Tříválec 1.2 MPI na Škodu Rapid stačí. Máme důkaz

15 fotografiíŠkoda

Svezli jsme se krátce s tříválcovým Rapidem 1.2 MPI. Díky novinkám působí motor docela dobře a na auto bude stačit. Svým způsobem.

Diskuze

31 komentářů

    Jiří

    Volba motoru je přece otázka účelu použití. Dnes i nejslabší motory na trhu bohatě stačí nejen na dané limity, ale i pro jízdu nad nimi. To platí i pro dálnice. Každý přece nepotřebuje jezdit \“jako blázen\“ a kdo tak jezdit potřebuje, jistě zvolí jiný motor, má jich na výběr dostatek. Já míval i Polo 1,0 jako druhé auto, mělo jen 37 kW a stačilo, kopce běžně táhlo pětkou, jistě nahoře nebylo 130. Berme v úvahu celosvětové limity rychlostí, konečně i v téhle české džungli, odlišné od vyspělých zemí značně. I relativně slabší motory nad s přehledem stačí. Spíš ta spotřeba by měla být nižší. Spartak v 50.letech jezdil za 6 – 7, MB 1000 i Favorit taky, kde je progrese tady za 50 let???

    michal

    Souhlas,ale musíte se podívat kolik aut jezdilo před 50lety a kolik jich jezdí teď.Navíc je dobré mít nějakou zásobu výkonu,např.jízda do stoupání,předjíždění,atd.Podle mě,mohl mít ten třeválec větší točivý moment a v nižších otáčkách jako to má HTP.Na mě tento motor působí tak,že se bude muset hodně točit,vzhledem k tomu,točivý moment zůstal stejný a je ve vyšších otáčkách,což je podle mě pěkná blbost.Nakonec ve Fábii by byl určitě lepší volbou než HTP tech 5kw tam určitě půjde poznat.

    rudolf

    Tak stačit bude jak komu.Pokuď v tom někdo bude jezdit solo a není to řidič \“dravec\“,tak proč ne.Když si,ale představím typickou českou rodinku,dva dospělí,dvě děti,případně pes,kteří se vydají na nákup do obchoďáku a natřískají kufr co se do něj vleze,tak už to asi nebude taková sláva.Bude scházet krouťák,tím pádem se bude muset motor co?Točit,hlavně rozjezdy do stoupání,rodinka bude v hlučnějším prostředí což nepřidá na rodinné pohodě a tatík bude spocenej až na prdeli,protože tomu bude muset šlapat na krk a spotřeba při takový jízdě bude možná větší jak u 10let starý V6.A jsme u \“jádra pudla\“.

    DIESEL

    Mě ten motor příjde na pohled úplně stejnej jak HTP 51kw,podle mě to jsou všechno kecy,ten motor je beztak jen načipovanej a přejmenovali ho schválně zas na MPI.Pochybuju,že by se škodovce vyplatilo do tohoto motoru nějak zásadně investovat,když v roce 2015 končí s nástupem Euro6.Rozdíl bude jak říkáte v odhlučnění to se dá předpokládat je to nové auto,určitě je jinak zpřevodováno kvůli hmotnosti a možnému zatížení auta,že je motor bez vybrací?!ještě není vyběhaný.

    acdc

    Přesně,Škodovka si asi myslí,jak nás opije rohlíkem.

    Nikl

    Podle mě to bude stačit pro skromějšího člověka,navíc chipem se dá podvádět.Zas třiválec bude mít levnější servis oproti TDI,TSI.

    Skoto

    To máš pravdu,ale zato tam bude jezdit častěji.Poněvač,když takhle slabý motor dostává čočku,tak se sem tam kolečko poláme.O spotřebě se nemá cenu bavit.Řidič samotář za cca.6 litrů. Tatík,mamka,dva parchanti a bágly,tak to je ůspornější každá V6 a ještě ušetříte za pračku plnou upocených spodˇárů,nedej bože si v parném létě zapnout klimu.Ta se bude montovat místo ruční brzdy.

    Udivený čtenář

    Omyl, přátelé, žádné bílé pečivo, Škodovka si myslí, že nás opije Žákem a jeho PR výtvory! Prý je tohle kryptoHTP srovnatelné s EcoBoostem…:):) Chudák Ford, kby věděl, jak tento jeho povedený motor jistý D.Ž. (nečíst \“dýdžej\“, prosím) sprostě zneužívá k odporné propagandě…

    Žibér

    Rozhodně bych si ten 0.9EcoBoost od Forda a podobné zhovadilosti nekoupil i kdyby měl 200koní.Čím složitější motor,tím víc se to bude s…t a v servisu to bude stát.To už je mě sympatičtější 1.2Mpi,který si alespoň na nic nehraje,jen má podle mě zůstat ve Fábii,tam by pasoval jako základní motor bez problému.

