Edo Competition Porsche Cayenne GTS

Mastodont dostal více koní a bodykit.

Podle našich zkušeností se dá Porsche Cayenne GTS zařadit mezi ta auta, která rozhodně klamou tělem. Na první pohled byste řekli, že se jedná o neohrabaného žrouta benzínu, který se sotva rozjede na dvoustovku a v zatáčkovité pasáži potřebuje od řidiče velmi rozvážný přístup.

V mnoha ohledech máte samozřejmě pravdu, ale musíte se tímhle autem svézt, abyste pochopili, co všechno dokáže tento více než dvoutunový kolos v zatáčkách zvládnout a ještě s jistou špetkou řidičského nadšení. To ale samozřejmě nebude naprostou většinu potenciálních zákazníků zajímat, neboť těm jde hlavně o prestiž, výkon v přímce a závistivé pohledy kolemjdoucích. A přesně pro ně je tu nyní tuningová dílna Edo Competition se svým paketem pro Cayenne GTS.

Obecně nelze říci, že by bylo Porsche Cayenne nějak extra pohledné auto, ale právě snížený model GTS vypadá už trochu k světu, zejména pokud na něj není moc vidět. Jenže po zásahu tunera Edo Competition přišlo všechno snažení automobilky Porsche o maximální nenápadnost vniveč a opět se jedná o „divné“ auto. Škoda.

U Edo Competition sice dostali pomocí přepracovaného sání, výfuku a řídící jednotky pod kapotu dalších 45 koní (nyní jich je už 450) a točivý moment povyrostl na slušných 530 Nm při 3800 ot./min., ale stále to autu trvá na stovku 6,4 sekundy. Maximální rychlost se posunula na 270 km/h a aby bylo možné vůz bezpečně zastavit, pomáhají řidiči obří kotouče o průměru 380 mm.

Kontakt s vozovkou zajišťují gumové válce o rozměru 295/30 ZR22, které vpředu trůní na ráfcích 10 x 22“ a vzadu 11 x 22“. Kola si můžete nechat nalakovat v libovolné barvě.

Nebýt těch tuzerských dvojitých mlhovek a okázalých přilepených plastů, vypadal by Cayenne GTS již docela lákavě, zejména po vydatné výkonové infuzi. Takhle se ale nemůžeme zbavit pocitu, že tudy cesta nepovede. Přídavné mlhovky a spoilery auto zpravidla atraktivnějším neudělají.

autoweb.cz

18.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist