velka-jarni-cyklojizda-2015.jpg

Velká jarní cyklojízda 2015

reportáž

(+ video) Rozevírání nůžek mezi cyklisty a zbytkem uživatelů jiných dopravních prostředků nadále úspěšně pokračuje - Auto*Mat opět jednou záměrně způsobil dopravní kolaps.

Diskuze

16 komentářů

    Daniel

    Kola na silnice nepatří, určitě ne na silnice první a druhé třídy a hlavní městské tahy v dobách dopravních špiček. Cyklisté si snad ani neuvědomují, že svou pomalou jízdou obtěžují a zdžují řidiče. blízké setkání s kapotou auta jehož řidiči ruply nervy pro ně může být to poslední v životě.
    Jízda na neosvětleném kole v noci by měla být klasifikována jako pokus o sebevraždu a obecné ohrožení. V případě sražení neosvětleného cyklisty autem by měl být cyklista považován za sebevraha (tak jak je tomu například v případě že si někdo lehne na koleje před vlak) a řidič by neměl být stíhán ale odškodněn jednak za psychickou újmu a druhak za škodu na vozidle

    Lukyn

    Z obou stran by měla být tolerance a ohleduplnost. Patřím do obou skupin. Tzn. jezdím rád jak v autě, tak na kole. Vždy se snažím chovat ohleduplně a nikdy jsem neměl nějaký zásadní problém, který bych si teď mohl vybavit… 🙂 Samozřejmě pokud člověk nemusí po silnici, tak by tam neměl jet. Někdy ale jiná možnost není. Bohužel nejen na internetu, ale na silnicích člověk potkává hromadu slabších jedinců (jak z řad cyklistů, tak řidičů), kteří si na něco hrají. A to mi připadá stejně zbytečné jako celá slavná jarní cyklojízda… Bohužel místo aby se jednalo o nadšeneckou projížďku (jako jsou např. inline noční jízdy), při které si lidé vyrazí projet se za zábavou, tak pouze úmyslně otravují zbytek obyvatel… Zbytečné

    Martin

    Jak jde o něco špatného, vždy se na to najdou peníze z US nebo Norských fondů. Vše co rozvrací zemi a poštváva lidi prosti sobě se sponzoruje z těchto zemí. Mrkněte, kdo sponzoruje tyto hajz..ky …

    Kadel

    Dovolím si oponovat, kola na silnici patří, jako každý jiný dopravní prostředek. Proč ne? To, co způsobuje takové napětí, nejsou kola, ale touha povyšovat se nad ostatní, akcelerovaná nedožraností cyklistických aktivistů v různých obskurních neziskovkách. Před cca 40 lety, jako mladý kluk, jsem hodně jezdil na kole, po městě i po venku. Žádná animosita mezi cyklisty a motoristy nebyla. Jenže pak přišli zelení aktivističtí pažravci a začali zahušťovat situaci. Kořeny hledejme i několik desítek let zpátky. Prvním krokem bylo zastavení budování městské dopravní infrastruktury, i když všichni viděli, že objem motorové dopravy roste. Dnes, kdy tato, desítky let zanedbávaná a nebudovaná infrastruktura už definitivně přestala postačovat, přijdou zase ti – prakticky stejní – zelení levičáčtí pitomci a začnou glorifikovat cyklodopravu. Jak by to dopadlo, kdyby všichni Pražané vyjeli opravdu na kolech, místo automobily, bylo vidět na průběhu této cyklojízdy. A to mějme na paměti, že toto tupohlavé stádo mělo jen cca 10000 rohů (5000 hlav). Doprava zkolabovala na půldruha hodiny. Teď si to extrapolujte na běžný objem přepravy v městě v běžném všedním dni … Magoři, jinak to nejde popsat. Jediná šance na rovnovážné a spravedlivé řešení je totiž plná svoboda volby, neprotěžovat žádný druh dopravy a nechat lidi, ať si vyberou, co jim nejlépe vyhovuje – bez jakékoli bolševické regulace a sociálního inženýrství.