    Truck driver

    Teď otázka co bude lepší,jestli \“malý pívo\“,nebo malý turbo.TSI taky přeci není žádná výhra.Problému tam je docela dost,sice to pěkně jede,ale za jakou cenu.Přece nekoupím auto za 350000kč a nepůjdu ho za 2roky raději prodat,než se to začne s..t.Z malých turbíček zatím nemá probémy,Opel s 1.4T,byť tady byl dost kritizován,kvůli zpřevodování,1.4T od Fiat/Alfa,1.4TCE od Renualtu,možná ještě 1.6Ecoboost od Fordu.1.2,1.4,1,8TSI jsou průserový motory,to samý 1.6THP od PSA/BMW,a budou určitě další třeba 1.0ecoboost navíc V3 vytahanej na takovej výkon,že by mě docela zajímalo jak bude motor vypadat po 100000km,dále třeba přeplňovanej dvouválec od Fiatu.Zlatý atmosféry,který něco vydržely.Když se podívám v čem jezdí třeba amaričané a australané,převažují velké atmosferické motory V6,V8 a v čem zanedlouho bude jezdit pomatená Evropa.

    1.6AEE v oktávce,felicii sice měla stejný výkon 55kw,ale taky měla krouťák 136NM a to už necelých 3000ot.

    Martin B.

    S tímhle názorem se bohužel občas setkávám, je však trochu zavádějící. Je totiž rozdíl nějakou rychlost udržovat a na nějakou rychlost se dostávat. V prvním případě skutečně moc koní potřeba není, auto se i na dálnici může převalovat na 2500 ot/min na nejvyšší rychlostí stupeň s mírně sešlápnutým plynem a s vynaložením zlomku svého maximálního výkonu jede těch 130 km/h. Ty výkony tam jsou ovšem kvůli tomu druhému případu a pokud má někdo motor, co ho na 130 km/h udrží pouze na rovné dálnici, tak se pak akceleruje poněkud špatně. Druhá věc je spotřeba a i životnost motoru. Pokud si řeknu, že mi stačí 50 kW, tak ale musím počítat s tím, že pro dynamiku odpovídající těm 50 kW budu muset až k omezovači. Stokilowattové auto jedoucí stejnou rychlostí pak bude mít reálně nižší spotřebu než to slabé. Závěr je, že je velmi žádoucí mít celkem znatelnou výkonovou rezervu, abych mohl i v rámci rychlostních limitů úsporně, spolehlivě a zároveň bezpečně jezdit, nemluvě třeba o zvukovém komfortu… S výkony lze jít dolů u městských aut, nebo pokud konám maximálně ne příliš svižné přesuny po okreskách. Tam se plně projevuje to již napsané – záleží na účelu.

    Martin B.

    S tímhle názorem se bohužel občas setkávám, je však trochu zavádějící. Je totiž rozdíl nějakou rychlost udržovat a na nějakou rychlost se dostávat. V prvním případě skutečně moc koní potřeba není, auto se i na dálnici může převalovat na 2500 ot/min na nejvyšší rychlostí stupeň s mírně sešlápnutým plynem a s vynaložením zlomku svého maximálního výkonu jede těch 130 km/h. Ty výkony tam jsou ovšem kvůli tomu druhému případu a pokud má někdo motor, co ho na 130 km/h udrží pouze na rovné dálnici, tak se pak akceleruje poněkud špatně. Druhá věc je spotřeba a i životnost motoru. Pokud si řeknu, že mi stačí 50 kW, tak ale musím počítat s tím, že pro dynamiku odpovídající těm 50 kW budu muset až k omezovači. Stokilowattové auto jedoucí stejnou rychlostí pak bude mít reálně nižší spotřebu než to slabé. Závěr je, že je velmi žádoucí mít celkem znatelnou výkonovou rezervu, abych mohl i v rámci rychlostních limitů úsporně, spolehlivě a zároveň bezpečně jezdit, nemluvě třeba o zvukovém komfortu… S výkony lze jít dolů u městských aut, nebo pokud konám maximálně ne příliš svižné přesuny po okreskách. Tam se plně projevuje to již napsané – záleží na účelu.

