), aby mi diesel dával smysl.
Pravda, pravda-) \“I mistr tesař se někdy utne.\“
Neřekl bys mi, jaké padnou ve středu čísla ve Sportce?
Znáš JEDNOHO takového člověka, ale píšeš tady, že lidi si to neumí spočítat. To vždycky podle jednoho případu děláš úsudky o všem a o všech?
Znáš JEDNOHO takového člověka, ale píšeš tady, že lidi si to neumí spočítat. To vždycky podle jednoho případu děláš úsudky o všem a o všech?
Znáš JEDNOHO takového člověka, ale píšeš tady, že lidi si to neumí spočítat. To vždycky podle jednoho případu děláš úsudky o všem a o všech?
Někomu kdo \“nábožně\“ vyznává TDI nemá cenu povídat o tom, že diesel se vyplatí opravdu jen pro někoho. Kdybych ročně najel 40tkm a více (což je takové nepsané pravidlo, kdy už se diesel začíná vyplácet), dejme tomu, jinak to ale nemá smysl. Ať si každý koupí co chce, ale přijde mi naprosto zbytečné si připlácet za něco co nevyužiju. (Nehledě na to, že moderní diesely jsou nákladnější na servis), než běžný benzin, ať už atmosfera či turbo. (O Octavii SDI a 20 a více let starých karburátorových dieselech, kde nejsou dvouhmotové setrvačníky, turba a jiné věci snad nemá smysl mluvit).
Ty máš ale asi zřejmě problémy s pochopením textu, protože v jednom ze svých předešlých příspěvků jsem psal, že firmám, managerům atd. se diesely samozřejmě vyplatí
A pokud Tě to skutečně zajímá, tak ANO, tvrdím, že většina lidí si to skutečně spočítat neumí a jsou zpracováni marketingem, který má třeba zrovna VW Group na špičkové úrovni, (to nemyslím nijak pejorativně), jinak by ve městech (jsem z Prahy nevím jak je to jinde), nebyla taková záplava dieselových hatchů nižší střední. Nejsem odpůrce dieselů jako takových, ale zatím opravdu nevidím smysl si ho kupovat.
Pokud jde vyloženě o náklady, tak přestavba na plyn je z hlediska dlouhodobého provozu nesrovnatelně ekonomičtější než diesel. I když i ta má své nepopiratelné nevýhody i oproti dieselu.
V jednom a tom samém příspěvku jsi psal, že fleet nekupuje benzín a hned na to, že lidi si to neumějí spočítat, takže trochu protimluv, ale asi jsem to opravdu špatně pochopil.
Potom mám ještě problém s pochopením toho \“karburátorového dieselu\“, to bych potřeboval trochu vysvětlit.
Protože jedině takový, starý, konstrukčně nepoměrně jednodušší diesel, by byl takový, jenž by se do města vyplatil, pokud by ho člověk měl třeba jako druhé auto, jinak je to podle mně nesmysl.
Michale, ještě jednou se zeptám a dobře si odpověď promysli. Co je to \“karburátorový diesel\“ a jak vlastně funguje?
Jak kde, je např. známo, že diesly od BMW se vyplatí již při malém nájezdu km.
Mozna myslel, ze mas prekrizene ruce :-).
Souhlasím s jedním pánem z úvodu komentářů: článek byl krásně napsaný a příjemně se četl. Je použitá krásná čeština.
… bohužel nešvar komentářů je takový, že pár lidí je normálních a ostatní se s oblibou napadají.
Kdo má rád diesel, ať jezdí dieselem, kdo benzín, ať jezdí benzinem. Co opravdu nemusím, to je přetvářka, takže fabia 1,2 htp RS, a další hustokrutodémonské \“nálepkové\“ úpravy. Koho to zajímá? S autem jezdím já a mám ho pro sebe, ne?
Takže se nestyďme za naše fabie, firemní octavie \“ftédéíčku\“ a další vozítka. Ať se jedná o vyšší nebo nižší třídu nebo klidně luxusní vůz. Já jezdím obyčejným benzínovým a občas i dieslovým vozem a jezdím s nima rád, tak si na mě můžou škarohlídkové taky smlsnout.
xD
fakt nevim, proc by me melo zajimat, ze by autor v aute radsi automat…:-D
fakt nevim, proc by me melo zajimat, ze tebe by melo zajimat… 😀
doufam, ze aspon podle tebe je tvuj vyrok stylisticky spravne…
Po hulení by se nemělo chodit na net…
Tak koukam ze zase udelali starou novou predrazenou Skodovku 🙂 jednou je to kulaty a pak zase hranaty a pekne predrazeny je to hruza platit za takove auto kdyz se nejvice kradou za tyhle penize clovek koupi japonce v nejvisi vybave a hlavne spolehlivejsi.
ta vypadá skvěle, asi ji po aktualní octávce vyměním v áčkách