    Bubaak

    Já jsem pro cyklisty na silnici, sám cyklista jsem. Ale to co poslední dobou předvádějí…. Cyklisti maj jezdit po silnici, případně stezkách pro ně určený (což chodník dost často není), kde maj dodržovat předpisy, umožnit předjetí, dávat informaci o změně směru jízdy, neohrožovat ani neomezovat plynulost provozu…. A to dost cyklistů nedělá. Spíš poslední dobou dělaj dost naschvály, bezdůvodně

    LH

    Já sám rád jezdím na kole, když jedu na kole dodržuju to co po mě zákon vyžaduje a jsem ohledupný k ostatním, když jedu autem dodržuju to co po mě zákon vyžaduje a jsem ohledupný k ostatním, tady se ale cyklisti chovají jako smečka pabl.ů nerespektování ničeho a nikoho, pak chtějí aby je někdo respektoval? Záměr byl asi ucpat Prahu a nas.at co nejvíc lidí, někdo z nich až uvidí cyklistu tak si s chutí otevře dveře do silnice.

    ChodecCyklistaŘidič

    Pořád někdo čtu, že všichni byli naštvaní. Jako lidé v metru na Hlavním nádraží byli naštvaní? Lidé cestující vlakem byli naštvaní? Chodci byli naštvaní? Ne, hlavně byli naštvaní řidiči, ale kolik jich vlastně bylo? Ve většině aut, jedoucích centrální částí Prahy, sedí 1 člověk, pokud tedy budeme tvrdit, že mají všichni stejná práva na idividuální dopravu, ať je jakákoliv, muselo by stát v ulicích minimálně 5000 aut!!! Už to číslo mě děsí a asi nikdo nevěří, že to je efektivní způsob dopravy městem. Ne, neobhajuji cyklojízdu, ne, netvrdím, že byla dokonalá, ale pro řidiče se udělalo myslím víc než dost a jejich pohodlí je Svatý grál. Jen malé připomenutí, za X miliard se vybudoval vnější okruh, za X miliard tunelové komplexy, tak proč stále vede dálnice středem města? Ano, chápu nutnou obslužnost města, ale to nesmíme zaměňovat s pohodlností menšiny! Většina je totiž v MHD a tu čistě tato akce ovlivnila minimálně 🙂

    Jakub S.

    Heslo tohoto webu je „AUTA AŽ NA PRVNÍM MÍSTĚ“. Přece bychom nečekali, že se tady bude hlásat něco jiného, než že kola jsou špatně a že někdo eskaluje jakýsi boj. Optika serveru „AUTA AŽ NA PRVNÍM MÍSTĚ“ bude vždycky optikou „MY JSME AUTA A KDO JE VÍC“, a tak budou donekonečna psát o tom, jak jsou ti cyklisti špatní a jak ONI rozdmýchávají nějaký konflikt. Inu, podle sebe soudím tebe, že…

    Jitka

    Ti kdo Prahu ucpali byli překvapivě řidiči aut na Magistrále. Protože kdyby tam všechni nestáli případně nepopojížděli na stupni 4, cyklisté by za 15 min. byli pryč. Jenže ona byla ta večerní špička, která tu bývá běžně a to v celé délce až do Holešovic a tedy jeden pruh pro 6 000 cyklistů nestačil a tak projížděli pomalu a o to déle a tak i v Husitské to trvalo dlouho. A pak došla trpělivost autobusákovi a použil sílu a najel do pruhu mezi cyklisty a celé to totálně ucpal.

    Na Magistrále je málo místa tak to bychom měli postavit ještě jednu větší aby se nám všem lépe dýchalo, nebo můžeme udělat ještě jednu Blanku za pár mld.

    bubulak

    To se velmi mýlíte. Autobusy stály zejména na Žižkově, protože se opravuje u Bulhara, a Husitská / Koněvova byla po dobu cyklojízdy neprůjezdná a cestující vystupovali a brali to pěšky Koněvkou nahoru.