    Mirus

    Aby to nevyznělo jako PR článek pro Škoda Auto, tak mohl autor uvést cenu vozu s tím tříválcem. Dle mých propočtů a toho co lze vyvodit z fotografií jsem se v konfigurátoru zastavil na 350.000,-kč!!!! Za tříválec… To je vtip?

    Honza

    Co je podle tebe V3? Jakože ten tříválec na válce do V? To asi ne, že ne?

    hermann

    Tak motory 1.2 HTP taky zrovna spolehlivé nebyly, měly 2 vážné konstrukční vady a spousta se jich nedožila ani 100tis. km. První spočívala v tom, že v rámci úspor byl v motoru jen hydraulický napínák a k tomu volnější rozvoďák, takže stačilo hned po nastartování pořádně protočit motor a šance, že se odporoučí do věčných lovišť byla vysoká. Druhým problémem byl špatný oil management, tedy špatná cirkulace oleje v motoru jehož následkem byly prohnuté bloky motoru a s tím spojená buď výměna motoru za cca 35tis Kč nebo levnější přebrus, který toho moc neřešil, protože po čase jej čeká totéž.

    Minimax

    Ja osobne mam s HTPckem jen dobre zkusenosti co se tyce jizdy.1ckovou Fabii jsme byli s mladou v Chorvatsku a po dovolene jen pozitivni dojem.A to slo o tu slabsi verzy,spotreba na konci byla vypocitana na 6,5.Cesta hlavne po dalnicich plus popojizdeni v Poreci k mori a na nakupy.Jasan cesta byla jen ve dvou a bagazi,ale kdo rika ze zaklad je myslen pro ceskou rodinku :-).Seniorum a mladym zaklad urcite staci.Pocateni cena je vsak opravdu premrstena,coz je dano asi zajmem firem s fleet parku.Takze ti co Rapida chteji si budou muset pockat,nemyslim ze by tenhle cenik dlouho v tak silne konkurenci vydrzel.

    Minimax

    Ja osobne mam s HTPckem jen dobre zkusenosti co se tyce jizdy.1ckovou Fabii jsme byli s mladou v Chorvatsku a po dovolene jen pozitivni dojem.A to slo o tu slabsi verzy,spotreba na konci byla vypocitana na 6,5.Cesta hlavne po dalnicich plus popojizdeni v Poreci k mori a na nakupy.Jasan cesta byla jen ve dvou a bagazi,ale kdo rika ze zaklad je myslen pro ceskou rodinku :-).Seniorum a mladym zaklad urcite staci.Pocateni cena je vsak opravdu premrstena,coz je dano asi zajmem firem s fleet parku.Takze ti co Rapida chteji si budou muset pockat,nemyslim ze by tenhle cenik dlouho v tak silne konkurenci vydrzel.

    Minimax

    Ja osobne mam s HTPckem jen dobre zkusenosti co se tyce jizdy.1ckovou Fabii jsme byli s mladou v Chorvatsku a po dovolene jen pozitivni dojem.A to slo o tu slabsi verzy,spotreba na konci byla vypocitana na 6,5.Cesta hlavne po dalnicich plus popojizdeni v Poreci k mori a na nakupy.Jasan cesta byla jen ve dvou a bagazi,ale kdo rika ze zaklad je myslen pro ceskou rodinku :-).Seniorum a mladym zaklad urcite staci.Pocateni cena je vsak opravdu premrstena,coz je dano asi zajmem firem s fleet parku.Takze ti co Rapida chteji si budou muset pockat,nemyslim ze by tenhle cenik dlouho v tak silne konkurenci vydrzel.

    Truck driver

    To jsem se upsal,je to blbost pochopitelně.

    Roman

    Přesně,v té první výbavě to auto vypadá strašně a je ještě k tomu na 14kách plech.Pokuď se přihodí klimatizace,mlhovky,lité disky,matelíza,rádio s přípojkou tak jsme rázem na nějakých 330000kč.A pořád se bavíme o základní výbavě s tříválcem.Opravdu jsem na ten prodejní \“trhák\“ zvědavý,který si škodovka slibuje.Podle mě lidi vyčkají,dokuď to nezlevní,nebo si počkají na předváděčky či skladové vozy,které jsou vždy levnější.

    nafťák

    Souhlasím,ale průserový byl především dvouventil první ročníky,kde praskaly hlavy a poměrně často se podpalovaly ventily.Po roce tuším 2005-2006 byla jiná hlava a větší katalizátor.S tím napínákem je to známá věc,ale to zas především u motoru 47kw 12V,kde byl do roku 2005 krátkéj napínák.Verze 51kw 12V už je celkem spolehlivá občas odejde nějaká cívka.To že Htp namáhá olej je taky známá věc proto je dobré používat oleje 5w40,nebo5w50 a zkrátit interval na polovic tzn. 8000-10000km.Jsou lidi co s tím najedou 250000km bez problémů.

    fiskar

    Právě konkurence je cenově zajímavější.Jinak při jakém stilu jízdy jsi dosáhl spotřeby 6.5l?To jste se museli ploužit tak max 120km/h,neboť pak už vstupuje Htp do vyšších otáček tzv.cca 4000ot. a při těchto těžko pojede za 6.5l.

    LRR

    Jo, panu redaktorovi to možná přišlo jako dostatečný výkon. Možná ano, pokud ten motor potáhne 1135kg. Ale ten, kdo si koupí auto s kufrem o velikosti sportovní haly a proklamovaným obřím místem na zadních sedačkách a bude v něm jezdit sám, asi někde udělal chybu. Pokud někdo hledá auto s podobnýma rozměrama, tak je, předpokládám, chce používat. Nebo se pletu?

    medvěd AMG

    Je to předražené i pro poměrně bohatého člověka,který jinak kupuje \“fungl\“ oktávky.
    Za stejný i měnší peníze dostanu u konkurence například:
    Renault Megane Generation 74kW 254 000,-
    Renault Megane 74kW 279 000,-
    Volskwagen Golf 63kW 329 900,-
    Hyundai i30 73kW 289 990,-
    KIA Ceed 73kW 274 980,-
    Peugeot 308 72kW 285 000,-
    Toyota Auris 73kW 299 900,-
    Chevrolet Cruze 91kW 282 900,-
    a nšlo by se toho i víc.
    Docela mě zaráží,že škodovka pořád montuje 3válcový motor,který měla údajně prodat do Indie kde to měli montovat do 3kolové \“rykši\“.Možná to nakonec dopadne tak,že z toho ještě pár poníků vytřískají a budou ho montovat do nové Oktávie tour.Motor prí dostal kratší převody,jinou ŘJ,ostřejší reakci na plyn a pozor je bez vybrací.Prostě další škodovácký \“majsterštick\“.

    Minimax

    Plouzili jsme se jak to slo:-) tam to bylo hodne v kolonach takze ta prumerna rychlost byla urcite mala.Zpet vsak jsme jeli drive,aby jsme se kolonam vyhli a to jsem se snazil co nejvic udrzovat povolene maximum.

    Mirus

    Já samozřejmě začínal druhou výbavou, protože na fotkách jsou lakované kliky, tudíž jde minimálně o druhou výbavu…. pak jsi na 350K jako nic 🙂 a to sem všechny příplatky určitě nezapočítal (nebyla fotka z interiéru)

    Osobně si myslím že tříválcová 1.2MPI 55Kw je dost málo na nakovou váhu, když Thalie je zhruba o 120 Kg lehčí a používá motor 1.2 16v 55Kw, který je na tu váhu tak akorát. A ta cena za základní model 289 900,- je dost odvážná až nechutná.

    Rosťa

    řekl bych že se jedná jen o úsporu na zákazníkovi, není nad atmosferický motor. Výkon si stejně zaplatíte v benzínu. Turba se utahají a 3válce vychodí, není to vyvážené. Jinak jezdím po městě s feldou 69hp za 8Lna 100, s BMW 520 170hp převážně mimo město do 9L na 100 a sem tam s WARTBURGEM kde se mi chce do8,5L na 100 je to 37hp, váží 1170 když jsem za volantem a běžná rychlost je 90km/h furt pryč. Tak posměváčci vzhůru do mně, ale kdo nemá otáčky ten nejede.

    Antiautomat

    Autori zjavne nevedia o com pisu – tych 55kW mala spomenuta 1.6 leda tak na papieri, skutocny vykon bol vzdy nad 60kW (a to som ich meral dost a dost)moja Felicia 1.6 mala 65kW. Samozrejme jazdny prejav tomu odpovedal, 1.6MPI je jednoducho lepsi motor a to vo vsetkych ohladoch, tu zasa niekto porovnava papierove udaje.

    mára

    A pak ses probudil a měl jsi ruku zamrzlou v nočníku!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist