autoweb.cz > Honda > Type-R, jak má být
Type-R, jak má být
Japonci nevynechají žádnou příležitost, aby nám připomněli, že jediný „opravdový“ Type-R je k dostání u nich doma. Už sedanem Civic Type-R nás pěkně naštvali, protože nám připomněli, co všechno je na evropském Civiku Type-R špatně: bachratá karoserie, vlečená ramena, absence samosvoru, stejný výkon jako ve starém modelu…
Dvorní ladič Mugen teď sype novou sůl do našich ran: tohle je Mugen Type-RR Experimental Spec, odhalený na tuning veletrhu v Tokiu. Ta divná hmota vpředu není maskování, ale poctivý karbon. (Závidíme.) Za ním se schovává čtyřválec K20A, převrtaný na 2,2 l (Ach jo.) Výkon 191 kW/260 koní (Bože, proč?!) a točivý moment 235 Nm je transformován v dopředný pohyb za pomoci šestistupňového manuálu a samosvorného diferenciálu. (Je nám smutno.)
Honda Civic fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Síle pohonného ústrojí byl přizpůsoben i podvozek a interiér je štědře obložen uhlíkovými vlákny. Asi abychom měli ještě větší vztek nebo co.
Tak to tedy ne! Když už nás Honda odbyla polovičatým Type-R, který prostě není tak dobrý, jak být měl, ať nám laskavě nedělá chutě. Nebo jim nacpeme pod nos naši sportovní ikonu a utlučou se závistí, japončíci jedni.
autoweb.cz