    Opravdu je to takový problém to dělat o víkendech, jako všechny ostatní akce, které vyžadují uzavírání ulic pro běžný provoz? Ale to už by tam nebyl ten rebelskej rajc, co?

    Lukyn

    Nevím jak v jiných případěch, ale v tomto se jednalo o dokonalou pakárnu ze stran „cyklistů“ 😉 Já se řadím mezi cyklisty i mezi řidiče a oboje mě moc baví, ale k této akci bych se nepřihlásil ani omylem… Tento článek je vcelku objektivním 🙂

    Lukyn

    dodatek: V jiných případech z hlediska objektivního přístupu tohoto webu k této problematice… 😉

    Lada

    Do práce jezdím na kole a jako řidič se snažím centru vyhnout. Bohužel většina motoristů tuto zásadu ignoruje a výsledkem je stávající stav se stupni 4-5. Uvědomte si prosím, že kdyby všichni ti proklínaní cyklisté vyrazili do zaměstnání auty, tak těch 5000 aut by v centru Prahu blokovalo spolehlivě každý den, nejen 1x do roka.

    ChodecCyklistaŘidič

    Děkuji za reakci a názor. Neberte to prosím jako fakt, co nyní budete dále číst, je to jen názor. Cyklistika ve městě není zábava, ale alternativa k ostatním typům dopravy z bodu A do bodu B. Tím chci říct, o víkendu by nikdo nejel, protože by neměl důvod. Radši totiž bude někde v přírodě např. na Šumavě, pokud má bike. Ale to přeci neznamená, že lidé nejezdí do práce. Akce měla ukázat na absolutně chybějící cykloinfrastrukturu v centrální Praze a že tu jsou lidé, a není jich málo, kteří ji potřebují. A ano máte pravdu jistá část povrchové MHD, z hlediska celkového počtu cestujících velmi malá, se dostala do problémů, ale primárně určitě ne, kvůli cyklistům. Všudypřítomná poloprázdná auta jsou a i v tomto okamžiku byla největší překážkou. Rád bych ale rozlišil auta na 2 skupiny, první – lidé imobilní, rodiče vezoucí děti, zásobování a podobně(ti ať jezdí) a druzí – lidé, kteří mají rádi jen pohodlí. Bohužel se obávám, že druhá skupiny, co se do počtu týká, jasně deklasuje skupinu první a tvoří rozhodující část městkého každodenního „parkingu“ A nakonec možná něco pro malé pobavení, pokud budeme brát, že auto s jedním člověkem, znamená, že ten člověk je 4,5 m dlouhý, 1,7 m široký a 1,5 m vysoký a to nám přijde normální, pak otesánek je učebnicový anorektik. 😀

    Miro

    Pokazdy kdyz vidím cyklistu zpozornim, neda blinkr nekoukne do zrcatka a z prava odboci do leva primo pred autem a razem je muj problem ne cyklisty. Az cyklisti budou jezdit sporadane tak at jezdi ale ten ctvrtek kdy byly na ulicich kolari tak jsem se desil vsech co jeli po cele silnici i s detma. Bylo jim jedno ze jedou prostredkem a jedou doprava metr a zas doleva metr predjeti nemozne nebo velmi riskantní. tak se jede na 2ku a cmoudi se hluci a troubí proste paka na silnici s kolama.

    Kadel

    … je to problém. Pořádáním cyklojízdy v bezkolizním čase a místě by tato zásadně ztratila nasírací potenciál. A ten je hlavním důvodem pořádání cyklojízd, předvést, že jsme něco víc a teď Vám to zahustíme. Kdyby se cyklojízda jela (třeba) v sobotu odpoledne Šáreckým údolím, automatčíci by neměli pocit pomsty těm odporným plechovkám – a proč by pak něco pořádali? Principem je předvést moc, ať to stojí, co to stojí.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist