autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Beetle od ABT: drsnější, rychlejší
Volkswagen Beetle od ABT: drsnější, rychlejší
Nejčastěji se o poslední generaci Volkswagenu Beetle mluví … ehm, no ve zdrobnělinách. Tedy alespoň to si o designu myslí německý úpravce ABT a vzal si za cíl to změnit. Výsledkem snažení je ABT Beetle, který v sobě spojuje jak vizuální, tak i technické vylepšení.
Vizuální změny zahrnují nový přední spoiler a kryty předních světlometů, které ostatně objevíte i na těch zadních. Podle našeho názoru se ale nedá říci, že by Brouk po zásahu tunerů vypadal lépe, jak ale praví známé přísloví – proti gustu žádný dišputát. Pokud se vám tedy taková úprava líbí, rozmlouvat vám ji nebudeme.
Kromě přepracované přední části můžete počítat i s dvojitou koncovkou výfuku a sníženými pružinami, které poslaly auto o 30 milimetrů blíže asfaltu. Vícepaprsková litá kola mohou dosahovat rozměrů od 18 do 20 palců, což ve spojení s nízkoprofilovými pneumatikami nebude představovat komfortně orientovanou kombinaci.
Volkswagen Beetle fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Všechno výše jmenované lze zkombinovat s libovolnou pohonnou jednotkou, je tedy jedno, zda pod přední kapotou tiše ševelí dvanáctistovka, nebo vrní vrcholný dvoulitr. I ze základního motoru 1.2 TSI totiž dokáže německý úpravce vykřesat slušnou porci výkonu navíc. Inu, považte sami, z původních 105 koní a 175 Nm může Brouk po aplikování počítačových steroidů vydolovat 140 koní a 220 Nm.
Stejně je tomu i v případě 1.4 TSI, kde původní hodnoty 160 k a 240 Nm povýšily na 210 koní a 280 Nm, respektive 2.0 TSI, který z 200 koní a 280 Nm produkuje 240 koní a 340 Nm. Výkonovou vzpruhu dostaly i vznětové jednotky, slabší 1.6 TDI z původních 105 koní a 250 Nm povýší na 125 koní a 285 Nm, zatímco 2.0 TDI bude na přední kola posílat 170 koní a 370 Nm namísto původních 140 k a 320 Nm.