uspesny-rok-hondy.jpg

Úspěšný rok Hondy

Honda

Japonská automobilka prodala více aut než kdykoliv v historii, zejména díky americkým zákazníkům.

Diskuze

4 komentáře

    Iček

    Jako majitel jednoho Civica se pokusím sdělit stručně své dojmy a zážitky. Honda Civic 8G je vůz nižší střední třídy, čemuž odpovídá i cena. Přitom řidiči a spolucestujícím poskytuje dostatek místa k sezení a prostoru kolem. Zavazadlový prostor je dostatečně dimenzován na delší cestu pro 2+2 osoby. Výkon motoru o obsahu 1.8 litrů je mimořádně silný a tedy i pružný a hlavně, při normální jízdě, úsporný (do 7,5 l/100 km). Má mimořádně variabilní skládací sedáky a opěradla zadních sedadel pro přepravu nákladu. I v základní výbavě Comfort neschází ABS, VSA (ESP), DO centrál, el. okna a zrcátka, PP, inegr. R+CD a 4 repro, 6 přev. stupňů, metalíza, 4 disk. brzdy, páté dveře etc.

    Majitelé 1. série si stěžují na pazvuky od přístrojové desky (při přejíždění příčných nerovnosti a na kostkách), což přisuzují kvalitě montáže ve Swindonu (Anglie), kde se Civicy vyrábějí. Sám takový problém zatím nemám.

    Mimořádně zdařilý UFOnský tvar karoserie liftbeka 8G způsobuje nebývalý zájem veřejnosti. Karoserie se snadno myje, je oblých tvarů. Zádní náprava starší konstrukce s vlečnými rameny (k vůlí obsahu kufru) kupodivu neovlivňuje nijak markantně styl a jízdy a chování vozu a to i při projíždění zatáček. Novější decentnější a konzervativnější karoserie sedan 8G (tohoto vozu) má zadní novější víceprvkovou nápravu, ale zase nemá VSA (stabilizační systém podvozku, obdoba ESP). Zadní boční dveře se otevírají a la Alfa Romeo 156 (páčkou v rohu rámu okna), takže silueta vozu působí jako sportovní 3D ač je 5D! Výfuk se zárukou 5 let je dvojitý a z nerezu.

    Vnitřní hluk je velmi přijatelný, kolem 4.500 ot./min. si řidič vychutná "monopostový" sportovní zvuk 140 koňského motoru i-VTEC (4V a 5 vaček!?!?)a předjíždění s tímto vozem je bezpečné a rychlé. Unikátní konstrukce páté vačky způsobí pozdější uzavření jednoho sacího ventilu při kompresi a část nasáté směsí je takto znovu vytlačena do sacího potrubí a v ustáleném režimu jízdy tak dojde k úsporné funkci motoru, neboť asi 16% paliva se nespotřebuje. Motor má výkon dvoulitru a spotřebu šestnáctistovky, což již je dnes historicky majitely (správně tvrdé Y) Civiců 8G ověřeno.

    Uvidíme jak se bude nový Civic líbit za pár let. Zatím je poptávka enormní a výroba nestačí. Čekací doba po složení zálohy je 6 až 9 měsíců a tu tak dlouhou nemá snad ani Mercedes.

    Otázka koupě takového UFOunka je záležitost srdce, citu, odvahy a věrnosti značce. A odměna je sladká….

    Fifu

    Pekna recenze. Jenom by me zajimalo, jak jste se dobadal k tomu Y u majitelu. Majitel je slovo muzskeho rodu zivotneho a sklonuje se podle vzoru muz. Tudiz s TEMI MAJITELI.

    Iček

    Bing ho! To je "check point", abych se dozvěděl, že to někdo četl a příp. i oznámkoval. -1*- Ano "i" je správně!

    Iček

    Jsa povzbuzen kladnou reakcí na můj příspěvek o UFOunkovi Civicovi 8G (Kiwi je pták nebo ovoce), který bych nenazval recenzí (jsou na to hlavy pomázanější), připojím ještě několik zlehčených postřehů a zkušeností.

    Startování se provádí, po otočení klíčkem v zapalování do polohy II, tlačítkem na levou ruku. Kritikům tohoto způsobu to připadá nelogické, ale já vám řeknu, že je to "dobrá vychytávka", zvláště pro obecenstvo. Přiznám se, že na veřejných prostranstvích často na obecenstvo čekám. A netrvá to dlouho, protože UFOnek svým vzhledem provokuje a vybízí k pozorností kolemjdoucí. Jakmile spatřím, dle mého odhadu, zkušeného motoristu, který se zahledí, zvednu pravou ruku s palcem nahoru a levačkou s okázale napnutým ukazovákem zmáčknu startér. A okouzlení se dostaví!

    Ve výbavě už v základu neschází automatická klimatizace, jež se dá obsluhovat i jednoduchým způsobem manuálně (podle momentální potřeby), avšak pak pracuje nezávisle a udržuje zvolenou teplotu.

    Šestistupňová manuální převodovka má dobře zvolené převody, dobře pracující spojku a auto i na šestku po rovině akceleruje nebývale pružně.

    Zadním spoilerem, integrovanám do zadního okna, poněkud více omezený výhled dozadu je podstatně vykompenzován velkými a dobře tvarovanými zpětnými zrcátky, které mají v sobě zabudované poziční blinkry, jsou el. stavitelná a vyhřívaná a nejsou zdrojem aerodynamického hluku při vyšších rychlostech, jak to tak někdy u konkurence bývá.

    Palubní počítač (2 úrovně A + B) ukazuje okamžitou spotřebu, dlouhodobou spotřebu, dojezd na zbytek obsahu nádrže, prům. rychlost, denní počítač km a upozorní na dosažení dvou předvolených povolených rychlosti (např. v osadě a na dálnici), teploměr signalizuje od 3°C možnost výskytu náledí na vozovce. Mimo to ekonoměr signalizuje na 6-ti zelených LED diodách ekonomický styl jízdy. Pro spořílky jako stvořený! Pro rychlejší uživatelé je zde také 6 červených LED diod, které postupně upozorňují na dosažení max. povolených otáček motoru před zásahem omezovače. Celá přístrojová deska je řešená tříúrovňově s dig. rychloměrem a displayem pro informace o klimatizaci a rádiu, které splňuje základní poslechové a kvalitativní požadavky (DV, SV, KV a CD) a jak bylo již napsáno je integrováno do přístroj. desky + 4 reproduktory.

    Zavazadlový prostor – kufr – je dostatečně vysoký, široký (dík použité nápravě popsané v 1. části)i dlouhý. A když to nestačí, zadní ve dvou třetinách dělená opěradla se dají sklopit do roviny. Obsah v základu je necelých 420 litrů. Dík pátým dveřím se zavazadla pohodlně nakládají. Unikátní, byť z Hondy Jazz známý způsob zvednutí sedáků a jejich pákové zafixování k opěradlům, umožní třeba i přepravu ledničky, pračky nebo myčky (?), což píši jen pro představu (mohou to být květináče, přepravky nebo sáně atp.). Honda tímto vlastně založila podkategorií vozů kombi = dvousedadlové liftbackcombi. Dost drzá kategorizace ode mě. že? No, tak to nechám raději odborníkům, necpu se do školních čítánek jako ten blbec Hérostatos, který podpálil za tímto účelem chrám bohyně Artemidy v Effesu.

    Pokud uvažujete o nekonvenčním dárku k Vánocům 2007, tak máte ještě čas 2-3 měsíce po Novém roce 2007 vyhledat značkovou prodejnu Honda, prodejce přemluvit k vysoké slevě, složit zálohu a objednat Civica dle vlastní volby. Máte k dispozici 3 úrovně výbavy a 3 motory. To vám vše nabídnou v prodejně. No a pak čekat……, což tedy není "nic moc", ale ta radost až se to dostaví! Civik vás rozhodně nadchne a vynahradí vám tu dobu čekání. To je způsob života…..

    Hezký Nový rok 2007!!!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist