Turbo oficiálně v Čechách

Šestá generace legendárního supersportu pro každý den byla včera uvedena na český trh.

Už jsme o něm psali, takže jen v rychlosti zopakuju to, co všechny zajímá: výkon 3,6 litrového plochého šestiválce vyskočil na drtivých 480 koní v 6000 ot./min., točivý moment vzrostl na 620 Nm a díky nově laděným turbodmychadlům s proměnnou geometrií lopatek (poprvé na benzínovém motoru) není jeho maximum k dispozici od 2700 do 4600 ot./min. (jako u Turba 996), ale už od 1950 ot./min. a pokračuje až k 5000 otáčkám.

Tomu pochopitelně odpovídají i výkony vozu. Vzadu uložený motor podporuje trakci při rozjezdu, kdyby snad propracovaný pohon všech kol a systém Porsche Traction Management nestačil. S manuální šestistupňovou převodovkou umí nové Turbo 997 stovku za 3,9 sekundy, rychlostí 200 km/h letí za 12,8 sekundy a pružné zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý rychlostní stupeň trvá pouhé 3,8 sekundy. Udávaná spotřeba navíc oproti předchozímu modelu klesla na 12,8 l/100 km.

Velmi zajímavou úvahu ale nabízí pohled na údaje v kolonce Tiptronic. S touto automatickou převodovkou s možností manuálního řazení je totiž Porsche 911 Turbo ještě rychlejší, než s manuálem. Stovka za 3,7 s, dvoustovka za 12,2 a 80-120 km/h za neuvěřitelné 3,5 sekundy dokazují, že technika už v tomto směru člověka přerůstá. Obě varianty Turba mají maximálku položenou u 310 km/h.

Tím ale možnosti majitele nekončí. Pokud si totiž objedná systém „Sport Chrono Package Turbo“, objeví se mu na palubní desce nové tlačítko s nápisem „Sport“. Jeho stiskem pak může nárazově zvednout tlak turbodmychadel o 0,2 baru. Po dobu deseti sekund pak má k dispozici 60 Nm točivého momentu navrch, celkově tedy 680 Nm. Za těch necelých 48 tisíc to zřejmě většině majitelů stát bude.

Sériové kotoučové brzdy se zvětšily na průměr 350 mm a komu by nestačily perforované a vzduchem chlazené ocelové kotouče, může si objednat keramické, které mu odlehčí o 17 kg neodpružené hmotnosti a 271 tisíc korun na účtě.

Lepší výkonové hodnoty varianty Tiptronic budou mít zcela zřejmě dopad na poměr prodaných vozů s mechanickou a automatickou převodovkou. Už v posledních letech je podle Richarda Vegery, vedoucího značky Porsche u českého importéra značky Porsche Inter Auto CZ, patrný odklon zákazníků od ručního řazení. Od zákazníků „starého typu“, kteří používali své Porsche jako sportovní nářadí na víkendy a chtěli nad ním mít plnou kontrolu, se dnes prodeje přesouvají k podnikatelům, kteří často tráví v autě spoustu času a automat jim podstatně usnadní život. A teď, když je Tiptronic rychlejší, než běžná verze, lze očekávat, že si ho koupí i lidé, kteří by jinak o automatu neuvažovali.

V době uvedení na trh bylo už v ČR závazně objednáno deset těchto úchvatných strojů a importér doufá, že se nové Turbo bude prodávat ještě lépe, než jeho předchozí model. A má k tomu ty nejlepší předpoklady. Není zrovna obvyklé, aby nový, silnější a rychlejší model stál méně, než jeho předchůdce, ale přesně to se v případě nového Turba stalo. Vy všichni, co jste si našetřili něco přes 5 milionů, které stálo Turbo 996, teď máte na nové Turbo a ještě na byteček pro přítelkyni, kterou vaše manželka nesnese. Turbo 997 totiž i s daní stojí 4 094 000 Kč.

A ještě něco: zástupci značky nám oficiálně potvrdili výrobu čtyřdveřového modelu Panamera. Bude k dispozici se širokou škálou motorů a ve verzích s pohonem jedné i obou náprav.

Honza Koubek

29.6.2006 8:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist