Týden na AutoTube: Kolem světa

Ve Spojených státech mají spoustu podivných věcí - tak třeba závodní okruh místo příjezdové cesty k domu nebo nejodvážnější veverky na světě.

Na amerických okruzích se dějí moc zvláštní věci. Veverky se tu vrhají pod kola rozjetých supersportů a někteří závodníci hledají zkratku mimo vyznačené území okruhu. Populárnější jsou stejně ale dragstery. Jezdí se s nimi už od šedesátých let, ale aby někomu během jízdy upadl volant, tak to jsme ještě neviděli. V Americe mají i svoji metodu volby papeže – nejdřív černý kouř a pak bílý…

V Malajsii se zas na okruhu předvádí místní smetánka a zpravidla to dopadá tak, že někdo skončí někomu v nárazníku. Úpravce AC Schnitzer by měl pro takové ťukance řešení – superpružný nárazník. Evropské okruhy bývají přitažlivější a když se pro nich prohání Aston Martin V12 Zagato, je o zábavu postaráno.Zatímco u nás policie zpravidla šikanuje a prudí, na ostrově Man opravdu pomáhá a chrání. A hlavně baví obecenstvo. Ale zpátky na pevninu. V Polsku provedli rekonstrukci nehody Roberta Kubici, a tak poslali Fabii proti svodidlům. Výsledek je skutečně děsivý. Děsivá je i přestavba Rolls-Royce Phantom, takový kolotočárský bastl může udělat jen jedinec bez špetky vkusu.

Víte, co to znamená downsizing? Vezmete malinký motor (třeba tříválec) a vydolujete z něj výkony mnohem většího agregátu. To udělal třeba Nissan s malou dvanáctistovkou v modelu Micra. A když jsme u těch „tří“, tak si připomeňme znovuoživenou tříkolku Morgan, která dovede pěkně blbnout. Nová Husqvarna Nuda 900R také blbne – a stačí jí k tomu jen jedno kolo.Skopičiny provádělo i BMW 1 M Coupé na střeše administrativní budovy, kde se dokázalo pořádně rozpálit. Ale rozhodně hrozí menší úraz než v extrémním endurocrossu, kde není o zlomeniny nouze.

autoweb.cz

10.7.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist