Volkswagen Jetta v ČR

Nástupce Bory má na celém světě sjednocený název; už to nemá být pouze „Golf s kufrem,“ ale spíše o číslo menší Passat.

Jestli se vám zdá velká karosérie nového Passatu na první pohled přeci jen zavalitější, asi oceníte, že je tu dnes od VW nový model, který přebírá řadu stejných designových prvků, ale zasazuje je do poněkud menších a pro oko snesitelnějších měřítek. Zároveň se ale nezapomnělo ani na užitnou hodnotu, což čeští zákazníci, odchovaní oktávkou, jistě ocení. Nový nástupce Bory, který bude na trzích po celém světě známý pod znovuzavedeným jménem Jetta, má například obří kufr o objemu 527 litrů, což je v této třídě nebývalá hodnota.

 První krátká jízda v modelu 2,0 TDi Sportline vykazuje všechny rysy, na které jsme u nových Volkswagenů zvyklí. Anatomicky tvarované sedačky v této výbavě jsou velmi příjemné a jejich látkový potah nemá cenu nahrazovat dražší kůží. Volant se dobře drží a najít komfortní pozici pro řízení není žádný problém. Hladká převodovka také splňuje očekávání, stejně jako známý motor s výkonem 140 koní a 320 Newtonmetry točivého momentu, jehož náhlejší záběr a odlišný zvuk dnes představuje hlavní technickou alternativu k mnohem rozšířenějším motorům s common-railem.

Řízení s elektromechanickým posilovačem, který se dnes už v této třídě stal normou, je ale například proti hlavním konkurentům v podobě Fordu Focus sedan a Renault Mégane sedan tužší a jaksi línější, což je rys, který sdílí například i s oktávkou. Jedinou výhodu, kterou v tom lze spatřovat, a kterou například propaguje i v některých tiskových reklamách škodovka, je velice kvalitní utlumení rázů od předních kol na rozbitých silnicích. Ve všech ostatních směrech trváme i po příchodu dalšího auta s tímto řešením na stanovisku, že všechny civilní auta od skupiny VW podsouvají zákazníkům zcestné rovnítko mezi pojmy „sportovnost“ a „tuhé řízení.“

Oproti Boře, o níž Volkswagen zpětně přiznává, že to byl opravdu jen „Golf s kufrem“ (to mu ale nebránilo účtovat si za ní pěknou prémii), je Jetta ve všech směrech větší. Obzvláště na zadních sedačkách je dnes o sedm centimetrů více místa pro nohy, což je velmi citelný rozdíl. Čeští zastánci Octavie budou také překvapení velkou kavernou pod zadní kapotou, kterou u středně velkého sedanu vůbec nečekáte. Ve prospěch české karosářské variace na tento podvozek ale stále hovoří bezkonkurenční přístup k zavazadlovému prostoru, daný vyklápěcími pátými dveřmi. S tím si žádný sedan jednoduše neporadí.

Jak to bývá na osobitě rozvrstveném českém trhu zvykem, Jetta bude jednou z dalších nepřímých konkurentů domácí značce, která zde má oproti ostatním výrobcům nepoměrně velký náskok. Volkswagen jí ale do hry nasazuje s velice konkurenceschopnou cenou, za základní model s benzínovým motorem 1,6 l (102 koní) a pětistupňovou ruční převodovkou ve výbavě Trendline si za ní účtuje 537 000 Kč. V ceně je ale zahrnutá klimatizace, elektrická zrcátka, elektrická okna vpředu i vzadu a CD přehrávač s rádiem. Pokud se spokojíte s šestnáctipalcovými plechovými koly, nemusíte si k tomu už v podstatě nic připlácet.

Ceny Volkswagenu Jetta:

 

       Model

             Výkon

         Trendline

      Comfortline

         Sportline

         1,6

     102 koní (72 kW)

          537 000

         565 000

            —

      1,6 FSI

     115 koní (85 kW)

          590 700

         619 200

            —

      2,0 FSI

     150 koní (110 kW)

               —

         674 800

       709 100

    2,0 TFSI

     200 koní (147 kW)

               —

             —

       772 000

     1,9 TDI

     105 koní (77 kW)

          605 600

        634 100

       668 500

     2,0 TDI

     140 koní (103 kW)

              —

        690 100

       724 500

 

 

Marek Nastoupil

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyVolkswagen Jetta v ČR
0-100 km/h (s)9,7
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec, 2,0 l, turbodiesel
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)140 koní (103 kW) při 4000 ot/min
Točivý moment (Nm)320 Nm při 1750 - 2500 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)207
Spotřeba paliva (l/100 km)město 7,3/mimo město 4,9/kombinovaná 5,8 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modeluod 690 100 Kč
21.10.2005 3:05

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist