autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Jetta v ČR
Volkswagen Jetta v ČR
Jestli se vám zdá velká karosérie nového Passatu na první pohled přeci jen zavalitější, asi oceníte, že je tu dnes od VW nový model, který přebírá řadu stejných designových prvků, ale zasazuje je do poněkud menších a pro oko snesitelnějších měřítek. Zároveň se ale nezapomnělo ani na užitnou hodnotu, což čeští zákazníci, odchovaní oktávkou, jistě ocení. Nový nástupce Bory, který bude na trzích po celém světě známý pod znovuzavedeným jménem Jetta, má například obří kufr o objemu 527 litrů, což je v této třídě nebývalá hodnota.
První krátká jízda v modelu 2,0 TDi Sportline vykazuje všechny rysy, na které jsme u nových Volkswagenů zvyklí. Anatomicky tvarované sedačky v této výbavě jsou velmi příjemné a jejich látkový potah nemá cenu nahrazovat dražší kůží. Volant se dobře drží a najít komfortní pozici pro řízení není žádný problém. Hladká převodovka také splňuje očekávání, stejně jako známý motor s výkonem 140 koní a 320 Newtonmetry točivého momentu, jehož náhlejší záběr a odlišný zvuk dnes představuje hlavní technickou alternativu k mnohem rozšířenějším motorům s common-railem.
Řízení s elektromechanickým posilovačem, který se dnes už v této třídě stal normou, je ale například proti hlavním konkurentům v podobě Fordu Focus sedan a Renault Mégane sedan tužší a jaksi línější, což je rys, který sdílí například i s oktávkou. Jedinou výhodu, kterou v tom lze spatřovat, a kterou například propaguje i v některých tiskových reklamách škodovka, je velice kvalitní utlumení rázů od předních kol na rozbitých silnicích. Ve všech ostatních směrech trváme i po příchodu dalšího auta s tímto řešením na stanovisku, že všechny civilní auta od skupiny VW podsouvají zákazníkům zcestné rovnítko mezi pojmy „sportovnost“ a „tuhé řízení.“
Oproti Boře, o níž Volkswagen zpětně přiznává, že to byl opravdu jen „Golf s kufrem“ (to mu ale nebránilo účtovat si za ní pěknou prémii), je Jetta ve všech směrech větší. Obzvláště na zadních sedačkách je dnes o sedm centimetrů více místa pro nohy, což je velmi citelný rozdíl. Čeští zastánci Octavie budou také překvapení velkou kavernou pod zadní kapotou, kterou u středně velkého sedanu vůbec nečekáte. Ve prospěch české karosářské variace na tento podvozek ale stále hovoří bezkonkurenční přístup k zavazadlovému prostoru, daný vyklápěcími pátými dveřmi. S tím si žádný sedan jednoduše neporadí.
Jak to bývá na osobitě rozvrstveném českém trhu zvykem, Jetta bude jednou z dalších nepřímých konkurentů domácí značce, která zde má oproti ostatním výrobcům nepoměrně velký náskok. Volkswagen jí ale do hry nasazuje s velice konkurenceschopnou cenou, za základní model s benzínovým motorem 1,6 l (102 koní) a pětistupňovou ruční převodovkou ve výbavě Trendline si za ní účtuje 537 000 Kč. V ceně je ale zahrnutá klimatizace, elektrická zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu a CD přehrávač s rádiem. Pokud se spokojíte s šestnáctipalcovými plechovými koly, nemusíte si k tomu už v podstatě nic připlácet.
Ceny Volkswagenu Jetta:
Model
Výkon
Trendline
Comfortline
Sportline
1,6
102 koní (72 kW)
537 000
565 000
—
1,6 FSI
115 koní (85 kW)
590 700
619 200
—
2,0 FSI
150 koní (110 kW)
—
674 800
709 100
2,0 TFSI
200 koní (147 kW)
—
—
772 000
1,9 TDI
105 koní (77 kW)
605 600
634 100
668 500
2,0 TDI
140 koní (103 kW)
—
690 100
724 500
Marek Nastoupil
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Volkswagen Jetta v ČR |
---|---|
0-100 km/h (s) | 9,7 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec, 2,0 l, turbodiesel |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 140 koní (103 kW) při 4000 ot/min |
Točivý moment (Nm) | 320 Nm při 1750 - 2500 ot/min |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 207 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | město 7,3/mimo město 4,9/kombinovaná 5,8 l/100 km |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavazadlový prostor (l) | 0.1 |
Ceny | |
Základní cena modelu | od 690 100 Kč |