vladni-pomoc-stale-neschvalena.jpg

Vládní pomoc stále neschválena

silniční doprava

Senát USA stále nehlasoval o mimořádné dotaci 15 miliard po automobilový průmysl.

Diskuze

6 komentářů

    raf

    Možná by bylo dobré dodat, že hlavním důvodem pro neochotu republikánských senátorů podpořit pomoc automobilkám je nedohoda s odbory. Odbory odmítli přistoupit na navrhovanou změnu kolektivní smlouvy a úpravu platů a zaměstnaneckých výhod v Chrysler a GM na úroveň podobnou ostatním (především japonským) automobilkám v USA. Senátoři potom zcela správně odmítli státní dotaci pro příliš vysoké mzdy a zaměstnanecké výhody. Tak to vypadá, že si nakonec budou moct odboráři a zaměstnanci společně z kolektivní smlouvy dělat vlaštovky, aby se nenudili ve frontě před úřady práce.

    Yaroukh

    *thumbs-up*

    Yaroukh

    Plivu a ch4iju na tu sebranku budižkničemů, parazitů a vyděračů.

    Navíc mě s…, že případnej konec GM a Chrysleru může ke dnu poslat i uzdravující se FoMoCo.

    Petr

    Podle me odbory sazeji na to ze je proste nenechaji padnout a tak nechteji prijit o penize. Na druhou stranu museji chapat a jiste to i vedi, ze pokud pomoc nebude tak firma se slozi a oni prijdou nejenom o zamestnanecke vyhody ale i o praci.

    Taky je docela treba pripomenout jestli jsou na tom americke automobilky tak spatne kvuli zamestnaneckym vyhodam, financni krozi nebo spatne zvolene modelove politice.

    Aston

    By som povedal, ze v tej poslednej vete ani nemusi byt jestli ;). Bude to asi kombinacia vsetkeho.

    Myslim, ze odbory v USA v nejakom pomateni mozgu a strate racionalneho uvazovania (je silno diskutabilne, ci racionalne uvazovanie a odbory idu dokopy in general) vsadili vsetko na jednu kartu a nemaju uz ziadne eso v rukave.

    Ale rozhodne je aj vecou managmentu, ze to pustili az tak daleko a z GM spravili socialisticku vyrobu (podelit zisk pracujucim), lebo zjavne odbory nepochopili, ze nedelili zisk ale rozdavali platy.

    Petr

    Primarne podle me neni spatne delit zisk mezi zam-ce, je to vyznamny motivacni prvek.

    Problem je spis ze se oni to privedli do stavu urcite povinnosti aby to tak bylo a to je spatne. Kdyz se firme dari, tak at..ale ted, vsichni se musi uskromnit.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist